اخبار روز سینما جهان

۱۰ شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

آنچه سینمای آخرالزمانی را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می کند، نه تنها جلوه های ویژه شگفت انگیز و تصاویر دیدنی آن، بلکه عمق فلسفی و اجتماعی موضوعاتی است که در این فیلم ها به آن پرداخته می شود. این فیلم‌ها معمولاً سؤالات اساسی در مورد بقا، اخلاق، فناوری و ماهیت انسان را مطرح می‌کنند و مخاطب را به تأمل در این موضوعات سوق می‌دهند.

به گزارش فرادید، سینمای آخرالزمانی اغلب دنیایی ویران شده و سردرگم را به تصویر می کشد و مخاطب را متحیر می کند که انسان ها در مواجهه با بحران های بزرگ چگونه رفتار خواهند کرد. این فیلم‌ها واکنش‌های انسان را در موقعیت‌های شدید بررسی می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه امید، ترس، عشق و ایثار در چنین موقعیت‌هایی پدید می‌آیند.

در اینجا لیستی از معروف ترین و بهترین فیلم های آخرالزمان به ترتیب امتیازی که در وب سایت IMDb (کم به بالا) به دست آورده اند آورده شده است.

1. 28 گل رز بعد

امتیاز IMDb: 7.5/10

این یکی این یکی از معروف ترین فیلم های ترسناک پسا آخرالزمانی است که تاکنون ساخته شده است. طرفداران کیلیان مورفی قطعا دوست دارند این بازیگر را در نقش اصلی فیلم ببینند یکی آنها همچنین از بهترین فیلم های زامبی لذت خواهند برد.

تمثیل های سیاسی و لحظات آرامش قبل از طوفان در این فیلم آن را به تجربه ای دیدنی تبدیل کرده است. 28 روز بعد ممکن است گاهی پیچیده باشد، اما کارگردانی درخشان و رویدادهای هیجان انگیز این فیلم را برای هر کسی که به موضوعات عمیق و پیچیده در یک محیط پسا آخرالزمانی علاقه مند است، ارزشمند می کند.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

2. قطار به بوسان

امتیاز IMDb: 7.6/10

قطار بوسان فیلمی کره ای است که به طرز شگفت انگیزی مخاطب را مجذوب خود کرده است. هر کسی که با دنیای سرگرمی های کره ای آشنا باشد می داند که چقدر زامبی ها را دوست دارد! در این میان قطعاً قطار بوسان معروف ترین فیلم زامبی کره ای است که علاوه بر خشونت، لحظات احساسی زیادی نیز دارد. به عنوان یک فیلم پر از خطر و کشتار خشونت آمیز زامبی ها، بهترین لحظات Busan Train زمانی اتفاق می افتد که رابطه پدر و دختر در مرکز توجه قرار می گیرد، که گواهی بر قوت روایت این فیلم است.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

3. Furiosa: A Mad Max Saga

امتیاز IMDb: 7.8/10

Mad Max: Fury Road یک فیلم عالی پسا آخرالزمانی بود که واقعیت های وحشیانه زندگی در یک بیابان بی قانون را نشان می داد. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا ایده پیش درآمد تایید شد. طرفداران بیش از حد مشتاق دیدن نسخه ای جوان تر از شخصیت Furiosa بودند. تماشای ظلم فرماندهان جنگ و تلاش Furiosa برای انتقام این فیلم را به اثری هیجان انگیز و دیدنی تبدیل کرده است. اگرچه این فیلم نتوانست در باکس آفیس آنطور که انتظار می رفت عمل کند، اما سکانس های اکشن شگفت انگیز و فضای جذاب آن باعث شد یکی این فیلم به یکی از بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی در سال های اخیر تبدیل شده است.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

4. Edge Of Tomorrow

امتیاز IMDb: 7.9/10

Edge of Tomorrow تقریباً غیرمنتظره منتشر شد و با داستان متفاوت و روایت هیجان انگیزش طرفداران ژانر آخرالزمان را شگفت زده کرد. در ابتدا این فیلم یک اکشن علمی تخیلی معمولی به نظر می رسد، اما خیلی زود یک گرداب زمانی جذاب را وارد داستان می کند. این فیلم بر اساس یک مانگا ساخته شده است، اما بسیاری بر این باورند که این فیلم از بسیاری جهات حتی بهتر از منبع آن است.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

5. فرزندان مردان

امتیاز IMDb: 7.9/10

آلفونسو کوارون فیلم “فرزندان انسان” را در سال 2006 کارگردانی کرد. این فیلم جامعه ای انسانی را نشان می دهد که به پایان خود نزدیک می شود. پس از دهه‌ها بی‌ثباتی، بشریت در معرض انقراض است و همین امر منجر به شکل‌گیری جامعه‌ای بی‌قانون پسا آخرالزمانی شده است.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

6. Shaun of the Dead

امتیاز IMDb: 7.9/10

«Shaun of the Dead» نگاهی خنده دار و طنز به آخرالزمان زامبی هاست. این فیلم با بازی سایمون پگ و نیک فراست به طرز درخشانی مفاهیم آخرالزمانی را با لحظات طنز آمیخته است. شاون فروشنده ای است که زندگی اش هدف و جهتی ندارد. با این حال، زندگی آرام Onagahan به طور ناگهانی تغییر می کند زمانی که او باید به تنهایی با یک جامعه کامل از زامبی ها روبرو شود.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

7. مکس دیوانه: جاده خشم

امتیاز IMDb: 8.1/10

در سرزمینی متروک پس از آخرالزمان، زنی علیه حاکمی ستمگر قیام می کند تا به دنبال سرزمین خود بگردد. او از گروهی از زندانیان زن و مردی به نام مکس کمک می گیرد.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

8. WALL-E

امتیاز IMDb: 8.4/10

پیکسار انیمیشن موفق و تاثیرگذار Wall-E را در سال 2008 منتشر کرد. این فیلم زندگی رباتی را به تصویر می کشد که وقت خود را صرف جمع آوری و دسته بندی زباله های سطح سیاره زمین می کند. سیاره ای پوشیده از زباله پس از رفتن انسان ها. در همین حال، یک عاشقانه غیرمنتظره روبات اتفاق می افتد.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

9. Avengers: Endgame

امتیاز IMDb: 8.4/10

این فیلم تنها به طور خلاصه به تاثیر یک اتفاق آخرالزمانی بر زندگی مردم می پردازد و سپس وارد صحنه های اکشن خود می شود. با این حال، در این لحظات انسانی است که می توان تأثیر جنگ های ویرانگر بر زندگی را به بهترین نحو درک کرد.

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که دوست دارند

10. بین ستاره ای

امتیاز IMDb: 8.7/10

«میان ستاره ای» فیلم فوق العاده ای است که نیازی به معرفی ندارد. این شاهکار بی نقص به کارگردانی کریستوفر نولان، دنیایی را به تصویر می کشد که در آن ادامه زندگی انسان بر روی زمین غیرممکن شده است و تمام امیدها و رویاهای انسان ها بر دوش جوزف کوپر قرار گرفته است. یک فضانورد برای یافتن یک سیاره قابل سکونت، ماموریتی دور از ذهن را آغاز می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا