اخبار روز سینما جهان

۱۰ مورد از بهترین «حمله‌های فضایی» در تاریخ سینما

مسئله وجود بیگانگان مدت هاست که ذهن انسان را به خود مشغول کرده است و صنعت سینما طی سال های گذشته از تب “یوفوها” پول زیادی به دست آورده است. اما این زیرمجموعه از فیلم های علمی-تخیلی نیز با گذشت زمان تکامل یافته و همواره شاهد روایت های جدید و متفاوتی از حملات بیگانگان هستیم.

به گزارش فرادید، «حمله فضایی» به چه معناست؟ این فقط به «حضور» فرازمینی ها در زمین محدود نمی شود، بنابراین فیلم هایی مانند «E. T» یا «برخورد نزدیک از نوع سوم» را باید کنار گذاشت. در یک “حمله” فضایی، بیگانگان باید خصمانه رفتار کنند.

بنابراین در اینجا ما لیست خود را محدود به فیلم هایی می کنیم که در آن موجوداتی از خارج از سیاره زمین به قصد تسخیر زمین و نبردهای خشونت آمیز به آن حمله می کنند.

1. جنگ جهانیان (2005)

بازسازی استیون اسپیلبرگ از رمان اچ جی ولز با بازی تام کروز اگرچه جزو بهترین آثار او محسوب نمی شود اما با فضای تاریک و غیرمنتظره اش طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

2. Edge of Tomorrow (2014)

10 تا از بهترین ها

فیلم دیگری با بازی تام کروز که به طرز هوشمندانه ای حمله فضایی و سفر در زمان را ترکیب می کند. یکی این یکی از شگفتی های خوشایند سال 2014 بود.

3. حمله دزدان جسد (1956)

10 تا از بهترین ها

اقتباسی از رمان جک فینی که با وجود گذشت سالها همچنان منظره ای هیجان انگیز و ترسناک است و به عنوان یکی به عنوان یکی از بهترین تمثیل های سیاسی دهه 50 شناخته می شود.

4. حمله به بلوک (2011)

10 تا از بهترین ها

یک کمدی علمی تخیلی مستقل و هیجان انگیز محصول انگلستان است که داستان گروهی از نوجوانان را روایت می کند که از محله خود در برابر بیگانگان وحشی محافظت می کنند.

5. روز استقلال (1996)

10 تا از بهترین ها

شاهکار رولاند امریش که با وجود ضعف های داستانی، با جلوه های ویژه کاربردی و دیجیتالی و بازیگران متنوعی چون ویل اسمیت و جف گلدبلوم، تبدیل به فیلمی پرفروش و سرگرم کننده شد.

6. حمله مریخ! (1996)

10 تا از بهترین ها

فیلمی عجیب از تیم برتون که با وجود شکست تجاری، با طنز سیاه و بازی درخشان ستارگانی چون جک نیکلسون و مایکل جی فاکس طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

7. نشانه ها (2002)

10 تا از بهترین ها

یکی یکی از بهترین آثار M. کاوش در مضامین ایمان و خانواده در پس زمینه یک حمله فضایی وحشتناک (و خاموش)، Night Shyamalan قطعا ارزش دیدن را دارد.

8. پایان جهان (2013)

10 تا از بهترین ها

آخرین قسمت از سه گانه سه طعم کورنتو اثر ادگار رایت تجربه ای منحصر به فرد و سرگرم کننده با برداشتی طنز آمیز از یک حمله فضایی با بازی سایمون پگ و نیک فراست ارائه می دهد.

9. آنها زنده هستند (1988)

10 تا از بهترین ها

اثری علمی-تخیلی از جان کارپنتر که بر اساس داستانی کوتاه و با فضاسازی و اکشن خاص نوشته شده است به شناخت بهتر فضای فرهنگی و اقتصادی آمریکا کمک می کند. این فیلم درباره موجودات فضایی است که به شکل انسانی در میان مردم زندگی می کنند و قدرت اصلی جامعه از جمله تمام رسانه ها را در اختیار گرفته اند.

10. یک مکان آرام 1 و 2 (2018 و 2021)

10 تا از بهترین ها

اگرچه برخی این دو فیلم را در ژانر هیولاها طبقه بندی می کنند، اما هجوم بیگانگان کور با شنوایی فوق العاده باعث می شود که آن ها نیز فیلم های تهاجمی فضایی باشند. درام خانوادگی قوی و شخصیت های باورپذیر این فیلم ها در کنار فضای فوق العاده و وحشت خزنده ای که به مخاطب القا می کند، از نقاط قوت این فیلم ها است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا