اخبار روز سینما جهان

۱۴۸ دقیقه هیجان؛ ۳ دلیل برای دیدن فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

مجموعه فیلم های مکس دیوانه که ساخت آن توسط جورج میلر در سال 1979 آغاز شد، همیشه ما را به هیجانی تکرار نشدنی دعوت می کند. اما علی‌رغم بسیاری از فیلم‌هایی که در ادامه جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهند، مکس دیوانه هر بار قوی‌تر از سری ظاهر می‌شود. نمونه آن Mad Max Fury Road بود که در سال 2015 ساخته شد و هنوز نتوانسته ایم آن را فراموش کنیم. اما اکنون در سال 2024، جورج میلر با فیلم Furiosa: A Mad Max Saga به جشنواره فیلم کن رفت و موفقیت های بسیاری را به ارمغان آورد.

به گزارش محلاتو، در این مقاله دلایل محبوبیت این فیلم جذاب بررسی شده است تا بدانید چرا این فیلم فیلمی دیدنی است.

دلیل اول؛ بازگشت به پس زمینه داستان در Furiosa: A Mad Max Saga

Furiosa: A Mad Max Saga پیش درآمدی برای Mad Max: Fury Road است. وقتی Mad Max: Fury Road را می بینید، ممکن است فکر کنید که قبل از ورود به دنیای اصلی داستان وارد رویدادهای کوچکتر شده اید. بنابراین، جهان تا حدودی ناشناخته باقی می ماند. اما هیجان آنقدر زیاد بود که پیشینه شخصیت ها را فراموش کردیم و داستان با ریتمی کند و تا حدودی مبهم باقی ماند.

وقتی به پایان داستان می رسیم، بیشتر متوجه می شویم که چرا Furiosa اینجاست و دلیل عصبانیت او چیست! حالا در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga قرار است به عقب برگردیم و لحظات دزدیده شدن Furiosa را ببینیم. بنابراین، اگر هنوز Mad Max: Fury Road را ندیده‌ایم، می‌توانیم ابتدا پیش‌درآمد آن را تماشا کنیم و این دو فیلم را به‌عنوان یک جفت فیلم‌های وابسته به هم در نظر بگیریم که جهان داستان را کامل می‌کنند.

148 دقیقه هیجان; 3 دلیل برای دیدن فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

دلیل دوم؛ داستان مستقل در Furiosa: A Mad Max Saga

وقتی می گوییم فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پیش درآمد فیلم Mad Max: Fury Road است، ممکن است فکر کنیم که این فیلم بدون فیلم قبلی معنای خاصی ندارد، اما در عین حال استقلال خاصی بین این فیلم وجود دارد. فیلم و «جاده خشم». در این فیلم شاهد تحول شخصیت فوریوسا هستیم و این باعث می شود که فیلم بسیار تاثیرگذار باشد و موتور محرکه آن با فیلم “جاده خشم” متفاوت باشد. علاوه بر این باید به این نکته اشاره کنیم که همانطور که در «جاده خشم» تصویر جای خود را به دیالوگ داده است، در فیلم Furiosa: The Mad Max Saga نیز از دیالوگ ها کاسته شده و جذابیت بصری، صدای موتور سیکلت و مراحلی که در شن فرو می روند، حرف های زیادی برای گفتن دارند.

148 دقیقه هیجان; 3 دلیل برای دیدن فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

دلیل سوم؛ بازی درخشان در Furiosa: A Mad Max Saga

وقتی آنیا تیلور جوی و کریس همسورث را با هم می بینیم شوکه می شویم. این دو بازیگر به قدری در نقش های خود جذاب هستند و دگرگونی های درونی و بیرونی خود را نشان می دهند که ما عاشق بازی آنها می شویم. اما نکته اینجاست که آنیا تیلور جوی به عنوان یک بازیگر نقش اول زن بسیار خوب می درخشد، آن هم در یک فیلم اکشن، خشن و قوی. علاوه بر بازی جوی باید به چهره او و دقت جورج میلر در انتخاب بازیگر نیز توجه کرد. چشمان درشت تیلور در برابر سیاهی روغن موتور فوق العاده جذاب به نظر می رسد و توانسته پوستر خاصی از این فیلم به دست آورد. این مسائل باعث می شود روی شخصیت ها و بازی آنها قفل بمانیم و نتوانیم از روی صندلی تکان بخوریم.

148 دقیقه هیجان; 3 دلیل برای دیدن فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا