اخبار روز سینما جهان

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت

اکشن و ترسناک: دو ژانر بسیار متفاوت که با ترکیب آنها ترکیبی باورنکردنی و بسیار هیجان انگیز ایجاد می کند. از همان روزهای اولیه صنعت فیلم، این دو ژانر نمادین به نیروهای مهمی در گیشه تبدیل شده‌اند و مخاطبان را با داستان‌های هیجان‌انگیز خود به سمت خود می‌کشند و از ابتدا تا انتها توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کنند. برخی از فیلم‌ها نیز این دو ژانر را با هم ترکیب کرده‌اند و در نتیجه داستان‌های ترسناک هیجان‌انگیزی را به وجود آورده‌اند که بخش‌های مساوی ترسناک و اکشن هستند. چه چیزی را در فیلم های اکشن ترسناک دوست ندارید؟

به گزارش روزیاتو، فیلم های اکشن ترسناک تصاویر چشم نوازی هستند که بینندگان را با درگیری های مسلحانه، انفجارها و خشونت افسارگسیخته خود به خود جذب می کنند. این فیلم ها شرورهای به یاد ماندنی و وحشتناکی خلق کرده اند و ما را با تعدادی از نمادین ترین و شجاع ترین قهرمانان تاریخ سینما آشنا کرده اند.

آنها واقعاً فیلم های قابل توجهی هستند که نمی توانند سرگرم کننده باشند. این فیلم‌های ترسناک اکشن هیجان‌انگیز بی‌وقفه ارائه می‌کنند و مطمئناً مخاطب را از ترس و هیجان فریاد می‌کشند.

در ادامه این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین فیلم های اکشن ترسناک تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

۱۰- سرباز سگ (۲۰۰۲)

داستان هایی که حول محور گروهی از قربانیان بدبخت می چرخد ​​که به آرامی یکی کشتن یکی پس از دیگری در محیطی ایزوله چیز جدیدی در ژانر وحشت نیست. با این حال، چند سرباز بریتانیایی شاد و تعدادی گرگینه درنده را وارد کنید، و در نهایت با Dog Soldiers، یک فیلم گرگینه با داستانی پر تنش و تفنگ که لحظه ای اکشن و ترسناک را به شما هدیه می دهد، می رسید. او نمی دهد. داستان فیلم در ارتفاعات دورافتاده اسکاتلند اتفاق می‌افتد و یک جوخه نزدیک از سربازان بریتانیایی را دنبال می‌کند که تمرینات رزمی معمولشان در جنگل، زمانی که با گروه خطرناکی از جانوران تشنه به خون مواجه می‌شوند، به یک کابوس مرگبار تبدیل می‌شود.

Dog Soldiers با روایت سریع، ویرایش دقیق و غرور خود، دائما بینندگان را در لبه صندلی خود نگه می دارد. این فیلم یک داستان اکشن ترسناک بقای بی امان و وحشیانه است که سربازان سرسخت را در برابر نیروهای وحشتناک ماوراء طبیعی قرار می دهد. با وجود بودجه کم 2.3 میلیون پوندی (2.9 میلیون دلار)، سکانس‌های اکشن و جلوه‌های ویژه هنوز هم تا به امروز باورپذیر و باکیفیت به نظر می‌رسند. این شاهکار گرگینه با درگیری‌های اسلحه‌های کلاستروفوبیک، انفجارهای مهیب، و حجم باورنکردنی غم و اندوه، چیزی نیست که بخواهید از دست بدهید و قطعا از تماشای آن لذت خواهید برد.

۹- از غروب تا سپیده دم (۱۹۹۶)

فیلم اکشن ترسناک «از غروب تا سپیده دم» به عنوان یک همکاری فوق‌العاده جذاب بین دو تا از با استعدادترین داستان‌نویسان صنعت، رابرت رودریگز و کوئنتین تارانتینو برنده جایزه اسکار فیلم خون آشام دیگری که تا به حال دیده اید. این فیلم با بازی تارانتینو در کنار هاروی کایتل، جورج کلونی و جولیت لوئیس، داستان دو برادر جنایتکار بدنام و گروگان‌هایشان را دنبال می‌کند که فرارشان به مکزیک زمانی تاریک‌تر می‌شود که ناخودآگاه به مسافرخانه‌ای می‌رسند که در واقع یک کشتارگاه خون‌آشام‌ها است. .

Dusk Till Dawn استعدادهای باورنکردنی هر دو مرد را با استفاده از عناصر جنایی ترسناک سبک نویسندگی تارانتینو و خشونت وحشیانه سبک کارگردانی رودریگز ترکیب می کند. این یک ژانر ترکیبی عالی است که به عنوان یک فیلم جنایی هیجان انگیز شروع می شود و ناگهان به یک فیلم ترسناک ماوراء طبیعی بدل می شود. وقتی خون آشام ها وارد داستان می شوند، اکشن داستان جذاب تر می شود و صحنه های مبارزه با آنها به طرز شگفت انگیزی با کیفیت می شود. خشونت در شدیدترین شکل خود اوج می گیرد و جلوه های ویژه هر لحظه خلاقانه تر و دیدنی تر می شوند. در حالی که ممکن است برخی از تماشاگران اولین نمایش را جذاب‌تر بدانند، اما نمی‌توان انکار کرد که نمایش دوم فوق‌العاده سرگرم‌کننده است.

۸- طلوع مردگان (۲۰۰۴)

زک اسنایدر مدت‌ها قبل از مشارکت در مجموعه‌های DCEU و Rebel Moon، اولین کارگردانی خود را به افتخار جورج رومرو فقید با بازسازی اکشن Rise of the Dead توسط رومرو در سال 2004 با بازی سارا پولی، وینگ رایمز و مایکل کلی انجام داد. داستان بسیار شبیه به نسخه اصلی 1979 است و گروهی منحصر به فرد از بازماندگان را دنبال می کند که در یک مرکز خرید بزرگ که توسط انبوهی از زامبی ها احاطه شده است، پناه می برند. با اسلحه ها، انفجارها و مرگ های وحشیانه شخصیت ها نسبت به نسخه اصلی، این بازسازی اساساً بازگویی بی امان شاهکار رومرو است و حتی از نظر کیفیت از آن پیشی می گیرد.

اگرچه Rise of the Dead گیم‌پلی جذاب و مضامین پیچیده‌ای را که نسخه اصلی 1979 را جذاب کرده بود تکرار نمی‌کند، اما Rise of the Dead با سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و عکس‌های اسلوموشن فوق‌العاده از شخصیت‌هایی که با سلاح به سمت امواج زامبی شلیک می‌کنند، برخی از کاستی‌های آن را جبران می‌کند. فیلم اصلی بدون شک فیلم برتری است، اما این بازخوانی چشمگیر نیز در سرگرم کردن مخاطبان کوتاهی نمی کند و مطمئنا برای کسانی که به دنبال یک فیلم ترسناک زامبی محور هیجان انگیز هستند، گزینه بهتری است.

۷- تیغه (۱۹۹۸)

پس از یک رشته داستان های کمیک بسیار ضعیف، مخاطبان علاقه خود را به ژانر ابرقهرمانی در اوایل تا اواسط دهه 90 از دست دادند. با این حال، همه چیز با Blade تغییر کرد، یک فیلم اکشن ترسناک خون‌آشام بسیار خون‌آلود در سال 1998 که جان تازه‌ای در این ژانر دمید و پتانسیل خود را برای جسورتر شدن نشان داد. با بازی وسلی اسنایپس در نقش بلید قاتل خون آشام، او را در یک ماموریت خشونت آمیز می بینیم تا دشمن خود، دیکن فراست تشنه قدرت (استفن دورف) را شکست دهد و از آزادسازی خدایی با خون باستانی فراست برای تصرف جهان جلوگیری کند. .

فیلم اکشن ترسناک Blade یک فیلم ابرقهرمانی واقعا قابل توجه و هیجان انگیز است. این فیلم ژانرهای اکشن، ترسناک و علمی تخیلی را در یک داستان فوق‌العاده سرگرم‌کننده دو ساعته و بدون لحظه‌ای کسل‌کننده به خوبی ترکیب می‌کند. اسنایپس که با شخصیت خونسرد و مهارت های رزمی چشمگیر خود چشم ها را خیره می کرد، تمام این ویژگی ها را برجسته می کند. حتی پس از گذشت این همه سال، لحظات هیجان انگیز و پرتنش این فیلم همچنان می تواند بینندگان را به وجد بیاورد.

۶- They Live (۱۹۸۸)

وقتی بیگانگان مخفیانه به زمین حمله می کنند، نجات بشریت بر عهده رودی پایپر و گفتگوی خنده دار اوست. The LIVE به کارگردانی استاد ترسناک کم‌هزینه جان کارپنتر، The LIVE یک کمدی علمی تخیلی اکشن ترسناک با بازی پایپر در نقش یک سرگردان لس آنجلسی است که به آرامی واقعیت عجیب و وهم‌آوری را در این شهر کشف می‌کند، دنیایی که در آن فرازمینی‌های شیطانی در آمریکا نفوذ کرده‌اند. جامعه نخبگان

فیلم اکشن ترسناک آنها راحت زندگی می کنند یکی این یکی از پرتنش ترین فیلم های کارپنتر است، یک تریلر توطئه ای هیجان انگیز با تعداد زیادی تیراندازی، مبارزه تن به تن و سکانس های تعقیب و گریز. پایپر و کیت دیوید بازیگر نقش اول این دو بازیگر عالی هستند و یک جفت بازیگر اکشن کارآمد را به تصویر می کشند. یکی آنها همچنین در برخی از خنده دارترین و طولانی ترین صحنه های مبارزه در تاریخ سینما شرکت می کنند. آنها به راحتی زندگی می کنند یکی این یکی از بهترین آثار کارپنتر است، فیلمی خاطره انگیز و پر از لحظات هیجان انگیز و نمادین است و قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد.

۵- شما نفر بعدی هستید (۲۰۱۱)

آدام وینگارد قبل از اینکه با فیلم سرگرم‌کننده گودزیلا علیه کونگ در دنیای هیولاها به تیتر یک باکس آفیس تبدیل شود، با بازی گیرا و خشونت‌آمیز You’re Next، با بازی شارنی وینسون و جو سوانبرگ، سهمی فوق‌العاده در ژانر وحشت داشت. این فیلم اکشن ترسناک داستان خانواده‌ای آشفته و ناکارآمد را دنبال می‌کند که جشن سالگرد ازدواجشان زمانی بدتر می‌شود که قاتلان نقابدار از راه می‌رسند و شروع به کشتن اعضای خانواده یکی یکی می‌کنند. با این حال، چیزی که قاتلان کمی دیر متوجه می شوند این است یکی در میان دوست دختر جدید اعضای خانواده، ارین (وینسون)، یک بقای باتجربه است که بدون تلاش برای زنده ماندن، تسلیم نمی شود.

You’re Next جان تازه‌ای به ژانر فرعی اسلشر دمید، یک فیلم ترسناک به طرز شرورانه‌ای خشن و فوق‌خشونت‌آمیز که صحنه‌های مبارزه واقعاً جالب و پرتنش را به نمایش می‌گذاشت. همه اینها با بازی باورنکردنی هنرپیشه استرالیایی آمریکایی شرنی وینسون به اوج می رسد که در نقش قهرمان، ارین، بازی تحسین برانگیز و بی عیب و نقصی ارائه می دهد. او توانا و ماهر است و با هوش و اراده اش برای زنده ماندن همه چیز را به ضرر قاتلان شیطان صفت داستان زیر و رو می کند. بازی وینسون و کارگردانی فوق‌العاده وینگارد، فیلم You’re Next را همچنان به یک فیلم برجسته و تماشایی تبدیل کرده است. این فیلم آسان است یکی یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال 2010 است.

۴- ارتقا (۲۰۱۸)

لی وانل، که بیشتر به خاطر نویسندگی خارق‌العاده‌اش برای فیلم‌های Saw و Insidious شناخته می‌شود، همچنین کارگردانی Upgrade، یک اکشن جنایی هیجان‌انگیز را بر عهده دارد که از هیچ تلاشی برای به تصویر کشیدن خشونت وحشیانه و وحشت‌های فیزیکی دریغ نمی‌کند. این فیلم با بازی لوگان مارشال گرین، شخصیت او، گری تریس را دنبال می کند که پس از کاشت یک تراشه پیشرفته که قدرت و چابکی او را افزایش می دهد، به تلاشی انتقام جویانه می رود تا از کسانی که به او ظلم کرده اند انتقام بگیرد.

ارتقاء یک روایت وحشی با شیرین کاری های چشمگیر، صحنه های مبارزه هیجان انگیز و ویرایش دقیق و هوشمندانه است. با این حال، Upgrade یک فیلم فوق‌العاده تکان‌دهنده است، مملو از تصاویری تکان‌دهنده، کشتارهای وحشتناک، و پایانی تلخ که تمام ویژگی‌های یک فیلم ترسناک خوب و با کیفیت را دارد. وان هر دو ژانر را ترکیب می کند تا داستانی جذاب خلق کند که مخاطبانی را که به دنبال اکشن و هیجان هستند، اما با جنبه ای تاریک، راضی کند.

۳- قطار به بوسان (۲۰۱۶)

بلاک باستر اکشن ترسناک کره ای Busan Train به کارگردانی Yeon Sang Ho as یکی این فیلم به عنوان یکی از جالب ترین فیلم های زامبی قرن بیست و یکم شناخته می شود. این فیلم با بازی گونگ یو، دونگ لی و جونگ یو-می، گروهی از مسافران وحشت زده قطاری را که به مقصد بوسان در حال تلاش هستند از سئول به پناهگاهی در بوسان برسند، به عنوان شیوع سریع و مرگبار یک زامبی دنبال می‌شود. مانند ویروس، کشور را ویران کرده است.

یک ترن هوایی دو ساعته، پرتنش و احساسی، قطار بوسان فیلمی است که هرگز دست از اکشن نمی کشد. این فیلم مملو از خشونت وحشیانه و صحنه های مرگ دلخراش است که با بازی قدرتمند بازیگران با استعدادش همراه شده است، شخصیت هایی که مخاطب روی آنها سرمایه گذاری می کند و عمیقا به آنها اهمیت می دهد. قطار به بوسان با شیرین کاری های باورنکردنی و طراحی نبرد بی عیب و نقص خود، یک دستاورد شگفت انگیز برای ژانر ترسناک کره جنوبی است که بینندگان را به صفحه نمایش نگه می دارد.

۲- Predator (۱۹۸۷)

Predatr در سال 1987 به عنوان تولید شده است یکی این فیلم که به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما شناخته می شود، ترکیبی عالی از اکشن و ترسناک است. این فیلم با بازی آرنولد شوارتزنگر در دوران اوج خود به عنوان قهرمان اکشن و کارل وترز شگفت انگیز، مخاطبان را به ماجراجویی سرگرم کننده و اکشن در جنگل های آمریکای مرکزی می برد، جایی که یک جوخه نیروهای ویژه با یک شکارچی وحشتناک و غیرقابل توقف روبرو می شوند. . آنها در جایی فراتر از زمین توقف می کنند.

غارتگر با ترکیب بازیگران باورنکردنی از بازیگران سرسخت، از جمله بیل دوک، سانی لندهام فقید، ریچارد چاوز، شین بلک و جسی «بادی» ونتورا، نماد اصلی در ژانرهای اکشن و ترسناک است. این فیلم با دیالوگ های بسیار خاطره انگیز، اکشن رضایت بخش و تعلیق عالی، داستانی واقعا لذت بخش را ارائه می دهد که مطمئناً مخاطب را سرگرم خواهد کرد. این فیلم به راحتی لذت بخش ترین فیلم اکشن دهه 1980 برای تماشا است و در تمام این سال ها پس از اکران همچنان مورد تحسین قرار می گیرد.

۱- بیگانگان (۱۹۸۶)

خلاص شدن از شر فیلمی که به راحتی بتوان نامش را گذاشت، سخت است یکی یکی از هیجان‌انگیزترین و اکشن‌ترین دنباله‌های علمی تخیلی ساخته شده در نظر گرفته می‌شود، فراتر از این بود: منظور ما بیگانگان است. این فیلم با بازی بازیگران فوق‌العاده با استعدادی، از جمله نامزد جایزه اسکار، سیگورنی ویور، قهرمان او، ستوان الن ریپلی را می‌بیند که بار دیگر با دشمنان ترسناک زنومورف روبرو می‌شود. او این بار از کمک یک گروه سرسخت و ماهر از تفنگداران فضایی برخوردار است.

دنباله‌ی هیجان‌انگیز جیمز کامرون که هفت سال پس از فیلم بیگانه اصلی تاریک و کلاستروفوبیک ریدلی اسکات منتشر شد، داستان ریپلی را با اکشن و تعلیق باورنکردنی ادامه می‌دهد، بدون اینکه عناصر ترسناکی که سلف خود را بسیار ترسناک کرده‌اند کمرنگ کند. حذف با بودجه بیشتر، بازیگران بزرگتر، جلوه های ویژه خیره کننده، و ترکیبی عالی از هر دو ژانر، Aliens نمونه ای دیدنی از نحوه ساخت یک شاهکار اکشن و ترسناک عالی است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا