دانستنی ها

۱۱ عدد از رازهای زیبایی که همه ما را گول می‌زنند

رسیدن به زیبایی مستلزم از خود گذشتگی است و ما حاضریم برای حفظ زیبایی خود این فداکاری ها را انجام دهیم. با این حال، معلوم است که بسیاری از عادات و باورهای ما برای داشتن ظاهری بی عیب و نقص واقعاً ضروری نیستند. علاوه بر این، بسیاری از آنها نه تنها زمان و پول ما را هدر می دهند، بلکه به ظاهر ما نیز آسیب می رسانند.

در زیر در مورد برخی از این باورهای نادرست زیبایی صحبت خواهیم کرد.

1- آرایش روزانه برای پوست مضر است

در واقع، این خود آرایش نیست، بلکه پاک نکردن درست آن قبل از خواب است که به پوست آسیب می رساند. پوست باید فرصت تنفس و دریافت اکسیژن را داشته باشد. در طول روز، لوازم آرایشی حاوی فیلترهای UV و خواص مرطوب کنندگی و محافظتی مفید هستند، زیرا می توانند از پوست در برابر اثرات مضر محیط محافظت کنند.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

2- محصولات آرایشی «ضد حساسیت» برای انواع پوست مناسب است

محصولات آرایشی ضد حساسیت یا ضد حساسیت به سادگی حاوی آلرژن های رایج مانند الکل نیستند. با این حال، آب مقطر به pH پوست ما بسیار نزدیکتر است، بنابراین ممکن است با پوست ما سازگارتر باشد. به همین دلیل، بررسی محتویات حتی بی ضررترین محصولات قبل از خرید بسیار مهم است. محصولات آرایشی مبتنی بر مواد طبیعی برای همه مناسب نیست.

3- کرم های مرطوب کننده از ایجاد چین و چروک جلوگیری نمی کنند

امروزه بسیاری از کرم های مرطوب کننده از بروز چین و چروک جلوگیری می کنند. مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که ترکیبات موجود در مرطوب کننده ای که استفاده می کنید باید حاوی فیلترهای UV و ویتامین ها از جمله آنتی اکسیدان ها باشد.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

4- اگر هر روز صورت خود را ماساژ دهید، چین و چروک های شما از بین می رود

صورت تنها قسمتی از بدن است که ماهیچه ها به طور مستقیم به پوست متصل می شوند. ماساژ مداوم صورت به کاهش چین و چروک هایی که قبلاً ظاهر شده اند کمکی نمی کند.

5- نور خورشید جوش ها را خشک می کند

نور خورشید پوست را خشک می کند، اما در پاسخ، پوست چربی بیشتری تولید می کند که منافذ را می بندد. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون هیچ گونه محافظتی می تواند باعث ایجاد مشکلی به نام حساسیت به خورشید شود که باعث آکنه می شود.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

6- برنزه شدن یکنواخت پوست یکی از نشانه های اصلی سلامت پوست است

برنزه شدن واکنش محافظتی بدن در برابر اثرات مضر نور خورشید است. بنابراین، برنزه شدن خوب پوست به این معنی است که پوست آسیب دیده است و اکنون در تلاش است تا از خود محافظت کند.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

7- برداشتن خال می تواند برای سلامتی مضر باشد

خال ها به دلیل تجمع رنگدانه ها در پوست ایجاد می شوند. آنها می توانند رنگ ها و اشکال مختلفی داشته باشند. بیشتر خال ها بی ضرر هستند، اما برخی از آنها به دلیل برخی عوامل خارجی می توانند به ملانوم (نوعی سرطان پوست) تبدیل شوند. به همین دلیل، برداشتن تمام خال های خوش خیم ضروری است. این یک روش پزشکی و کاملا بی ضرر است.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

8- مالیدن یخ به صورت می تواند برای پوست مفید باشد

استفاده از یخ روی صورت برای همه مناسب نیست زیرا دمای پایین می تواند به پوست آسیب برساند. در نتیجه، جریان خون ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. علاوه بر این، می تواند باعث تورم صورت و رگ های عنکبوتی شود. کاهش عملکرد غدد چربی پوست نیز باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود. افرادی که پوست خشکی دارند باید از این کار پرهیز کنند و دیگران در مصرف آن زیاده روی نکنند. محصولات پوستی زیادی وجود دارند که اثرات بهتری نسبت به یخ دارند.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

9- اگر موهایتان را زود کوتاه کنید سریعتر رشد می کند

فرقی نمی کند گهگاهی موهای خود را کوتاه کنید یا هرگز. سرعت رشد مو همیشه یکسان است، تقریباً یک سانتی متر در ماه.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

10- بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنیم

تحقیقات جدید نشان می دهد که مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا خوردن نه تنها مفید نیست، بلکه مضر است. اسید موجود در غذا روی مینای دندان تاثیر می گذارد و به فرسایش تدریجی آن کمک می کند. اگر ظرف 30 دقیقه بعد از غذا مسواک بزنید، مینای دندان ممکن است سریعتر از بین برود.

11- لاک به ناخن ها آسیب می زند زیرا نمی گذارد نفس بکشند.

ناخن ها سلول های مرده هستند. در واقع، ناخن ها نمی توانند «نفس بکشند». آنها مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق جریان خون دریافت می کنند، نه از طریق هوا.

۱۱ باور غلط اما رایج در مورد رازهای زیبایی

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا