هنرهای رزمی سال ها در فیلم های اکشن پرفروش رواج یافته است، اما سبک های مبارزه مشابه در سریال های تلویزیونی نیز مورد استقبال قرار گرفته است. دهه 1970 پس از «موج کونگ فو» در سینمای هنگ کنگ، علاقه بیشتری به هنرهای رزمی پیدا کرد.

به گزارش روزیاتو، رزمی کاران و بازیگرانی چون بروس لی و جکی چان تاثیر زیادی در این زمینه داشتند و هنرهای رزمی چینی را به مخاطبان غربی معرفی کردند. در ادامه این مقاله شما را با 10 سری برتر هنرهای رزمی دهه اخیر آشنا می کنیم.

بهترین سریال هنرهای رزمی دهه اخیر

۱۰- مشت آهنی (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸)
9- آواتار: آخرین هواساز (2024 تا کنون)
8- کونگ فو (2021 تا 2023)
۷- House Of Ninjas (۲۰۲۴)
۶- The Brothers Sun (۲۰۲۴)
5- Wu Assassins (2019)
4- Daredevil (2015 تا 2018)
۳- Into The Badlands (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹)
2- جنگجو (2019 تا 2023)
1- کبرا کای (2018 تا کنون)

۱۰- مشت آهنی (۲۰۱۷-۲۰۱۸)

با بازی Finn Jones در نقش قهرمان داستان، Iron Fist داستان گرفتار شدن این شخصیت بین دو هویت متفاوت را روایت می کند. دنی رند با نام مستعار آیرون فیست یک رزمی کار بسیار ماهر است که در سبک کونگ فو تخصص دارد. اگرچه مشت آهنین بدترین سریال نتفلیکس در دنیای حماسی The Defenders در نظر گرفته می شود، یکی این یکی از بهترین سریال های هنرهای رزمی در دهه اخیر است. Iron Fist در طول دو فصل خود اغلب نتوانست مخاطبان خود را افزایش دهد یا قهرمان خود را به فردی تبدیل کند که مخاطب بتواند روی آن سرمایه گذاری کند.

با این حال این مجموعه تلویزیونی با سکانس های اکشن عالی، کمبودهای خود را جبران کرد. مسلماً، بسیاری از سریال‌های مارول که در همان زمان منتشر شدند، سکانس‌های مبارزه به یاد ماندنی‌تری داشتند، اما هنرهای رزمی به‌عنوان یک عامل کلیدی در داستان Iron Fist، آن را در میان دیگر سریال‌های مبارزاتی اخیر متمایز می‌کند. طراحی سکانس های مبارزه در فصل اول به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، اما بهبود این سکانس ها در فصل دوم واکنش های مثبت منتقدان و بینندگان را در پی داشت.

9- Avatar: The Last Airbender (2024 – حال)

احتمال اینکه طرفداران انیمیشن محبوب Avatar: The Last Airbender به طور کامل در لایو اکشن اقتباسی نتفلیکس خریداری کنند، بسیار اندک بود. پس از یک فیلم لایو اکشن فاجعه بار در سال 2010، طرفداران این بار به درستی نگران نتیجه بودند. خوشبختانه نسخه نتفلیکس از Avatar: The Last Airbender فصل اول امیدوارکننده ای داشت. با این حال، هنوز جای زیادی برای بهبود در فصل دوم آواتار وجود دارد، به خصوص اضافه کردن طنز بیشتر به سریال.

با این حال، فصل اول Avatar: The Last Airbender در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سکانس های اکشن را ارائه کرده است. سکانس‌های مبارزه آواتار به‌طور یکپارچه با جلوه‌های بصری کارآمد ترکیب می‌شوند و صحنه‌های به یاد ماندنی را ایجاد می‌کنند که انواع مختلف خم شدن را در طول سریال به نمایش می‌گذارد. همانطور که سکانس های مبارزه در فصل 1 راضی کننده بود، تولید طولانی فصل های 2 و 3 به این معنی است که در آینده اقدامات بیشتری وجود دارد.

۸- کونگ فو (۲۰۲۱-۲۰۲۳)

طرفداران سریالی با همین نام به رهبری دیوید کارادین نباید انتظار داشته باشند که داستان مشابهی در کونگ فو شبکه The CW روایت شود. سری جدید بازسازی نسخه دهه 70 است و بازیگران عمدتاً آسیایی-آمریکایی با بازیگران تازه وارد و کارکشته مانند اولیویا لیانگ و تزی ما را در خود جای داده است. این سریال حول محور نیکی شن (لیانگ)، دختر جوانی می‌چرخد که از مهارت‌های رزمی پیشرفته‌اش برای محافظت از جامعه‌اش استفاده می‌کند، زیرا جرم و جنایت و فساد حاکم می‌شوند.

مانند The Brothers Sun، کونگ فو ترکیبی زیبا از اکشن و درام دارد. حتی زمانی که کونگ فو تسلیم داستان سرایی فرمولی می شود و نیکی را به عنوان یک ابرقهرمان جزئی ترسیم می کند، روابط شخصیت ها قلب نمایش باقی می ماند. شخصیت های خوش ساخت به طرز شگفت انگیزی صحنه های مبارزه ماهرانه طراحی شده را تکمیل می کنند، چیزی که طرفداران اکشن مطمئنا از آن لذت خواهند برد.

۷- House Of Ninjas (۲۰۲۴)

سریال ژاپنی House of Ninjas در چند هفته اول اکران خود وارد 10 برنامه تلویزیونی پربیننده نتفلیکس شد و با اقدامات خشونت آمیز و پویایی روابط خانوادگی مخاطبان را مجذوب خود کرد. مجموعه هنرهای رزمی خانواده نینجا خانواده تاوارا را دنبال می کند که سعی می کنند یک زندگی عادی داشته باشند، اما وقتی مشکلی پیش می آید به سبک زندگی نینجا خود باز می گردند. صحنه های مبارزه در House of Ninjas خلاقانه و به خوبی ساخته شده است.

با این حال، مانند معدود سری های مبارزه ای دیگر، House of Ninjas می داند که نمی تواند به تنهایی بر صحنه های اکشن تماشایی تکیه کند. بنابراین، هر شخصیت در خانواده نینجا به خوبی توسعه یافته است و هر یک از اعضای خانواده Tawara دارای یک قوس شخصیتی جالب است که به داستان کلی مجموعه گره می خورد. کمدی و درام خانوادگی سریال را سبک و دلنشین نگه می دارند، اما هرگز به طور کامل از سکانس های اکشن خشن دور نمی شوند.

۶- The Brothers Sun (۲۰۲۴)

فصل اول سریال جنگی The Brothers Sun که چند ماه پس از انتشار لغو شد، همچنان دارای سکانس های مبارزه چشم نوازی است که کاملا با داستان خانوادگی دراماتیک و خطرناک آن ترکیب می شود. برادران خورشید با بازی میشل یو، بازیگر برنده جایزه اسکار، درباره چارلز سان (جاستین چین)، پسر یک رئیس اوباش است که برای فرار از دست برادرش بروس (سام سونگ لی) و مادرش (یو) به کالیفرنیا سفر می کند. بعد از اینکه پدرش تقریباً ترور شد، محافظت کنید.

فراوانی صحنه‌های اکشن در The Brothers Sun شامل بسیاری از تکنیک‌های مشابه در فیلم‌های هیجان‌انگیز کونگ فو، از جمله مبارزه تن به تن است. با این حال، صحنه‌های اکشن پرتنش و تلفات زیاد در Brothers Sun با روابط خانوادگی عاشقانه در قلب داستان متعادل می‌شوند. برخی از بازیگران بیش از دیگران می درخشند، اما این رابطه خانوادگی است که حس کمدی را به نمایش اضافه می کند که باعث می شود یک ساعت سرگرم کننده و به راحتی قابل تماشا باشد.

5- Wu Assassins (2019)

ایکو اویس نه تنها یک بدلکار، رزمی کار و بازیگر باتجربه است که در فیلم های اکشنی مانند The Raid و Merantau بازی کرده است، بلکه تهیه کننده، طراح مبارزه و بازیگر اصلی سریال نتفلیکس Wu Assassins نیز هست. این سریال درباره مرد جوانی به نام کای جین با بازی اویس است که باید با حذف پنج فرد قدرتمند دنیا را نجات دهد. ترکیب عناصر فانتزی با هنرهای رزمی باعث می شود که سریال Wu Assassin بی نهایت سرگرم کننده باشد.

اگرچه Wu Assassins در مواقعی برای بیان یک داستان جذاب تلاش می کند، بسیاری از منتقدان صحنه های مبارزه هیجان انگیز سریال را تحسین کرده اند. بازیگران سریال متشکل از بازیگران و رزمی‌کاران مشهور – مارک داکاسکوس، جوجو چان و لویی تان – هستند و تجربه آنها در سکانس‌های اکشن قاتلان وو مشهود است.

۴- Daredevil (۲۰۱۵-۲۰۱۸)

Daredevil به اندازه Iron Fist بر هنرهای رزمی تأکید نمی کند، اما رویکرد ظریف تر سری اول به داستان سرایی و توسعه شخصیت ها شایسته جایگاه بالاتری در این لیست است. درباره یک وکیل در روز و یک آتش پوشیده در شب، بی باک سریالی است که مجموعه ای از سکانس های اکشن را به نمایش می گذارد. این یکی یکی از دلایلی که باعث ایجاد این سریال رزمی شده است یکی این یکی از بهترین سریال های دنیای سینمایی مارول در سال های پس از انتشار است.

کیفیت صحنه های مبارزه سریال گواه توانایی بازیگران و طراحان سکانس های مبارزه آن است. سکانس های اکشن در Daredevil شامل هنرهای رزمی و به شدت خشن و وحشیانه هستند. طرفداران و منتقدان به طور یکسان از این اکشن، به خصوص صحنه های معروف راهروی نمایش تمجید کرده اند. علاوه بر این، اقدام در Daredevil بدون هدف نیست. تعاملات مختلفی که شخصیت نترس با دیگران دارد به خوبی برنامه ریزی شده، شخصیت محور است و به پیشبرد داستان کمک می کند.

۳- Into The Badlands (۲۰۱۵-۲۰۱۹)

فیلم Into the Badlands در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، جایی که جنگ ایالات متحده را در یک وضعیت ویران قرار داده است. منطقه بدلندز در نزدیکی کوه های راکی ​​قرار دارد و اینجاست که شخصیت های اصلی سریال بدلندز به امید کسب دانش سفر می کنند. فناوری، به غیر از برق و وسایل نقلیه زمینی، از جمله سلاح گرم دیگر وجود ندارد. حذف سلاح ها در Into the Badlands امکان تمرکز بیشتر روی مبارزه فیزیکی را فراهم می کند.

استفاده از مبارزات تن به تن و هنرهای رزمی در سه فصل سریال هنرهای رزمی Badlands به میزان زیادی دیده می شود. سکانس های اکشن این مجموعه AMC توسط تهیه کننده اجرایی استفان فانگ و همچنین طراح سکانس مبارزه افسانه ای هنگ کنگی، کو هوئن چیو، کارگردانی می شود. تجربه حرفه ای Ku Huen Chiu در سریال اکشن مشهود است. طبیعت باشکوه بخش اکشن این مجموعه هنرهای رزمی عملا ادای احترامی به فیلم های رزمی کلاسیک تاریخ سینما است.

۲- جنگجو (۲۰۱۹-۲۰۲۳)

داستان سریال جنگنده در طول جنگ های تانگ می گذرد و بر اساس ایده ای اصلی از بروس لی ساخته شده است. در مجموعه هنرهای رزمی Mobarez، یک اعجوبه هنرهای رزمی (اندرو کوجی) پس از ترک چین برای یافتن خواهرش، به یک تانگ قدرتمند فروخته می شود. Warrior در سال 2019 در Cinemax نمایش داده شد، اما پس از تصمیم به توقف تولید محتوای اصلی به Max منتقل شد. با این حال، سریال جنگنده پس از آمدن به مکس کنسل شد و با سه فصل به پایان رسید.

با این حال، سریال مبارزه با جرم و جنایت پس از در دسترس قرار گرفتن در نتفلیکس بسیار موفق بود. مخاطبان و منتقدان به شدت تحت تاثیر روایت سریال و اکشن جذاب آن قرار گرفتند. برت چان که رزومه اش شامل چهارشنبه، مشت آهنین و برفگیر است، سکانس های مبارزه جنگجو را طراحی کرد. کوجی مانند برخی از بازیگران سریال مبارزاتی خود یک رزمی کار است که به اعمال و سکانس های اکشن خود حس دقت و اصالت می دهد و البته مخاطب را بیشتر در درگیری های اصلی داستان غرق می کند.

1- کبرا کای (2018 تا کنون)

کبرا کای دنباله فیلم های اصلی The Karate Kid است که ادامه پر جنب و جوش یک داستان محبوب است. در طول شش فصل خود، Cobra Kai تحسین گسترده ای را به خود جلب کرده است زیرا این سریال دارای مقادیر ایده آلی از نوستالژی و نوآوری است. مجموعه کبرا کای از دیدگاه جانی لارنس (ویلیام زابکا) روایت می شود، زیرا او یک مدرسه آموزش هنرهای رزمی به نام کبرا کای افتتاح می کند و دوباره با دانیل لاروسو (رالف ماکیو) متحد می شود.

هنرهای رزمی در مجموعه کبرا کای با آنهایی که در فیلم بچه کاراته دیده می شود متفاوت است، اما به همان اندازه هیجان انگیز است. هنرهای رزمی نقش مهمی در رقابت جذاب نمایش ایفا می‌کنند و اکشن به همان اندازه برای رشد شخصیت‌ها حیاتی است زیرا آنها به بهبود مهارت‌های خود در هر فصل ادامه می‌دهند. هر دوی این عناصر روایی به کنش در کبرا کای اجازه می‌دهند تا وزن احساسی و هدف بزرگ‌تری داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما