اخبار روز سینما جهان

۱۰ فیلم وسترن هیجان‌انگیز که حتما باید ببینید

به گزارش خبرگزاری با توجه به تمرکز روایی آن بر مرزهای وسیع غرب وحشی معروف و افسانه ای آمریکا، ژانر به اصطلاح وسترن به عنوان یک ژانر محبوب تکامل یافته است که بیشتر با وسعت شماتیک، شخصیت های خشن و سخت و سبکی جذاب و در عین حال جذاب مشخص می شود. به عنوان خشن تعریف شده است. به این ترتیب، کشورهای سرتاسر جهان توانسته‌اند وسترن‌ها را به روش‌های منحصربه‌فرد و جذاب خود کشف کنند، در حالی که وسترن‌های پای گوشت سینمای استرالیا بسیاری از جواهرات این ژانر را به‌عنوان نمایندگان برجسته این ژانر تولید کرده‌اند. غربی محسوب می شوند.

روزیاتو نوشت: ژانر به اصطلاح وسترن به دلیل تمرکز روایی خود بر مرزهای وسیع غرب وحشی معروف و افسانه ای آمریکا، به عنوان یک ژانر محبوب به گونه ای تکامل یافته است که بیشتر با وسعت شماتیک، شخصیت های خشن و سرسخت مشخص می شود. و یک سبک جذاب به عنوان خشن تعریف شده است. به این ترتیب، کشورهای سرتاسر جهان توانسته‌اند وسترن‌ها را به روش‌های منحصربه‌فرد و جذاب خود کشف کنند، در حالی که وسترن‌های پای گوشت سینمای استرالیا بسیاری از جواهرات این ژانر را به‌عنوان نمایندگان برجسته این ژانر تولید کرده‌اند. غربی محسوب می شوند.

سینمای استرالیا با مناظر خشن اما زیبای آفتاب سوخته خود که زیبایی مسحورکننده و گسترده طبیعت را به نمایش می گذارد، جذابیت ژانر وسترن را با فیلم های بسیار تحسین شده به نمایش گذاشته است. این 10 فیلم به طور خاص بهترین ژانر وسترن را از منظر جنوب بزرگ به تصویر می کشند، فیلم هایی تاریک اما جذاب که همه طرفداران ژانر وسترن باید حداقل یک بار آن را ببینند. این شما و این 10 بهترین فیلم وسترن استرالیایی هستید!

۱۰- تپه قرمز (۲۰۱۰)
تپه قرمز ترکیبی جذاب از ژانرهای مختلف است و یک فیلم جاه طلبانه به عنوان یک تریلر نئو وسترن با نکاتی از رمز و راز است که منجر به اکشن می شود. این وسترن استرالیایی داستان یک افسر پلیس تازه کار به نام شین کوپر (رایان کوانتن) را دنبال می کند که با خانواده جوانش برای شروعی تازه به شهر کوچکی نقل مکان می کند. با این حال، هنگامی که یک جنایتکار محکوم از زندان می گریزد و شروع به هدف قرار دادن نیروهای پلیس می کند، به سرعت خود را در میان یک شکار پرتنش می بیند.

با شروعی عمداً آهسته که به تدریج به مبارزه ای همه جانبه برای بقا تبدیل می شود، با داستانی فرعی که به تدریج فاش می شود و نقش مهمی در روایت دارد، Red Hill یک وسترن مدرن جذاب و باکیفیت است که قدرت زیادی در جلوه های بصری آن و لحن روایی خاص خود را دارد. این فیلم که با چرخشی منظم در سینمای انتقام‌جویانه و در عین حال دارای صحنه‌های مرگ خلاقانه است، به‌عنوان یک وسترن ساده استرالیایی که با کیفیتی باورنکردنی ساخته شده، البته فاقد اصالت، متمایز است.

۹- زمین مرتفع (۲۰۲۰)
High Ground که هم به عنوان یک درام اکشن جذاب و هم به عنوان یک مراقبه اجتماعی مهم در مورد استعمار و تأثیر آن بر فرهنگ بومی شناخته می شود. یکی این یکی از جسورانه ترین و جدیدترین پیروزی های ژانر وسترن در سینمای استرالیا است. داستان فیلم درباره دو مرد است، یکی کهنه سرباز جنگ جهانی اول، دیگری یک مرد جوان بومی که برای یافتن عمویش نیاز به کمک دارد. یکی او یکی از خطرناک ترین مردان منطقه است. همانطور که این دو با هم کار می کنند، افشاگری هایی که رخ می دهد ماهیت رابطه آنها را با عواقب وخیم تغییر می دهد.

این فیلم به دلیل توجه دقیق و تعهد به احترام به فرهنگ و تاریخ بومیان استرالیا و حتی گنجاندن رویدادهای واقعی در داستان تخیلی خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. علاوه بر فیلم‌برداری خیره‌کننده‌اش، High Ground یک قطعه داستان تاریخی متقاعدکننده است که به عنوان یک وسترن تجدیدنظرطلب برچسب‌گذاری شده است و یک داستان اکشن مهم را با تلاشی قابل تحسین در تأثیر شماتیک روایت می‌کند.

۸- روور (۲۰۱۳)
با طبیعت وسیع و حومه‌های زنگ‌زده‌اش، مناطق دورافتاده استرالیا محیطی کاملاً خشن را برای وسترن‌های مدرن ایجاد می‌کند، در حالی که ولگرد ۲۰۱۳ در آینده‌ای نزدیک روایت می‌شود. 10 سال پس از یک فاجعه اقتصادی که باعث فروپاشی اجتماعی می شود، این فیلم داستان یک مرد بی خانمان خشن را دنبال می کند که ماشینش توسط گروهی از اوباش به سرقت می رود. او در حال همکاری است یکی او یکی از مجروحین باند سارقان است که پس از سرقت برای پس گرفتن ماشینش تنها ماند و به این ترتیب رابطه ای نه چندان قابل پیش بینی بین این دو شکل می گیرد.

لحن تاریک و دیستوپیایی آن، که در کنار بازی‌های جذاب رابرت پتینسون و گای پیرس، این فیلم وسترن استرالیایی را به موفقیت تبدیل می‌کند، و تم تاریک و ضدآرمان‌شهری آن دارای یک استیصال بی‌رحمانه است که تجربه تماشایی قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. در حالی که شاید می‌توانست دنیای پسا آخرالزمانی خود را بهتر و عمیق‌تر کاوش کند، تمرکز متمرکز روایت بر این دو شخصیت اصلی، یک درام شخصیت محور را در بهترین حالت خود ایجاد می‌کند، ترکیبی مسحورکننده از لحن غربی و وحشت نهایی. جهان است

۷- ند کلی (۲۰۰۳)
در حالی که آمریکا قانون شکنان مشهورتر و نمایشی خود را دارد، بوشرنجرهای بدنام استرالیا را بوشرنجر می نامیدند و هیچ کدام نمی توانند ادعا کنند که به اندازه ند کلی نمادین یا پیشگام هستند. این فیلم وسترن زندگی‌نامه‌ای با بازی هیث لجر در نقش اسلحه‌باز جنگل‌های پس‌زمینه، ظهور و سقوط یک اوباش را دنبال می‌کند که در رویارویی‌های خشونت‌آمیزش با افسران پلیس فاسد به هدفی برای اجرای قانون تبدیل می‌شود. سطح ملی تغییر می کند، که گروه را به سرقت از بانک ها سوق می دهد، در حالی که به سمت یک نبرد سرنوشت ساز در شهر گلنروان می روند.

در حالی که فیلم نمی تواند شخصیت کلی را با تلاش برای کنکاش آشفته در پیچیدگی های جنگ های جنجالی کارتل مواد مخدر مجذوب کند، ند کلی همچنان یک وسترن تاریخی جذاب با داستانی جذاب از مردی است که با یک سیستم فاسد درگیر می شود. به اوج کیفیت و هیجان می رسد. جذابیت هیث لجر در این فیلم به طور کامل به نمایش گذاشته شده است، در حالی که بازیگران گروه ستاره ای بازی های قدرتمند و تاثیرگذاری را ارائه می دهند.

10 فیلم مهیج وسترن که حتما باید ببینید

۶- جاده رمز و راز (۲۰۱۳)
داستان جنایی رازآلود تاریک که به عنوان یک نئو وسترن تجدیدنظرطلب دوچندان می شود، Mystery Road از محیط دورافتاده و خشن کوئینزلند خود بهترین استفاده را می کند، همان طور که عناصر ژانر وسترن و مضامین عدالت و نفوذ پایدار. تاریخ استرالیا نیز از آن بهترین استفاده را می کند. این فیلم بر روی یک کارآگاه بومی که اخیراً ارتقا یافته است، در مورد قتل یک دختر نوجوان بومی تحقیق می کند که جسدش زیر یک پل در حومه شهر وینتون پیدا شده است. او مجبور است به تنهایی روی این پرونده کار کند زیرا دیگر همکارانش علاقه ای به حل این پرونده ندارند.

به عنوان یک وسترن پر تعلیق و آهسته سوز، جاده اسرار آمیز مجموعه ای از معضلات اجتماعی مدرن را بررسی می کند و در عین حال هوشمندانه از فضای پر تعلیق و درگیرکننده درام وسترن برای جذب مخاطبان بهره می برد. این فیلم همراه با جلوه‌های بصری خیره‌کننده ارائه‌شده توسط کوئینزلند روستایی و همچنین بازی مرکزی تحسین‌برانگیز آرون پدرسن، با دنباله‌ای به همان اندازه تأثیرگذار، گلدستون ۲۰۱۶، و همچنین یک مجموعه تلویزیونی اسپین‌آف، نمونه‌ای برجسته از سینمای مدرن استرالیا است. ، کیفیت و موفقیت این فیلم بیش از پیش خودنمایی می کند.

۵- The Tracker (۲۰۰۲)
یکی یکی از جالب‌ترین وسترن‌هایی که از استرالیا منتشر شد، The Tracker (2002) است که مفاهیم استعمار و ظلم را با داستانی ساده و در عین حال مؤثر در مورد قضاوت و عدالت ترکیب می‌کند. داستان این فیلم وسترن استرالیایی در سال 1922 در حومه استرالیا اتفاق می‌افتد، زمانی که یک پلیس استعماری در تلاشی ناامیدانه برای دستگیری یک مرد بومی متهم به قتل یک زن سفیدپوست دست به ماجراجویی خطرناکی می‌زند. در این گروه جستجوی کوچک، ردیابی تخصصی وجود دارد که انگیزه های خاص خود را دارد.

با توجه به تأثیری که با وجود تعداد محدودی از شخصیت‌ها، ردیاب یک دستاورد قابل توجه است، ردیاب هوشمندانه بر حسی ترسناک، پرتنش و اجرای قدرتمند و در عین حال ظریف دیوید گولپیلیل تکیه دارد. این یک فیلم وسترن است یکی این یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین فیلم‌هایی است که از استرالیا منتشر شده است، و هنوز هم با فوریت موضوعی خیره‌کننده‌اش که از نادیده گرفتن جنبه‌های ناخوشایند تاریخ استرالیا خودداری می‌کند، ضربه می‌زند.

10 فیلم مهیج وسترن که حتما باید ببینید

۴- کشور شیرین (۲۰۱۷)

یکی یکی دیگر از وسترن‌های گوشتی در دهه 1920 که به نژادپرستی در تاریخ استرالیا می‌پردازد، Sweet Country به‌عنوان یک درام شخصیتی رضایت‌بخش و تأثیرگذار که نقدی آشکار از جوامع تاریخی را نیز ارائه می‌کند، برنده نقدهای تحسین‌برانگیز شد. این وسترن استرالیایی که نصف و نیمه بر اساس یک رویداد واقعی ساخته شده است، داستان سام کلی (همیلتون موریس)، یک کشاورز بومی استرالیایی را روایت می کند که پس از کشتن یک مرد سفیدپوست برای دفاع از خود، مجبور به فرار می شود. او توسط گروهی از شکارچیان به رهبری یک گروهبان بی رحم که به دنبال اعدام سم هستند، تعقیب می شود.

با استقبال خوب منتقدان استرالیایی و بین المللی، The Sweet Land به دلیل استفاده از مناطق خشک و گرم استرالیا و همچنین توانایی آن در ترکیب یک روایت جذاب با یک هدف شماتیک قوی مورد تحسین قرار گرفت. با بازی قوی از بازیگران مکمل از جمله سم نیل و برایان براون، و پایانی تلخ که بر نژادپرستی و بی عدالتی تمرکز می کند، فیلم به همان اندازه که از نظر بصری تماشایی است، از نظر احساسی هم جذاب است. است.

۳- بلبل (۲۰۱۸)
دومین فیلم بلند جنیفر کنت پس از موفقیت بزرگش بابادوک، بلبل، داستانی تکان دهنده و خشن از انتقام است که مدت ها پس از پخش تیتراژ پایانی با بینندگان باقی می ماند. داستان فیلم در دهه 1820 تاسمانی می‌گذرد، کلر کارول (آیسلینگ فرانسیوزی)، یک محکوم ایرلندی است که از یک ردیاب بومی کمک می‌گیرد تا یک افسر سادیستی بریتانیایی را که به او تجاوز کرده و خانواده‌اش را به قتل رسانده، ردیابی کند. رسیده است، پیدا کردن

ماهیت سخت و پر تنش خشونت تضمین می کند که بلبل به مذاق همه خوش نخواهد آمد، اما این وسترن استرالیایی داستان قدرتمندی از انتقام را ارائه می دهد که در برخی از محبوب ترین کلاسیک های غربی دیده شده است. این فیلم همچنین پیچش جذابی را در این منطقه از ژانر وسترن ارائه می دهد و به عنوان یک محیط منحصر به فرد و فضای غنی برای داستان، صحرای استرالیا را با محیط سرسبز و پر جنب و جوش جنگل تاسمانی جایگزین می کند.

۲- The Man from Snowy River (۱۹۸۲)
یکی یکی از نمادین‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینمای استرالیا، «مرد رودخانه برفی» به خاطر داستان دل‌انگیز وسترن، نقش‌های مکمل کرک داگلاس و استفاده خیره‌کننده از حومه استرالیا مشهور است. این فیلم داستان مرد جوانی را دنبال می‌کند که پس از مرگ پدرش، باید به دشت سفر کند تا ثابت کند که شایستگی بازگرداندن مزرعه خانوادگی‌اش به شکوه سابق را دارد. او شروع به مشاجره با رئیس جدیدش، هریسون (داگلاس) می کند، در حالی که عاشق دخترش می شود.

مردی از رودخانه برفی پر از مناظر دیدنی از مناطق دورافتاده استرالیا که پر از شخصیت و رنگ است، در عین حال که داستانی ساده و در عین حال جذاب را ارائه می دهد، حتی بیش از 40 سال پس از انتشار، یک کلاسیک ضروری استرالیایی برای طرفداران این ژانر است. غرب باقی مانده است. همچنین این فیلم یکی یکی از نفس گیرترین و باورنکردنی ترین قله های تاریخ سینما را نشان می دهد و در بین بهترین فیلم های وسترن دهه 1980 جای می گیرد.

۱- گزاره (۲۰۰۵)
با توجه به اینکه وسترن های استرالیایی موفق بوده اند، از عاشقانه های تاریخی گرفته تا درام های شخصیتی جذاب، انتخاب بهترین فیلم این کشور در این ژانر کار ساده ای نیست، اما نمی توانید بر The Proposition محصول 2005 غلبه کنید. سادگی گذشت. داستان این فیلم در دهه 1880 اتفاق می افتد، گای پیرس در نقش چارلی برنز، قانون شکنی که با برادر کوچکترش دستگیر می شود و به او اولتیماتوم داده می شود تا در 9 روز برادر بزرگترش را تحویل دهد، بازی می کند. در غیر این صورت برادر کوچکترش کشته می شود. همانطور که او به دنبال برادرش می رود، پلیس منصوب به او با ابهام اخلاقی تصمیم او مبارزه می کند.

به عنوان یک کاوش جذاب از اخلاقیات هر دو طرف قانون، The Proposal به عنوان یک داستان بی‌رحمانه و تکان دهنده درباره پیوندهای خانوادگی، وظیفه و عدالت در دنیایی بی‌رحمانه و خصمانه برتری می‌یابد. این فیلم نه تنها به عنوان بهترین فیلم وسترن استرالیا شناخته می شود، بلکه یکی همچنین یکی از بهترین فیلم های وسترن تمام دوران است.

۵۷۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا