همانطور که گندالف خردمند گفت: “سفر به اینجا ختم نمی شود. “مرگ فقط راه دیگری است… راهی که همه ما باید طی کنیم.” ابهام و نامشخص بودن آنچه فراتر از مرگ است، صرف نظر از اعتقادات مذهبی یا معنوی، دلایل بسیاری برای شگفتی و حتی ترس وجودی ایجاد می کند.

به گزارش روزیاتو، گاهی اوقات هیچ چیز مانند یک فیلم عالی که زندگی و مرگ را به عنوان یک موضوع اصلی بررسی می کند، وجود ندارد، و در اینجا 10 تا از بهترین فیلم هایی که به زندگی پس از مرگ می پردازند، آورده شده است.

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ

۱۰- Beetlejuice (۱۹۸۸)

یک روند رایج در فیلم‌شناسی تیم برتون این است که شخصیت‌های معمولاً عجیب و غریب را انتخاب می‌کنند و آنها را به شخصیت‌های عمیقاً انسانی و بامزه تبدیل می‌کنند. Beetlejuice با شخصیت معروف یک تاریک روح جنجالی و تهاجمی شاید بهترین نمونه در فیلم شناسی او در این زمینه باشد. این فیلم در مورد زوج جوانی است که به تازگی مرده اند، که در خانه قدیمی خود گیر افتاده اند و با نقل مکان صاحبان جدید عصبانی می شوند. آنها بیتل جویس (مایکل کیتون) را صدا می کنند تا ساکنان جدید را بترسانند.

این یک چرخش خنده‌دار در داستان‌های خانه‌های جن زده است که اگرچه در ارائه یک زمان خوب و سرگرمی موفق‌تر است، اما همچنان درباره مفاهیمی در مورد آنچه که مردم هنگام مرگ از دست می‌دهند بحث می‌کند. محبوبیت ماندگار این فیلم باعث شده است که یک دنباله میراث مورد انتظار در قالب Beetlejuice ایجاد شود، با کیتون، وینونا رایدر و کاترین اوهارا برای سرگرمی حواس پرت تر و بدبوتر دوباره نقش های خود را تکرار می کنند.

۹- Heaven Can Wait (۱۹۴۳)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

Heaven Can Wait کمدی است با حس بدبینانه اخلاق و ثروت، در عین حال که به زندگی پس از مرگ نیز می پردازد، و بنابراین هم به عنوان یک نقد اجتماعی و هم به عنوان تأییدی نشاط آور از ارزش زندگی موفق می شود. . هنری ون کلیو (دان امچه) یک دلقک لوس است که پس از مرگش به دروازه های جهنم می رسد با این انتظار که برای همیشه وارد دنیای مردگان شود. اما شیطان در مورد آن چندان مطمئن نیست و هنری را مجبور می کند تا اعمال خود را در زندگی بازگو کند تا ببیند آیا استانداردهای جهنم را برآورده می کند یا خیر.

خط سیر فیلم را نمی توان پیش بینی کرد، به خصوص که از اغراق احساسی که فیلم های دهه 40 به راحتی آن را پذیرفتند، استفاده کامل می کند، اما Heaven Can Wait همچنان یک داستان امیدبخش از زندگی با امید خوش بینانه از لنزهای طنز او است. عبور کند. به عنوان یکی یکی از بهترین فیلم‌های دوران حرفه‌ای ارنست لوبیچ، این دوز فوق‌العاده جذاب از شگفتی‌های قدیمی هالیوود با پیامی است که امروز هم صادق است.

۸- وارد فضای خالی شوید (۲۰۰۹)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

تصورات زندگی پس از مرگ در ذهن برخی افراد پر از رمز و راز و عدم اطمینان است و شاید حتی در ذهن برخی دیگر کاملاً بی معنی باشد. به کارگردانی رویکرد همیشه تحریک آمیز گاسپار نوئه، Into the Void بر اساس این ایدئولوژی عمل می کند که فیلم های مربوط به زندگی پس از مرگ نباید خیلی متفاوت از این برداشت اسرارآمیز از آنچه در انتظار ما است باشد. از ابتدا تا انتها، فیلم مانند یک سفر توهم‌آمیز است، جایی که یک فروشنده مواد مخدر آمریکایی در توکیو پس از کشته شدن در یک معامله ناموفق، سفری پر هرج و مرج را به زندگی پس از مرگ آغاز می‌کند.

با تصاویری خیره کننده که شور و نشاط کلوپ های شبانه با نور نئون توکیو را به تصویر می کشد، Enter the Void تصویری جذاب و شیک از ایده ای است که حتی نمی توانیم آن را درک کنیم. به همین دلیل، شاید بهترین تصویر از گذار از یک زندگی به زندگی دیگر باشد. قطعا این یکی این یکی از خیره کننده ترین تصاویر بصری است که سینما تا به حال دیده است.

۷- موضوع زندگی و مرگ (۱۹۴۶)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

یکی یکی دیگر از کلاسیک های دهه 40، موضوع زندگی و مرگ، کمدی رمانتیک را با درام دادگاه کیهانی ترکیب می کند تا جذابیت بصری و زیبایی خاصی ایجاد کند. پیتر کارتر (دیوید نیون) یک خلبان نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم است که وقتی از هواپیمای خود بیرون می پرد و خود را در ساحل می بیند از مرگ حتمی فرار می کند. همانطور که زندگی او ادامه دارد، او یک رابطه عاشقانه با یک اپراتور رادیو آغاز می کند، اما نیروهای الهی اصرار دارند که او مرگ خود را بپذیرد. کارتر درخواست تجدید نظر می کند و از حق زندگی خود در برابر هیئت منصفه آسمانی دفاع می کند.

این فیلم – که با نام پلکانی به سوی بهشت ​​نیز شناخته می‌شود – به‌عنوان یک ترکیب استادانه از ژانرها عالی است و می‌داند چه زمانی باید با هوش تیزش بازی کرد و چه زمانی نه. گاهی بیشتر به سمت احساسات عاشقانه اش متمایل می شود. نتیجه نهایی یک فیلم فوق‌العاده سرگرم‌کننده درباره زندگی پس از مرگ است که با تشویق انسان‌گرایانه و دیالوگ شوخ‌آمیز بین شخصیت‌های بریتانیایی و آمریکایی تعریف می‌شود.

۶- Orpheus (۱۹۵۰)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

اسطوره یونانی اورفئوس – در مورد سفر بارد معروف به عالم اموات هادس برای بازیابی روح عشق گمشده خود، اوریدیک – بارها برای صفحه نمایش اقتباس و اختراع شده است. بسیاری از این اقتباس‌ها زندگی پس از مرگ را نشان می‌دهند، اما تعداد کمی مانند فیلم فرانسوی Orpheus محصول 1950 این کار را انجام داده‌اند.

داستان فیلم در فرانسه معاصر می گذرد و داستان شاعری موفق را دنبال می کند که همسرش توسط دژخیمان مرگ (ماریا کازارس) کشته می شود. اورفئوس (ژان ماری) که به دنیای مردگان هدایت می شود، برای نجات محبوبش اوریدیک (ماری دیا) از سرنوشت ناعادلانه اش مبارزه می کند، اما درگیر مرگ می شود. ماهیت معمایی فیلم یکی از جمله جذاب ترین نقاط قوت فیلم، ارائه بصری خیره کننده فیلم و سرمایه گذاری کنجکاوی آن در شیفتگی اورفه به مرگ است. اورفئوس که حتی بیشتر با ایده‌های وسواس هنری غنی شده است، اقتباسی درخشان است که به منبع اصلی خود احترام می‌گذارد و در عین حال جنبه‌های جدید و مدرنیزه‌شده را به کار می‌برد تا به عنوان تصویری جذاب از زندگی پس از مرگ و اکتشاف عمل کند. بازی کردن از ذهن آشفته یک هنرمند جذاب است.

۵- پس از زندگی (۱۹۹۸)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

یک مراقبه لطیف در مورد زندگی، حافظه، شادی، و ارتباط انسانی، Life After Life داستان و فانتزی را با تصاویر مستند ترکیب می‌کند تا یک تجربه تماشایی عمیقاً انسان‌گرا را ارائه دهد. داستان فیلم در ساختمانی دلگیر و به سبک خدمات اجتماعی می گذرد که در واقع ایستگاهی برای انتقال روح از زندگی به بهشت ​​است. در طول مدت حضور در ایستگاه، هر روحی باید شادترین یا بهترین خاطره زندگی خود را که برای ابدیت آن را زنده خواهد کرد، انتخاب کند. دو مشاور جوان به ارواح مردگان در تصمیم گیری کمک می کنند.

در طول توسعه فیلمنامه، هیروکازو کوره ادا با صدها نفر مصاحبه کرد و از آنها در مورد خاطراتشان پرسید. مصاحبه ها ضبط شد و برخی از آنها در فیلم استفاده شد و با روایت دو مشاور ترکیب شد. هیچ فوریتی وجود ندارد و طرح از پیش تعیین شده بسیار کمی در فیلم وجود دارد، اما تصویری ملایم و جذاب از زندگی پس از مرگ باقی مانده است که برای تجربیات به دست آمده در زندگی و انسانیت زیبا ارزش زیادی قائل است. به نظر فیلمی تاثیرگذار و کامل است.

۴- کوکو (۲۰۱۷)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

به عنوان یکی یکی از بزرگترین موفقیت های پیکسار در چند وقت اخیر و یکی یکی از شگفت انگیزترین ماجراهای تاریخ این استودیو انیمیشن، داستان کوکو در قالب سفری جذاب به سرزمین مردگان است. میگل (آنتونی گونزالس) پسر نوجوانی است که علیرغم ممنوعیت خانواده اش از انجام هر گونه کار هنری، آرزو دارد یک موسیقیدان بزرگ شود. در طول جشن‌های روز مردگان مکزیک، اشتیاق و خواسته‌های میگل او را به سفری شگفت‌انگیز به زندگی پس از مرگ سوق می‌دهد، سفری که اکتشافات شگفت‌انگیز مربوط به تاریخ خانواده‌اش را به همراه دارد.

کوکو پر از سبک انیمیشن خاص پیکسار و لطافت روایی دلگرم کننده است، کوکو یک قصیده فوق العاده برای کسانی است که گذشته اند، و همچنین کاوشی پر جنب و جوش در مورد آنچه پس از مرگ اتفاق می افتد. با هسته موسیقایی و تصویری دلهره آور از زندگی پس از مرگ – که با تمهیدات و بینش مضامین سنگین تر خود را مدیریت می کند و در عین حال داستان را برای خانواده ها جذاب نگه می دارد- یکی این یکی از بهترین و جذاب ترین تصاویر زندگی پس از مرگ در سال های اخیر است.

۳- اینجا می آید آقای جردن (۱۹۴۱)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

برگرفته از نمایشنامه تولید نشده هری سگال بهشت ​​می‌تواند صبر کند – که هیچ ارتباطی با فیلم فوق‌الذکر در سال 1943 ندارد، اما الهام‌بخش فیلم Heaven Can Wait در سال 1978 بود. جردن وارد فیلم می شود کاملا شگفت انگیز و جذاب است. جو پندلتون (رابرت مونتگومری) بوکسوری است که در یک سانحه هوایی در مسیر مسابقه قهرمانی جان خود را از دست می دهد، اما به لطف فرشته ای که بیش از حد مشتاق دیدن مرگ او است، متوجه می شود که او پیش از موعد مرده است. رئیس فرشته، آقای جردن (کلود رینز)، برای اصلاح این اشتباه وارد عمل می شود و روح پندلتون را در بدن مرد زنبوری که اخیراً به قتل رسیده است، به زمین بازمی گرداند.

برخورد فیلم با مضامین سنگین جذاب است و درخشش روشن و امیدوارکننده ای را در طول روایت خود حفظ می کند که تضمین می کند تماشاگر شیفته باقی بماند، به خصوص که پندلتون به آرامی عاشق بتی لوگان ایده آلیست (اولین کلیدها) می شود. باند پر از مه، مونتاژ هنرمندانه روح‌های در حال گذر، و جذابیت زیبای آقای جردن در نقش رینز، زندگی پس از مرگ فیلم را با حسی لطیف از شگفتی القا می‌کند.

۲- حس ششم (۱۹۹۹)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

یک درام فوق العاده کامل که به دلیل یکی این فیلم که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین پیچش‌های داستانی تاریخ سینما شناخته می‌شود، حس ششم را به شیوه‌ای بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد بررسی می‌کند که در فیلم‌های کمی دیده شده است. پس از یک حادثه تهاجم به خانه، روانشناس کودک، مالکوم کرو (بروس ویلیس) در تلاش است تا با همسر درمانده و افسرده خود ارتباط برقرار کند، در حالی که با کول سیر (هیلی جوئل اوسمنت)، مرد جوان مشکلی که معتقد است می تواند ارواح را ببیند، سر و کار دارد.

شهرت ماندگار این فیلم گویای تأثیر آن بر فرهنگ عامه در غرب است که آن را ساخته است یکی این فیلم به یکی از نمادین ترین فیلم های دهه 1990 تبدیل شده است و یک پیروزی تعیین کننده برای حرفه من. نایت شیامالان بود. کاوش مالکوم کرو در زندگی پس از مرگ که ترکیبی از داستان سرایی کلاسیک هالیوود و تریلرهای ترسناک مدرن است، نه تنها به طور قابل لمسی باکیفیت و جذاب است، بلکه فوق‌العاده دلخراش نیز هست. حس ششم با بازی های استثنایی همه بازیگران و جاذبه محیط خیره کننده اش، یک بررسی هوشمندانه و متفکرانه از زندگی پس از مرگ است.

۱- این یک زندگی شگفت انگیز است (۱۹۴۶)

بهترین فیلم های زندگی پس از مرگ; از پس از زندگی تا حس ششم

این یک زندگی شگفت‌انگیز است ممکن است مستقیماً با زندگی پس از مرگ سروکار نداشته باشد، اما فضای مشابهی را اشغال می‌کند و بسیاری از موضوعات مشابه را بررسی می‌کند و در عین حال داستانی درباره اهمیت نجابت انسانی و زندگی خوب ارائه می‌دهد. جورج بیلی (جیمی استوارت) مردی است که همیشه دیگران را در جامعه مقدم بر خود قرار داده است، اما زمانی که خود را در بدهی غیرقابل حل می بیند، قصد دارد جان خود را بگیرد تا خانواده اش از بیمه عمر او بهره مند شوند. با این حال، یک فرشته شاگرد امیدوار است با نشان دادن تصویری از جامعه بی‌جان، جورج را از دست دادن جان خود باز دارد.

جذابیت مقاومت ناپذیر استوارت به عنوان یک مرد معمولی به طرز شگفت انگیزی با جهان بینی آرمان گرایانه فرانک کاپرا ترکیب می شود تا داستانی قدرتمند و امیدوارکننده از تأثیری که یک زندگی می تواند بر اطرافیانش بگذارد خلق کند. چه زندگی شگفت انگیزی، حتی نزدیک به 80 سال پس از انتشار آن. یکی این یکی از ناب ترین آثار کلاسیک کریسمس و داستانی عمیق و تاثیرگذار از زندگی و معنایی است که تا کنون به تصویر کشیده شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما