اخبار روز سینما جهان

۲ کارگردان مهم فرانسه به اتهام تجاوز بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، دادستانی پاریس اعلام کرد که قاضی تحقیق روز چهارشنبه سوم ژوئیه بنوا جکو، کارگردان برجسته سینمای هنری را احضار و او را به تجاوز جنسی متهم کرد.

ژکو، 77 ساله، متهم به تجاوز به جولیا روی، 34 ساله، در سال 2013 و تجاوز به ایسیلده لوبسکو، 41 ساله، بین سال های 1998 تا 2000 است. پس از 2 روز بازجویی، او همچنان تحت نظارت قضایی است.

با توجه به مهر او ابتدا از لوموند برای بازجویی احضار و توسط جودیت گودرش، بازیگر 52 ساله ای که امسال علیه او به اتهام تجاوز جنسی در طول یک رابطه چند ساله که از 14 سالگی شروع شد، شکایت کرد، بازداشت شد. گودرش گفت که رابطه با ژکو زمانی شروع شد که او زیر سن قانونی بود. روی 34 ساله نیز او را به تجاوز جنسی متهم کرد. ژکو همه اتهامات را رد کرده است.

به نظر می رسد که دادستان هنوز در مورد اتهامات گودرچ اقدامی نکرده اند، اما از یک قاضی بازپرس خواسته شده است که او را به تجاوز جنسی و حمله جنسی بین سال های 2013 تا 2018 علیه جولیا روی متهم کند. ظاهراً چنین اتهامی بین سال های 1998 تا 2000 و سپس در سال 2007 علیه لوبسکو مطرح شده است.

کارگردان دیگری که به همین موضوع متهم شده است، ژاک دویلون 80 ساله است که او نیز صبح روز دوشنبه برای بازجویی بازداشت شد، اما دادستانی اعلام کرد که وی عصر سه شنبه به دلایل پزشکی آزاد شده است، اما تحقیقات از اتهامات علیه وی ادامه دارد. .

گودرش او را به تجاوز جنسی در حین فیلمبرداری در سن 15 سالگی متهم کرده است. بازیگر دیگری به نام آنا موگلیس، 46 ساله، همچنین ادعا کرد که فیلمساز بدون اجازه در سال 2011 به او نزدیک شده است. دویلون نیز این اتهامات را رد کرده است.

گودرش از زمانی که اوایل سال جاری ژکو را به سوء استفاده از او در نوجوانی متهم کرد، دچار مشکل شده است یکی این یکی از صداهای جنبش “مه تو” در فرانسه شده است. این هنرپیشه که گفته بود از 14 سالگی با کارگردان 40 ساله آن زمان رابطه داشته است، اکنون این رابطه را محکوم می کند و می گوید که تحت کنترل ژکو بوده و در ماه فوریه علیه او شکایت تجاوز جنسی را ارائه کرده است. . به دادگاه کشانده است.

لو بسکو که از اظهارات گودرش دلگرم شده بود، تصمیم گرفت در ماه مه، مدت کوتاهی پس از انتشار زندگینامه او، شکایتی را ارائه کند. او در کتاب «راستش را بگو»، ژکو را متهم کرد که در رابطه‌ای که از ۱۶ سالگی در جریان فیلمبرداری فیلم «غمگین» در سال ۲۰۰۰ آغاز شد، تحت تأثیر او قرار گرفته است.

این بازیگر که خواهر بازیگر و کارگردان مایون است گفت که ژکو با این رابطه تمام زندگی او را تحت الشعاع قرار داد و جایگزین پدر، مادر و هر مرجع دیگری در زندگی اش شد.

اگرچه سینمای فرانسه دیر به جنبش «می تو» واکنش نشان داد اما به نظر می رسد در این زمینه با مشکلات جدی مواجه است و به همین منظور 2 ماه پیش مجلس ملی فرانسه به تشکیل کمیسیونی رای داد که وظیفه آن بررسی پرونده ها است. از “خشونت جنسی”. و جنسیت» در صنعت سینمای این کشور و سایر حوزه های فرهنگی.

۵۷۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا