اخبار روز

۱۸ فروردین 1560 برای افراد واریز می شود/مشاوره با *500*1463*


به گزارش مانیبان، در خرداد 1402 که دولت طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی را اجرا کرد، 11 قلم کالا شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی. و شکر در سبد غذایی این طرح گنجانده شد تا سفره مردم در برابر تورم حفظ شود. یک سبد بر اساس چه چیزی یکی یکی از مدیران پروژه الکترونیک کالابرگ گفت: در بررسی سبد غذایی بهینه 1402 با توجه به افزایش بار بیماری های غیرواگیر ناشی از اضافه وزن و چاقی در ایران و بر اساس اجماع متخصصان تغذیه از سراسر جهان. با نظارت دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی مقرر شد میزان انرژی تامین شده از سبد برابر با نیاز برآورد شده به جامعه متوسط ​​و بالاتر از آن نیست.

طرح الکترونیک در چند مرحله اجرا شد. در مرحله اول سه دهک درآمدی اول و متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد مشمول این اجرا شدند و در صورت خرید 70 درصد از مبلغ یارانه خود از بین این 11 فقره، میزان یارانه آنها افزایش می یافت. 20 درصد و مستحق دریافت یارانه خواهد بود.

در مرحله دوم، سه دهک درآمدی اول و متقاضیان تحت پوشش سازمان مددکاری اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به شرط خرید حداقل 200 هزار تومب از اعتبار یارانه ای خود در بین اقلام کالاهای اساسی تعریف شده، مشمول بهره مندی خواهند شد. از نقاط تشویقی اما به تدریج با گسترش اجرای این طرح، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، به طوری که اگر هفت دهک درآمدی از بین 11 قلم سبد غذایی تعریف شده، 200 هزار تومان از مبلغ یارانه خود را خریداری کنند. حق دریافت یارانه تشویقی 120 هزار تومان بود.

یعنی با استفاده از این طرح یارانه دهک های درآمدی 1 تا 3 به 520 هزار تومان و یارانه دهک های درآمدی 4 تا 7 به 420 هزار تومان افزایش می یابد.

دولت برای استفاده از این طرح، شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کد ملی راه اندازی کرد تا سرپرستان خانوارها از طریق آن نسبت به مانده اعتبار یارانه خود و همچنین از محل 211 هزار کسب و کار متصل به طرح اقدام کنند. . و لیست از مقالات مطلع شوید. حتی از آنجایی که ممکن است برخی افراد هنگام مراجعه به فروشگاه کارت خود را همراه نداشته باشند، کد دستوری 500*1463* میزان اعتبار باقیمانده را به فرد نشان می دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می شود، فرد می تواند با ارائه آن از آن استفاده کند. آن را برای فروشنده انجام خرید.

اما با فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب، از هفدهم، فاز جدید طرح کاتالوگ الکترونیک به مدت سه ماه با عنوان «طرح فجرانه» اجرا شد. فاز جدیدی که «شرط 200 هزار تومان خرید یارانه» حذف و اعتبار تشویقی آن از 120 هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا) به 220 هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس اعلام وزارت رفاه اجتماعی، «طرح فجرانه» سبدی 11 قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین های لازم برای هر فرد (طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران) است. قیمت های پایه 1401 و مابه التفاوت قیمت سبد پایه سال 1401 با قیمت روز (1402) یارانه جدید دولت به دست می آید، به طوری که قیمت روز سبد دارای 11 قلم کالا 743 هزار است. 750 تومان … 1300 تومان از جیب خود می پردازند و مابه التفاوت تا قیمت روز 220450 تومان با اعتبار جدید دولت تامین می شود.

اعتبار جدید (220 هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی است و خانوارهای مشمول طرح یارانه نقدی ماهانه خود را به صورت جداگانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایت های دولتی به صورت اعتباری به حساب سرپرستان خانوار تعلق می گیرد و در زمان خرید و متناسب با مبلغ خرید مصرف می شود. البته خانوار می تواند اقلام طرح را در محدوده محصول و وزن تعریف شده خریداری کند و امکان انتقال اعتبار بین گروه های کالایی وجود ندارد. مثلاً با اعتبار برنج نمی توان روغن خرید.

بنابراین می توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی از 1 تا 3 به جای 400 هزار تومان، 620 هزار تومان یارانه دریافت می کند و فردی با دهک درآمدی 4 تا 7 یارانه دریافت می کند. به جای 300 هزار تومان 520 هزار تومان یارانه دریافت کنید.

دومین ماه این طرح ملی مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز عید نوروز از هجدهم است. اسفند در سال 1402 و تا 17 آغاز شد فروردین 1403 ادامه دارد که مرحله سوم آن از 18 است فروردین ماه آغاز خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا