10 انیمه ممنوعه! از

ژانرهای کمی وجود دارد که انیمه در سال های اخیر به آنها دست نزده باشد. در حالی که انیمه فوق العاده سرگرم کننده و حتی آموزشی است، گاهی اوقات می تواند آنقدر مشکوک و غیراخلاقی باشد که در لیست انیمه های ممنوعه قرار بگیرد.

به گزارش روزیاتو، درست است که انیمه فقط یک انیمیشن است، اما محتوا معمولا بالغ و برای بزرگسالان است. انیمه ها در استفاده از موضوعاتی مانند خشونت بیش از حد، زنا و سایر موضوعات بحث برانگیز خود سانسوری نمی کنند و در نتیجه می توانند بسیار توهین آمیز و غیراخلاقی شوند.

به همین دلیل، برخی از کشورها نمایش انیمه های خاصی را برای بینندگان خود، به ویژه مخاطبان جوان، ممنوع کرده اند. این انیمه های ممنوعه آنقدر محبوب شده اند که دولت ها دستور داده اند که در کشورهایشان پخش نشود و در نتیجه تماشای آن ها در آن کشورها جرم محسوب می شود.

10- بادبادک

سال پخش: 1998

شرکت سازنده: Studio Arms

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 6.6 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.5 از 10

این انیمه ممنوعه یک اثر بسیار مورد بحث است. «بادبادک» داستان دختری را دنبال می کند که با استفاده از یک گلوله مخصوص به مردم شلیک می کند و آنها را منفجر می کند. شاید فکر کنید خشن بودن این انیمه باعث شده بود در کشوری مثل نروژ ممنوع شود. اما دلیل ممنوعیت آن خشونت نیست. «بادبادک» در نروژ به دلیل صحنه‌ای از حمله به یک خردسال که با جزئیات کامل نمایش داده می‌شود، ممنوع شد. نروژ قوانین بسیار سختگیرانه ای علیه کودک آزاری دارد، بنابراین کل انیمه ممنوع است. ایالات متحده نیز در ابتدا می خواست این انیمیشن را ممنوع کند، اما در نهایت قسمت های خاصی از فیلم را سانسور و حذف کرد و اجازه پخش آن را داد.

10 انیمه ممنوعه! از

9- پوکمون

سال پخش: 1376 تا کنون

شرکت سازنده: TV Tokyo

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 4 از 10

پوکمون شاید یکی این یکی از معروف ترین انیمه هایی است که تا به حال ساخته شده است. مخاطبان آنها کودکان خردسال هستند و محتوای آن برای هر سنی کاملاً مناسب است. پس چرا باید انیمیشنی درباره هیولاهای جیبی ممنوع شود؟ مقامات عربستان سعودی پس از تماشای انیمه اعلام کردند که پوکمون باعث ترویج قمار و احساسات صهیونیستی می شود. از آن زمان تاکنون، تئوری‌های توطئه زیادی در سرتاسر نمایش می‌چرخند و ادعا می‌کنند که «پوکمون» یک توطئه صهیونیستی است. بنابراین به گفته مقامات دولتی پخش آن در عربستان ممنوع شده است. البته این تنها موردی نیست که باعث شده «پوکمون» به یک انیمه ممنوعه تبدیل شود. یک قسمت خاص از این انیمه آنقدر برای کودکان ژاپنی توهین آمیز بود که برای مدتی در سراسر جهان ممنوع شد و آن قسمت خاص هرگز در خارج از ژاپن نمایش داده نشد.

10 انیمه ممنوعه! از

8- قدرت های محور هتالیا

سال پخش: 2008

شرکت سازنده: توکیوپاپ

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.2 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.2 از 10

هر شخصیت در این نمایش نشان دهنده یک کشور و نقش آن کشور در جنگ جهانی دوم است. این اثر اگرچه یک انیمه کمدی است اما باعث رنجش چندین کشور شد. کره جنوبی در واقع این اثر را به دلیل کلیشه های توهین آمیز علیه کشورشان در زمره انیمه های ممنوعه طبقه بندی کرد و این اثر را یک جنایت ملی خواند. «قدرت های محور هیتالیا» به پخش ادامه داد، اما این شخصیت و تمام ارجاعات به کره جنوبی به دلیل واکنش منفی به طور کامل حذف شد. امروزه تنها نسخه سانسور شده این انیمه هنوز در برخی از نقاط جهان موجود است.

10 انیمه ممنوعه! از

7- شعر پونی پونی

سال پخش: 2001

شرکت سازنده: JC Steph

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.1 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.5 از 10

اسم «پانی پانی پومی» شعری زیبا و کودکانه به نظر می رسد. اما اجازه ندهید نام شما را فریب دهد. Pani Pani Pumi یک اسپین آف از Excel Saga است که خود یک انیمه ممنوعه است و جای تعجب نیست که اسپین آف آن نیز ممنوع است. این انیمه دارای محتوای مشکل ساز زیادی در مورد شخصیت های زیر سن می باشد. برهنگی، صحنه های جنسی صریح، و محتوای الهام گرفته از حرمسرا مسائلی هستند که این انیمیشن را بسیار مشکل ساز می کنند. به خصوص که شخصیت های این انیمه برای هر گونه اشاره به این موضوعات بسیار جوان هستند و از نظر قانونی، معنوی و در هر زمینه دیگری قابل قبول نیستند. بنابراین نیوزلند این انیمه را برای تمامی مخاطبان کشور خود به طور کامل ممنوع کرد. این انیمه ممنوعه به اندازه عناوین محبوبی مانند «Death Note» یا «Attack on Titan» بیننده ندارد و به همین دلیل بسیاری از کشورها آن را نادیده گرفتند.

10 انیمه ممنوعه! از

6- دبیرستان دی x دی (DxD دبیرستان)

سال پخش: 2018-2012

شرکت سازنده: T. it. کی

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.2 از 10

با توجه به محبوبیت این انیمه، دیدن آن در لیست جالب است. این انیمه ممنوعه داستان ایسی هیودو، یک بچه دبیرستانی منحرف را دنبال می‌کند که در اولین قرار ملاقاتش با یک دختر کشته می‌شود، اما ریاس گریموری به‌عنوان یک دیو در می‌آید. حالا چطور می شود که یک انیمیشن درباره منحرفان و شیاطین جدا شده در لیست ممنوعه انیمه ها قرار می گیرد؟ کاملا واضح است. محتوای انیمه بر روی بچه های فاسد دبیرستانی با ذهنیت منحرف تمرکز دارد. انیمه پر از لحظات مشکل ساز است که ممکن است حتی جدی ترین طرفداران انیمه را نیز منزجر کند. به همین دلیل است که نیوزلند «دبیرستان دی x دی” به دلیل محتوای مشکل ساز آن، با تمرکز بر کودکان دبیرستانی.

10 انیمه ممنوعه! از

5- حمله به تایتان

سال پخش: 2013-2023

شرکت سازنده: Vit Studio – Mapa Studio

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 9.1 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.5 از 10

یکی یکی دیگر از انیمه های محبوب این لیست «حمله به تایتان» است که به دلیل تصاویر خونین، مشمئز کننده و ناراحت کننده اش در چین ممنوع شده است. در حالی که میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان عاشق این انیمیشن هستند، چین فکر می‌کند که نمایش خشونت بیش از حد را به تصویر می‌کشد که برای مخاطبان جوان‌تر بسیار ناسالم است. با این اوصاف، اگر 18 سال یا بیشتر دارید، انیمه Attack on Titan را از دست ندهید. این انیمه واقعا یکی یکی از بهترین سریال های انیمه است که حتی با توجه به محتوای خشن آن، حاوی درس ها و نکات مهم بسیاری است.

10 انیمه ممنوعه! از

4- یادداشت فوت

سال پخش: 2006-2007

شرکت سازنده: Madhouse Studio

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 8.9 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.6 از 10

“یادداشت مرگ” یکی این یکی از معروف ترین انیمه های تاریخ است یکی یکی از بهترین شخصیت های انیمه است و داستان زندگی خود را پس از پیدا کردن یک دفترچه یادداشت خطرناک روایت می کند. این انیمه در حالی که در مواقعی وحشتناک، ترسناک و حتی ترسناک است، به راحتی برای مخاطبان قابل دسترسی است. با این حال هنوز کشوری هست که قدر دنیای تاریک این نمایش را ندانسته است. «دفترچه مرگ» به دلیل محتوایش در لیست انیمه های ممنوعه چین قرار گرفته است. این انیمه درباره مرگ، عدالت، قتل و خشونت است و به همین دلیل تماشای آن به دلیل احتمال تاثیر منفی بر روی کودکان ممنوع است.

10 انیمه ممنوعه! از

3- اکسل حماسه

سال پخش: 2001-1999

شرکت سازنده: JC Steph

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 8.9 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.6 از 10

“حماسه اکسل” بر اساس یک مانگای محبوب به همین نام ساخته شده است. این انیمه درباره یک سازمان ایدئولوژیک مخفی است که هدفش تسلط بر جهان است. تمام قسمت های “حماسه اکسل” به راحتی قابل تماشا هستند. به جز آخرین قسمتش به نام «خیلی دور». این قسمت از انیمه حتی در خود ژاپن هم ممنوع است! دلیل ممنوع شدن قسمت آخر در همه جای دنیا این است که بیش از حد خشونت آمیز، جنسی و توهین آمیز است. نکته اینجاست که کارگردان انیمیشن، شینیچی واتانابه، عمداً قسمت آخر را بسیار منزجر کننده ساخت تا جسورانه و به یاد ماندنی شود. آخرین قسمت “حماسه اکسل” فقط در DVDدی آنهایی که در آن زمان در ژاپن ظاهر شدند موجود است.

10 انیمه ممنوعه! از

2- آقای Osomatsu San

سال پخش: 2001-1999

شرکت سازنده: Pirro Studio

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.9 از 10

«آقای اوسوماتسو» به دلیل مشکلات کپی رایت در ژاپن توقیف شده است. قسمت اول این سریال به تمسخر انیمه های معروف از جمله «حمله به تایتان»، «ناروتو»، «ماه ملوان»، «بال اژدها» و… می پردازد به این ترتیب به دلیل کپی رایت، قسمت اول سریال به طور کامل منتشر شد. از پخش حذف شد قسمت اول این انیمه هنوز در هیچ سایتی موجود نیست. می توانید انیمه دیهدی را کپی کنید، اما حتی تعداد زیادی از آنها شامل قسمت اول نیستند و پیدا کردن قسمت اول این انیمه بسیار سخت است.

10 انیمه ممنوعه! از

1- میدوری

سال پخش: 92

شرکت سازنده: هیروشی هارادا

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 4.7 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.4 از 10

این انیمه داستانی بسیار تاریک، دلگیر و ترسناک دارد و جنجالی ترین انیمه تاریخ به حساب می آید. برخلاف سایر آثار این لیست، این انیمه ممنوعه تنها در یک کشور ممنوع نیست. بلکه این انیمه در تمام نقاط دنیا ممنوع شده و در راس همه انیمه های ممنوعه قرار دارد! این انیمه محصول 1992 در مورد دختر جوانی است که مادرش می میرد (در واقع به دلیل بیماری توسط موش ها خورده شده است!). دختر با مردی آشنا می شود که به او می گوید اگر چیزی نیاز داشت به او کمک می کند.

بنابراین، پس از مرگ مادرش، او به سراغ مرد می رود و در نهایت به سیرک مرد می پیوندد، جایی که به طرز وحشتناکی مورد آزار و اذیت و تعرض قرار می گیرد. در واقع «میدوری» درباره آزار جنسی کودکان با صحنه های تلخ غیر قابل تحمل است. تصاویر وحشتناک و دلخراش این انیمه باعث رنج بسیاری از بینندگان شده است. مخصوصاً یک صحنه انیمه شامل چند توله سگ. افرادی که فیلم را تماشا کرده اند می دانند کدام صحنه است! این انیمه که توسط یک نفر طی سالها تلاش ساخته شده بود پس از پخش تمامی آثاری که از آن وجود داشت نابود شد و در لیست آثار ممنوعه در تمام نقاط جهان قرار گرفت. از جمله خود ژاپن که تماشای آن را ممنوع کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما