گزارش یک سازمان حقوق بشری حاکی است در یک سال گذشته دست‌کم ۱۰ درصد کل جمعیت غزه به شهادت رسیده، زخمی و یا مفقود شده‌اند.

به گزارش فارس؛ سازمان «ناظر حقوق بشر یورو مد» گزارش داده در یک سالی که از جنگ در غزه می‌گذرد ارتش اسرائیل دست‌کم ۱۰ درصد جمعیت غزه را کشته، زخمی یا مفقود کرده است. 

در این گزارش که در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی منتشر شده آمده است سرشماری «یورو مِد» نشان می‌دهد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ هزار فلسطینی کشته شده و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر زخمی شده‌اند. 

هزاران فلسطینی دیگر مفقود شده‌اند که رقم دقیق ان مشخص نیست. اسرائیل علاو بر این ۱۰ هزار فلسطینی را زندانی کرده که بسیاری از آنها در اردوگاه‌های شکنجه رژیم نگهداری می‌شوند. 

طبق گزارش این سازمان، برآورد شده از میان جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه از هر ۱۰ هر فلسطینی یک نفر کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند.

حدود یک سوم تلفات کودکان هستند که این به معنی آن است که ارتش اسرائیل بیش از ۱۶ هزار کودک را به شهادت رسانده است. 

آمارهای یورو مد با آمارهای وزارت بهداشت غزه که شمار شهدا را حدود ۴۲ هزار نفر اعلام کرده تفاوت دارند. یورو مد می‌گوید در سرشماری خود گزارش‌های تیم میدانی خودش را در نظر می‌گیرد. 

پایگاه تروث‌اوت نوشته به نظر می‌رسد آمار تلفات این جنگ بسیار بالاتر از چیزی است که جتی یورو مد اعلام کرده است. 

این پایگاه نوشته برخی برآوردها از سوی کارشناسان پزشکی و سلامت حاکی از آن است که بین ۱۰۰ هزار تا ۳۳۰ هزار نفر در این جنگ جانشان را از دست داده‌اند. 

در گزارش جدید که بیش از ۱۰۰ صفحه است یورو مد به تشریح برخی از بدترین جنایت‌های نظامیان اسرائیلی در یک سال گذشته پرداخته است. 

در این گزارش از «کشتار هدفمند غیرنظامیان در منازل، پناهگاه‌ها، اردوگاه‌های آوارگان» و دیگر مناطق غیرنظامی به عنوان بدترین جنایت‌های ارتش رژیم یاد شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه به ارتکاب جرائم جنگی نظیر حملات کور به شهروندان در مناطق مسکونی (از جمله بمباران ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی و مراکز خدمات شهری) نسل‌کشی، کوچ اجباری، شکنجه و اعدام زندانیان، خشونت جنسی، تخریب آثار فرهنگی، تنبیه جمعی و رفتار نادرست با زندانیان فلسطینی متهم شده‌ است. 

چند ماه قبل‌تر دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرد. 

رژیم صهیونیستی علی‌رغم مواجهه با محکومیت‌های بین‌المللی به دلیل ارتکاب جرائم جنگی در غزه همچنان از حمایت متحدانش به ویژه آمریکا برخوردار است.

جنایت‌های اسرائیل با حمایت آمریکا انجام می‌شوند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ خط قرمزی برای اقدامات اسرائیل در نظر نگرفته است.

پایگاه تروث‌آوت نوشته کسانی که در غزه زنده مانده‌اند هم در هر گوشه‌ای که هستند با خطر مرگ مواجهند زیرا اسرائیل منطقه غزه را نه فقط با بمب بلکه با تهدید به گرسنگی، ایجاد بیماری و بازداشت‌های خشن هدف قرار می‌دهد. 

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما