فیلم‌های جنگی که قدمت آن‌ها به دهه‌های 1930 و 1940 بازمی‌گردد، توانایی منحصربه‌فردی در جلب توجه مخاطب و ایجاد حس هیبت دارند، زیرا قهرمانی و مرگ را در صحنه‌ای شگفت‌انگیز از تاریخ بشر به تصویر می‌کشند.

به گزارش روزیاتو، از آن زمان تاکنون هر دهه مجموعه ای از فیلم های جنگی خاص خود را داشته است، اما دهه 2010 این ژانر با اکران فیلم های جذاب، قدرتمند و تازه همراه بود.

در این مقاله قصد داریم شما را با 10 فیلم برتر جنگی دهه 2010 آشنا کنیم.

۱۰- Fury (۲۰۱۴)

در حالی که تا حدودی مخاطب را با یک اکت پایانی که یک درام جنگی جذاب را با چیزی شبیه قهرمانی اکشن جایگزین می‌کند ناامید می‌کند، جنگ خشم تا حد زیادی به عنوان یک داستان چالش برانگیز و تلخ از روزهای پشت سر هم سرباز آمریکایی است. در پایان جنگ جهانی دوم به اوج کیفیت خود می رسد. با افزایش فشار متفقین بر آلمان، خدمه یک تانک آمریکایی یک تایپیست جوان بی تجربه را جایگزین رفیق مرده خود می کنند. تنش بین خدمه جدید و کهنه سربازان به هنگام شروع یک ماموریت خطرناک در پشت خطوط دشمن افزایش می یابد.

در بهترین سکانس‌های خود، این درام جنگی روان‌شناختی هنرمندانه، کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد و آسیب‌های ناشی از جنگ را به شیوه‌ای ترسناک به تصویر می‌کشد و در عین حال تلاش می‌کند انسانیت سربازانی را که در جنگ هیولا شده بودند، به تصویر بکشد. جاه طلبی دیوید آیر گاهی اوقات فراتر از دسترس او است، اما خشم در نهایت تصویری مناسب از وحشت جنگ است که جرأت می کند جنبه زشت سربازانی را که در جنگ جهانی دوم می جنگیدند به تصویر بکشد.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۹- زیر تپه ۶۰ (۲۰۱۰)

فیلم جنگی دست کم گرفته شده استرالیایی، Under Hill 60 به طور شگفت انگیزی از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است، و داستان سربازانی را روایت می کند که در طول جنگ جهانی اول در زیر خطوط دشمن در جبهه غربی تونل زدند تا مین گذاری کنند. این فیلم درباره الیور وودوارد (برندان کاول)، معدنچی استرالیایی است که همسرش را برای جنگیدن در جنگ ترک می‌کند، جایی که او خود را مسئول گروهی می‌بیند که وظیفه دارند در اعماق خطوط آلمان تونل بزنند تا محموله بزرگی از دینامیت را در زیر یک شهرک‌سازی تحویل دهند. بگذارید دشمنان شما کار کنند.

فضای تنگ داستان باعث ایجاد هیجان‌های ویرانگر و کلاستروفوبیا می‌شود که با نیاز به کار در سکوت برای جلوگیری از شناسایی توسط تونل‌سازان آلمانی که ممکن است تنها چند متر دورتر باشند، تقویت می‌شود. فیلم Beeath Hill 60 به‌عنوان یک داستان متقاعدکننده، پر از تعلیق و احساسی در مورد تنش‌های غیرقابل تحمل میدان نبرد و هزینه‌های وحشتناک جنگ روایت می‌شود.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۸- Zero Dark Thirty (۲۰۱۲)

کاترین بیگلو پس از شاهکار برنده اسکار خود، The Hurt Locker – که در بین بهترین فیلم های جنگی دهه 2000 رتبه بالایی دارد، حماسه جنگ مدرن دیگری را در قالب Zero Dark Thirty خلق کرده است. این فیلم در واقع نمایشی دراماتیزه شده از تعقیب اسامه بن لادن پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر است. مایا (جسیکا چستین) تحلیلگر اطلاعاتی سیا از طریق تلاش های خود برای کشف محل اختفای رهبر القاعده در نهایت حمله موفقیت آمیز تفنگداران دریایی در سال 2011 را ممکن می کند. مجتمع بن لادن

Zero Dark Thirty در حالی که فاقد اقدامات رزمی زمینی است، همچنان به عنوان یک مهیج جنگی پرتنش برجسته است زیرا شکار اطلاعاتی دولت ایالات متحده علیه گروه های تروریستی را به تصویر می کشد. . این یک روایت هوشمندانه درخشان است که به دلیل علاقه اش به جزئیات دقیق و عملکرد برجسته جسیکا چستین قابل توجه است. این فیلم خوبه یکی یکی از بزرگترین ماموریت های نظامی و سیاسی قرن گذشته را پوشش می دهد.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۷- Beasts of No Nation (۲۰۱۵)

Beasts of No Nation که تصویری دلخراش از جنگ مدرن در غرب آفریقا است، یک درام هشیارکننده، عمیقاً تکان دهنده و چشم باز است که مردم را به توجه بیشتر به جنایاتی که در سراسر جهان روی می دهد می خواهد. این فیلم جنگی داستان آگو (ابراهام عطا)، پسر نوجوانی را دنبال می کند که پس از درگیر شدن روستای کوچکش در یک جنگ داخلی، مجبور می شود به یک گروه شورشی بپیوندد. یکی یکی از طرف های درگیر در این جنگ داخلی است. آگو به آرامی تبدیل به یک قاتل خونسرد می شود و با فرمانده گروه پیوند عجیبی برقرار می کند.

در حالی که کارگردانی کری فوکوناگا گهگاه به جای وفادار ماندن به داستان زندگی آگو، بر پوچ بودن جنگ به عنوان یک کل تأکید می کند، فیلمبرداری و تدوین تحسین برانگیز او تضمین می کند که فیلم بدون از دست دادن تماس با واقعیت، با یک کابوس توهم آمیز مرزبندی می کند. برای از دست دادن ادریس البا نیز در فیلم به عنوان فرمانده سربازان انقلابی نقش پررنگی دارد. Beasts of No Nation اولین فیلمی بود که مستقیماً برای نتفلیکس منتشر شد.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۶- پسر شائول (۲۰۱۵)

پسر شائول، روایتی عمیق و قدرتمند، داستانی دلخراش از غم و اندوه و مذهب را در فضای جهنمی آشویتس و هولوکاست به تصویر می‌کشد. این درام جنگی مجارستانی به دنبال شائول (Geza Roerig)، یک زندانی یهودی-مجارستانی است که وظیفه دارد اجساد زندانیان یهودی را در اتاق‌های گاز بسوزاند و اکنون قصد دارد مرد جوانی را که به اشتباه با پسرش اشتباه گرفته است، دفن کند. آهسته در این ماموریت شخصی، او زندگی خود را به خطر می اندازد در حالی که سعی می کند خاخامی را پیدا کند که بتواند مراسم تشییع جنازه را انجام دهد.

فیلم پسر شائول به شیوه ای جذاب که بر شخصیت مرکزی مصمم و بدبین داستان تمرکز دارد، در حالی که وحشت های اطراف او در پس زمینه ای مات رندر می شوند، پسر شائول تکان دهنده و در عین حال جذاب است. کاوش فیلم درباره مضامین حفظ خود و خشونت به طرز باورنکردنی قابل تامل است. این که این فیلم اولین فیلم بلند لازلو نمس است با توجه به پختگی و مهارتی که وی در ساخت این فیلم از خود نشان داده است بسیار قابل توجه است.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۵- Hacksaw Ridge (۲۰۱۶)

یک فیلم جنگی زندگی‌نامه‌ای تحسین‌شده که از داستان واقعی خود برای ارج نهادن به قهرمانی، شجاعت و فداکاری باورنکردنی سربازان استفاده می‌کند، Hacksaw Ridge نقطه عطفی در سینمای جنگ دهه 2010 است. اندرو گارفیلد در نقش دزموند دوس، صلح‌طلبی بازی می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم به‌عنوان پزشک ارتش خدمت می‌کند، علی‌رغم اینکه به دلایل مذهبی از حمل سلاح خودداری می‌کند. در حالی که او در ابتدا توسط سربازان همکارش به دلیل موضع ضد اسلحه اش مورد انتقاد قرار می گیرد، داس شجاعت خود را در نبرد اوکیناوا نشان می دهد که 75 سرباز همکار خود را بدون شلیک حتی یک گلوله از میدان جنگ نجات می دهد.

مل گیبسون با تأیید مجدد مهارت فیلمسازی خود، از جنایات خشونت آمیز دوران جنگ به عنوان وسیله ای برای تعریف و تقویت رویکرد صلح طلبانه داس به جای مقابله با آن استفاده می کند، حتی در حالی که او برخی از تکان دهنده ترین سکانس های نبرد را به تصویر می کشد. نبوغ او به اوج خود می رسد. با این تضاد شدید و خیره کننده، Hacksaw Ridge یک فیلم جنگی تاثیرگذار و فراموش نشدنی است که از یک قهرمان واقعی تجلیل می کند و در عین حال از دستاوردهای او برای ارائه داستانی متقاعد کننده از نجابت، ایمان و تعهد اخلاقی استفاده می کند.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۴- سرزمین من (۲۰۱۵)

سرزمین مین های سینمای دانمارک یک فیلم جنگی تاریخی جذاب و تکان دهنده است که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است که به یک سوال اخلاقی چالش برانگیز می پردازد. پس از تسلیم آلمان، گروهی از اسرای جنگی آلمانی جوان به سواحل غربی دانمارک فرستاده می شوند تا ساحل را از مین های کاشته شده در زمان اشغال منطقه توسط نازی ها پاکسازی کنند. سربازان جوان بدون آموزش و تجهیزات کافی سعی در انجام ماموریت خود برای رسیدن به آزادی دارند.

لحظات پر تنش غیرقابل تحملی در طول فیلم وجود دارد، اما چیزی که واقعاً این فیلم را به یک فیلم جنگی مؤثر تبدیل می کند، احساس بی عدالتی و تراژدی است، به ویژه زمانی که یکی برخی از این پسران جوان در انجام وظیفه مرتکب اشتباه می شوند و تاوان این اشتباه را با جان خود می پردازند. این فیلم به مفاهیم پشیمانی و بخشش می پردازد و از فصلی تاریک و کمتر شناخته شده از جنگ جهانی دوم برای ارائه داستانی از بشریت غافلگیرکننده استفاده می کند. این یک فیلم جنگی خارق‌العاده است، هرچند آزاردهنده نیز باشد یکی این یکی از بهترین فیلم هایی است که دانمارک تا به حال تولید کرده است.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۳- آتش سوزی (۲۰۱۰)

امروزه دنیس ویلنوو برای کارگردانی فیلم هایی مانند Dune، Blade Runner 2049 و Arrival در سطح بین المللی مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، یکی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای او به‌عنوان یک فیلم‌ساز، در قالب درام جنگی ویران‌کننده سال ۲۰۱۰ بود. زنی از خاورمیانه که در مونترال زندگی می کند، با علم به اینکه به زودی خواهد مرد، برای هر یک از فرزندانش نامه ای می نویسد تا به دست دو نفر برسد. یکی برای پدری که هرگز ندیدند و دیگری برای برادری که هرگز نمی دانستند دارند. برای انجام این کار، دوقلوها باید به خاورمیانه سفر کنند تا از گذشته تکان دهنده مادرشان رمزگشایی کنند.

توصیف Incedies به‌عنوان یک تجربه تماشای تکان‌دهنده، هرگز درست نخواهد بود. در حالی که تنها بر زندگی یک زن تمرکز می کند، بیهودگی جنگ، خطرات درگیری مذهبی، آسیب های ناشی از اعمال تروریستی، و به طور کلی شرایط ویرانگر پس از جنگ را بررسی می کند. Insendies از نظر احساسی تأثیرگذار، عمیقاً آزاردهنده و با بازیگری بی عیب و نقص، چیزی شبیه گوهر پنهان در فیلم‌شناسی ویلنوو است، و همچنین داستانی دلخراش از شرارت انسانی است که تماشای آن به هیچ وجه آسان نیست.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۲-۱۹۱۷ (۲۰۱۹)

حماسه جنگ جهانی اول سام مندز را می توان یک شاهکار دانست، اما کاری که او با داستان منحصر به فرد خود انجام می دهد، چیز خارق العاده ای نیست. این فیلم که فیلمبرداری و ویرایش شده است تا به صورت یک برداشت مداوم ظاهر شود، دو سرباز بریتانیایی را دنبال می‌کند که در طی جنگ جهانی اول ماموریتی دارند تا با گردان دیگری تماس بگیرند و به آنها هشدار دهند که در حال رفتن به یک تله هستند.

رویکرد تک شات معروف فیلم می‌توانست حواس‌تان را پرت کند، اما 1917 به‌عنوان یک داستان بسیار جذاب، اگر چه نسبتاً ساده، از جنگ و همچنین یک دستاورد فنی واقعا خیره‌کننده است. این فیلم جنگی مهیج، پرجزئیات و درگیرکننده، این فیلم جنگ جهانی اول شاید بیشتر یک مهیج باشد تا درام، اما همچنان در طول روایتش به طور مداوم شگفت‌انگیز است، در حالی که به سختی‌های جنگ خندق و شرایط وحشیانه می‌پردازد. این نشان می دهد که بسیاری از سربازان با چه چیزی روبرو شده اند.

10 فیلم برتر جنگی از 2010 تا 2020; از سرزمین من تا زیر تپه 60

۱- دانکرک (۲۰۱۷)

تصویر کریستوفر نولان از تخلیه دانکرک یکی این یکی از جذاب ترین فیلم های جنگی است که تا به حال ساخته شده است، چه بینندگان این رویکرد را دوست داشته باشند یا نپسندند. در حالی که هر یک از سه داستان آن در زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتد، دانکرک می‌گوید که چگونه این تخلیه مهم و دراماتیک انجام شد، با تمرکز بر سربازی که در ساحل گیر افتاده، یک غیرنظامی که برای کمک به تخلیه حرکت می‌کند و یک خلبان برجسته. که از این عملیات در برابر حملات هوایی آلمان دفاع می کند.

شاهکار فنی فیلم یک دستاورد قابل توجه است و سکانس های مبارزات تن به تن بسیار جذاب است. همین طور نبود داستان گذشته شخصیت ها به این فیلم ضرورتی می بخشد که زیرکی آن را تا پایان داستان نشان می دهد. Dunkirk، کامل با طراحی صدای خیره کننده، اجرای قوی توسط بازیگران و موسیقی تپنده هانس زیمر، یکی این یکی از بهترین فیلم های جنگی است که تا به حال ساخته شده است، فیلمی که بهترین و قابل درک ترین تصویر از عملیات دینامو در تاریخ سینماست.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما