اخبار روز سینما جهان

۱۵ انیمیشن تماشایی مناسب برای کودکان

انیمیشن ها دنیایی پر از درس های فانتزی، ماجراجویی و زندگی را برای کودکان به ارمغان می آورند. این آثار هنری نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه می توانند ابزاری قدرتمند برای آموزش و پرورش خلاقیت کودکان باشند.

به گزارش روزیاتو، اگر به دنبال بهترین انیمیشن برای کودکان هستید با ما همراه باشید.

بهترین انیمیشن برای کودکان

1. داخل به بیرون

سال ساخت: 2015

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

این انیمیشن خلاقانه به درون ذهن دختر 11 ساله ای به نام رایلی سفر می کند و احساسات اصلی او (شادی، غم، ترس، خشم و انزجار) را به تصویر می کشد. وقتی خانواده رایلی به شهر جدیدی نقل مکان می کنند، این احساسات باید با هم همکاری کنند تا به او کمک کنند تا با تغییرات کنار بیاید.

2. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

سال ساخت: 2010

گروه سنی مناسب: 7 تا 12 سال

داستان هیکاپ، پسر نوجوان وایکینگی است که برخلاف سنت قبیله خود، با یک اژدهای زخمی دوست می شود. او باید راهی برای ایجاد صلح بین وایکینگ ها و اژدهاها پیدا کند.

3. شیر شاه

سال ساخت: 1994 تا

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

“شیر شاه” یکی این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن ها برای کودکان است و داستان سیمبا، شاهزاده جوانی است که پس از مرگ غم انگیز پدرش مجبور به ترک خانه می شود. او باید با کمک دوستانش هویت واقعی خود را بازیابد و برای حق خود به عنوان پادشاه مبارزه کند.

4. داستان اسباب بازی

سال ساخت: 1995

گروه سنی مناسب: 5 تا 12 سال

داستان درباره گروهی اسباب بازی در اتاق خواب پسری به نام اندی است. وودی، گاوچران مورد علاقه اندی، با ورود باز لایت یر، اسباب بازی جدید فضانوردان، احساس خطر می کند.

5. پیدا کردن نمو

سال ساخت: 2003

گروه سنی مناسب: 5 تا 10 سال

داستان مارلین، پدر دلقک ماهی که به دنبال پسرش نمو می گردد که توسط غواصان ربوده شده است. او در این سفر با ماهی فراموشکار به نام دوری آشنا می شود.

6. منجمد

سال ساخت: 2013

گروه سنی مناسب: 5 تا 12 سال

داستان دو خواهر به نام های السا و آنا است، السا قدرت جادویی در کنترل یخ و برف دارد، اما از این قدرت می ترسد. وقتی السا به سمت کوه فرار می کند، آنا او را دنبال می کند تا او را برگرداند.

7. موانا

سال ساخت: 2016

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

داستان دختری شجاع از جزایر پلینزی است که برای نجات مردم خود به یک سفر دریایی می رود. با کمک نیمه خدایی به نام مائویی، او باید قلب خدای طبیعت را بازسازی کند تا جزیره خود را نجات دهد.

8. راتاتویی

سال ساخت: 2007

گروه سنی مناسب: 7 تا 12 سال

داستان رمی، موش باهوشی که آرزو دارد در پاریس سرآشپز شود. او سعی می کند با کمک لینگوئینی، پسر جوانی که در رستوران کار می کند، به آرزویش برسد.

9. زئوتوپیا

سال ساخت: 2016

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

داستان جودی هاپس، خرگوش جوانی که آرزوی تبدیل شدن به اولین افسر پلیس خرگوش در شهر زوتوپیا را دارد. او با یک روباه باهوش به نام نیک وایلد همکاری می کند تا یک پرونده پیچیده را حل کند.

10. کوکو

سال ساخت: 2017

گروه سنی مناسب: 7 تا 12 سال

داستان میگوئل، پسر جوانی که عاشق موسیقی است، اما خانواده اش موسیقی را ممنوع کرده اند. او به طور تصادفی وارد دنیای مردگان می شود و باید راز خانوادگی خود را کشف کند.

11. شرک

سال ساخت: 2001

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

داستان شرک، یک غول سبز شیطون است که مجبور می شود یک شاهزاده خانم را نجات دهد تا باتلاق خود را نجات دهد. او در این ماجراجویی با یک الاغ پرحرف و یک شاهزاده خانم غیرعادی آشنا می شود.

12. من نفرت انگیز

سال ساخت: 2010

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

داستان گرو، یک شرور بدجنس که می خواهد ماه را بدزدد. اما زندگی او با آمدن سه دختر یتیم به کلی تغییر می کند و کم کم یاد می گیرد که پدر خوبی باشد.

13. زندگی مخفی حیوانات خانگی

سال ساخت: 2016

گروه سنی مناسب: 5 تا 10 سال

داستان مکس، سگ خانگی که زندگی راحتش با ورود سگ جدیدی به نام دوک مختل می شود. آنها باید اختلافات خود را کنار بگذارند تا خود را از دست گروهی از حیوانات خانگی رها شده نجات دهند.

14. 6 ابرقهرمان (Big Hero 6)

سال ساخت: 2014

گروه سنی مناسب: 7 تا 12 سال

داستان هیرو هامادا، یک نابغه روباتیک است که تیمی از ابرقهرمانان را تشکیل می دهد تا با کمک یک ربات مراقبت بهداشتی به نام بیمکس و دوستانش، شهر خود را از یک تهدید مرموز نجات دهند.

15. Wreck-It Ralph

سال ساخت: 2012

گروه سنی مناسب: 6 تا 12 سال

داستان رالف، شرور یک بازی ویدیویی که از نقش خود خسته شده و می خواهد قهرمان شود. او برای کسب مدال قهرمانی به بازی های دیگر سفر می کند، اما در این مسیر با چالش های غیرمنتظره ای مواجه می شود.

بهترین کارتون برای کودکان

این انیمیشن ها نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه درس های ارزشمندی در مورد دوستی، شجاعت، عشق و خودشناسی به کودکان می آموزند. هر کدام از این آثار با داستان های جذاب و شخصیت های به یاد ماندنی خود می توانند الهام بخش کودکان و رشد عاطفی و اجتماعی آن ها باشند. والدین می توانند با تماشای این انیمیشن ها با فرزندان خود فرصت های ارزشمندی برای بحث درباره مفاهیم مهم زندگی ایجاد کنند. به نظر شما بهترین کارتون برای کودکان چیست؟

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا