اخبار روز سینما جهان

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن

فیلم های بتمن فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته اند. با این حال، آنها همیشه محبوب بوده اند و مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. حقایق عجیب مرتبط با آن نیز یافت می شود که در این مقاله سعی می کنیم 10 مورد از آنها را بررسی کنیم.

به گفته ویجیاتو، فرنچایز بتمن می تواند یکی یکی از باکلاس ترین و گران قیمت ترین آثار هالیوودی به حساب می آید که طی سالیان متمادی طرفداران زیادی پیدا کرده است. فیلم های زیادی از این شخصیت ساخته شده که حاصل آن حضور هفت بازیگر مختلف در نقش اوست! بتمن در بین فیلم های ابرقهرمانی جایگاه قابل توجهی دارد و برخی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی مربوط به شخصیت بتمن است. وقتی نگاه دقیق تری به این مجموعه بیندازیم، می توانیم حقایق و نکات جالبی را در مورد آن ببینیم که واقعاً تعجب آور است.

از آن جمله می توان به مصاحبه های شغلی عجیب، انتخاب بازیگر از روی تابلو یا حتی وجود شهری به نام بتمن و مشکلات حقوقی مربوط به آن اشاره کرد. البته از آنجایی که بیش از 50 سال است که به حضور بتمن در صفحه نقره ای عادت کرده ایم، وجود عوارض جانبی جالب اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

فیلم بتمن (1989) تنها فیلم بتمن است که در آن فقط یک شرور وجود دارد!

اگرچه همیشه یک شخصیت منفی «مرکزی» در فیلم های سری بتمن وجود دارد. این در حالی است که تماشاگران عادت دارند چندین شخصیت منفی را در مقابل او ببینند که همزمان برای او مشکل ایجاد می کنند. فیلم بتمن تنها اثری است که در آن تنها یک شخصیت منفی وجود دارد و آن جوکر با بازی جک نیکلسون است. در دیگر فیلم های بتمن، بیش از دو شخصیت شرور را دیده ایم.

دلایل متعددی برای این امر می توان ذکر کرد؛ در آن زمان، موفقیت فیلم های ابرقهرمانی همچنان تضمین شده بود، مثل الان نبود، به همین دلیل سازندگان توجه خود را فقط روی یک شخصیت متمرکز کردند. همچنین جوکر در این فیلم بتمن حضور بسیار پر رنگی دارد تا جایی که اصلا نیازی به شخصیت های منفی دیگر نیست. جک نیکلسون در این فیلم به خوبی درخشید و به تنهایی در مقابل بتمن مایکل کیتون حضوری ماندگار داشت.

شان یانگ به دلیل زیاده روی در نقش زن گربه ای کنار گذاشته شد

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

شان یانگ یکی او برای نقش زن گربه ای در فیلم بازگشت بتمن در نظر گرفته شد. او پس از «بیش از حد» در صحنه اسب سواری از کل پروژه کنار گذاشته شد! او در لباس این شخصیت در تست بازیگری خود ظاهر شد، اما پس از آن مارک کانتون، مدیر اجرایی برادران وارنر اعلام کرد که یانک به دلیل “انرژی بیش از حد” از پروژه انصراف داده است.

این نقش در نهایت به میشل فایفر رسید و همه ما بازی او را در این فیلم دیده ایم. با این حال، یانگ دوست نداشت که کنار گذاشته شود و به زودی در شوی جوآن ریورز با لباس گربه ای ظاهر شد. او بعداً اظهار داشت که منظورش از آن شوخی بوده است، اما استودیو مطمئناً آن را چنین نگرفت. تست بازیگری شان یانگ همیشه به عنوان نمونه ای از بازی بیش از حد ذکر شده است.

ویل شورتز معماهای ریدلر را در Batman Forever به قیمت 2000 دلار نوشت

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

در Batman Forever، قهرمان بتمن ما در مقابل Riddler قرار می‌گیرد که با اجرای بسیار خوب جیم کری تقویت می‌شود. در طول فیلم، بتمن باید یک سری از پازل ها را حل کند تا هوش خود را به چالش بکشد و نشان دهد که ریدلر چقدر می تواند قوی باشد. اگرچه قرار بود فیلمنامه نویسان خودشان پازل ها را طراحی کنند، اما ویل شورتز این کار را انجام داد. او که در آن زمان سردبیر پازل نیویورک تایمز بود با دستمزد 2000 دلاری چندین پازل برای این فیلم نوشت. او همچنین خالق مسابقات آمریکایی جدول کلمات متقاطع، قدیمی ترین و بزرگترین رویداد جدول کلمات متقاطع در ایالات متحده است.

کریستین بیل برای بازی در نقش بتمن باید وزن کم می کرد!

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

می دانیم که کریستین بیل پس از بازی در فیلم The Machinist به پروژه Batman Begins پیوست. او برای فیلم اول 62 پوند وزن کم کرد و در طول فیلمبرداری 120 پوند وزن داشت. پس از اتمام فیلم، او برای نقش بتمن اضافه وزن پیدا کرد و در طی شش ماه 100 پوند و بتمن با 220 پوند وزن اضافه کرد.

با این حال، کریستوفر نولان احساس کرد که بیل بیش از حد وزن اضافه کرده است و او را مجبور کرد قبل از شروع فیلمبرداری 20 پوند وزن کم کند. کریستین بیل یکی یکی از منعطف ترین بازیگران هالیوود، او را به خاطر تغییرات وزن زیادی به یاد می آورند، اما در اینجا تغییرات به حدی بود که می تواند برای سلامتی او خطرناک باشد.

کریستین بیل و رابرت پتینسون برای لباس بتمن وال کیلمر تست دادند

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

در فیلم Batman Forever اولین بار با لباس معروف بتمن مواجه شدیم که در آن نوک سینه های خفاشی دیده می شد. در ابتدا این موضوع باعث ناراحتی و نگرانی طرفداران بتمن شد. برای بتمن و رابین، لباس بتمن نیز نوک سینه داشت تا اینکه حذف شد. اما در درازمدت ثابت شد که نوک سینه های بتمن واقعاً به نفع این فرنچایز بوده است!

کریستین بیل و رابرت پتینسون نیز با لباس معروف وال کیلمر در تست بازیگری خود حاضر شدند. شاید جالب باشد که بتمن این دو بازیگر را ببینید که لباس ساده کیلمر پوشیده بودند. با این حال، برای ایجاد بتمن های جدید، استودیو به ما اجازه داد که بیل و پتینسون را در لباس نمادین بتمن ببینیم.

هیث لجر شخصاً ویدیوهای جوکر را کارگردانی کرده است

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

در فیلم شوالیه تاریکی، جوکر دو ویدیو به GCN ارسال می کند. در ویدیوی اول، بتمن را در حال شکنجه یک مزدور و در ویدیوی دوم، گزارشگر ربوده شده را در حال خواندن اطلاعیه جوکر می بینیم. نکته جالب در مورد این دو ویدیو کارگردانی هیث لجر است که کارگردان فیلم کریستوفر نولان را شگفت زده کرد.

وقتی لجر اولین ویدیو را کارگردانی کرد، خود نولان برای نظارت بر آن در دسترس بود، اگرچه لجر به تام اجازه داد روی صحنه خلاقیت داشته باشد. نتیجه آنقدر خوب بود که او برای ویدیوی دوم به لجر اعتماد کرد و حتی برای تماشای آن حاضر نشد. در نهایت نولان از نتیجه راضی بود و همان ویدئوها را بدون نیاز به فیلمبرداری مجدد تایید کرد. این موضوع میزان تعهد هیث لجر و میزان تلاش او برای ایفای نقش جوکر را نیز نشان می دهد.

سناتور سابق پاتریک لیهی در چندین فیلم بتمن ظاهر شده است

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

پاتریک لیهی، سناتور سابق آمریکا یکی او از طرفداران پرشور بتمن است. در واقع، او آنقدر طرفدار بتمن بود که چندین بار در فرنچایز بتمن ظاهر شد. او در چندین فیلم بتمن، چهار دوره مختلف بازی کرده و حتی صداپیشگی سریال Batman: The Animated Series را بر عهده داشته است.

لیهی در فیلم های Batman Forever، Batman & Robin، The Dark Knight، The Dark Knight Rises و Batman v Superman: Dawn of Justice ظاهر می شود. نقش او به عنوان یکی به عنوان یکی از اعضای گروه کارآفرینی شرکت وین، به یاد ماندنی ترین نقش او احتمالاً این است. شخصیتی که در شوالیه تاریکی به چنگ جوکر می افتد. لیهی همین نقش را در شوالیه تاریکی برمی خیزد. او در فیلم طلوع عدالت نیز نقش سناتوری را داشت که به سوپرمن کمک می کرد. اگرچه لیهی دوست داشت بیشتر در این فرنچایز نقش داشته باشد، اما وظایف کنگره مانع از حضور او در بتمن شد.

شهردار بتمن از نولان به دلیل استفاده از نام این شهر شکایت کرده است

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

شوالیه تاریکی زمانی که اکران شد موفقیت زیادی کسب کرد و بیش از یک میلیارد دلار در گیشه به دست آورد. محبوبیت این فیلم به حدی بود که شهردار شهر بتمن ترکیه تصمیم گرفت از برادران وارنر و کارگردان فیلم کریستوفر نولان شکایت کند!

حسین کلکان، شهردار شهری کوچک به نام بتمن در ترکیه اعلام کرد که سازندگان این فیلم مجوز قضایی برای استفاده از نام شهر تحت کنترل وی نداشته اند. شکایت حقوقی او پیگیری نشد و خیلی زود رها شد. بدیهی است که این اتفاق جنبه جلب توجهی داشته است، زیرا قبل از انتشار یک فیلم خبری از شهر بتمن و شهردار آن. نبود! مضحک بودن این پیگرد از همان ابتدا مشخص بود، اما هنوز یکی یکی از عجیب ترین پرونده های حقوقی در حوزه سینما محسوب می شود.

از طریق یک نقاشی بزرگ متوجه شدیم که جفری دین مورگان نقش توماس وین را بازی می کند.

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

در سال 2015، طرفداران فیلم و کتاب های مصور همه منتظر Batman v Superman: Dawn of Justice بودند. فیلمی که قرار بود دوران جدیدی را برای فیلم های کمیک دی3 آغاز کند که در آن بن افلک برای اولین بار برای رویارویی با سوپرمن در نقش بتمن ظاهر شد. در این فیلم همچنین شاهد قتل پدر و مادر بروس وین بودیم که انگیزه اصلی بروس وین برای تبدیل شدن به بتمن بود. نقش های توماس و مارتا دین به ترتیب توسط جفری دین مورگان و لورن کوهن اجرا شد. نکته جالب نحوه اطلاع طرفداران از حضور مورگان در این فیلم بود.

طرفدارانی که در مراحل تولید این فیلم حضور داشتند متوجه تابلوی غول پیکر توماس وین شدند که شباهت زیادی به مورگان داشت! پیش از آن گمانه زنی هایی در مورد حضور او در این فیلم وجود داشت، زیرا او با زک اسنایدر کارگردان آن در فیلم Watchmen همکاری داشت. اگرچه مدتی طول کشید تا تایید رسمی شود، اما این نقاشی غول پیکر به زودی شک طرفداران را تایید کرد.

صدای رئیس جمهور در بتمن: فیلم ون ویلیامز بود

10 حقیقت عجیب درباره فیلم های بتمن

Batman: The Movie اولین حضور بتمن در سینما است. این فیلم که در سال 1966 اکران شد، داستان بتمن و رابین را روایت می کند که قرار است با برخی از بزرگترین دشمنان ایالات متحده روبرو شوند. کسانی که رئیس جمهور را برای پرداخت غرامت گروگان گرفته اند. نکته قابل توجه در اینجا ظاهر کوتاه اما جذاب ون ویلیامز به عنوان صدای شخصی رئیس جمهور لیندون بی. جانسون است.

ون ویلیامز بیشتر به خاطر بازی در نقش هورنت سبز است که اتفاقاً همزمان با سریال بتمن کراس اوور داشت. حضور کوتاه او به عنوان صدای رئیس جمهور یکی از جمله اتفاقاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

نتیجه

مجموعه فیلم های بتمن در طول چند دهه اخیر سینما همواره مورد توجه طرفداران بوده و حواشی زیادی پیرامون آن ها وجود دارد. یک سری جزئیات کوچک اما جالب نیز همیشه در اخبار این خفاش دوست داشتنی دیده می شود. در اینجا سعی کردیم ده مورد از جالب ترین واقعیت ها در مورد فیلم های ساخته شده از بتمن را با شما به اشتراک بگذاریم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا