۱۰ انیمه معروف که تماشایشان ممنوع شده است!

به گزارش روزیاتو، درست است که انیمه فقط انیمیشن است، اما محتوای آن معمولاً بالغ و برای بزرگسالان است. انیمه‌ها در استفاده از موضوعاتی مانند خشونت زیاد گرفته تا زنا با محارم و سایر مسائل بحث برانگیز خودسانسوری نمی‌کنند و در نتیجه می‌توانند بسیار توهین آمیز و غیراخلاقی بشوند.

به همین دلیل، برخی از کشورها نمایش انیمه‌های خاصی را برای بینندگان خود، به ویژه برای مخاطبان جوان‌تر، ممنوع کرده‌اند. این انیمه‌های ممنوعه به قدری پا را از گلیم خود درازتر کرده‌اند که دولت‌ها دستور دادند که آن‌ها به هیچ عنوان در کشورشان پخش نشوند و در نتیجه تماشای آن‌ها در آن کشورها جرم به حساب می‌آید.

کایت (Kite)

سال پخش: ۱۹۹۸

شرکت سازنده: استودیو آرمز

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۶.۶ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۶.۵ از ۱۰

این انیمه ممنوعه اثری بسیار مورد بحث است. «کایت» داستان دختری را دنبال می‌کند که با استفاده از گلوله‌ای خاص به افراد شلیک می‌کند و آن‌ها را منفجر می‌کند. ممکن است فکر کنید که ماهیت خشونت‌آمیز این انیمه باعث شده آن را در کشوری مانند نروژ ممنوع کنند؛ ولی دلیل ممنوعیت آن، خشونت نیست. «کایت» در نروژ به دلیل صحنه تعرض به یک خردسال که با جزئیات زیاد نمایش داده می‌شود ممنوع شده است. نروژ قوانین بسیار سختی علیه صحنه‌های آزار کودکان دارد و بنابراین تماشای کل انیمه ممنوع شده است. ایالات متحده نیز در ابتدا می‌خواست انیمه را ممنوع کند، ولی در نهایت قسمت‌های خاصی از فیلم را سانسور و حذف کرد و به آن اجازه پخش داد.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

پوکمون (Pokemon)

سال پخش: ۱۹۹۷-امروز

شرکت سازنده: تی‌وی توکیو

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۴ از ۱۰

پوکمون شاید یکی از معروف‌ترین انیمه‌هایی باشد که تا به حال ساخته شده است. مخاطب هدف آن‌ها بچه‌های کوچک هستند و محتوای آن کاملاً مناسب هر سنی است. پس چرا انیمه‌ای درمورد هیولاهای جیبی باید ممنوع بشود؟ مقامات عربستان سعودی پس از تماشای انیمه اعلام کردند که پوکمون باعث ترویج قمار و احساسات صهیونیستی می‌شود. از آن زمان تاکنون، تئوری‌های توطئه‌ای زیادی حول این نمایش می‌چرخند که ادعا می‌کنند «پوکمون» یک توطئه صهیونیستی است؛ بنابراین به تشخیص مقامات دولت، پخش آن در عربستان سعودی ممنوع اعلام شده است. البته این تنها موردی که باعث تبدیل شدن «پوکمون» به یک انیمه‌ی ممنوعه شده نیست. یک اپیزود خاص از این انیمه به قدری به بچه‌های ژاپنی آسیب زد که برای مدتی در لیست سریال‌های ممنوعه در سطح جهان قرار گرفت و آن اپیزود به خصوص هیچ‌وقت در خارج از ژاپن به نمایش درنیامد.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

قدرت‌های هیتالیا اکسیس (Hetalia Axis powers)

سال پخش: ۲۰۰۸

شرکت سازنده: توکیوپاپ

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۷.۲ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۷.۲ از ۱۰

هر شخصیت در این نمایش نشان دهنده یک کشور است و نقشی که آن کشور در جنگ جهانی دوم ایفا کرده است. با اینکه این اثر یک انیمه کمدی است، اما باعث رنجش چند کشور شد. کره جنوبی در واقع این اثر را به دلیل کلیشه‌های توهین آمیز علیه کشور خودشان به عنوان یک انیمه ممنوعه دسته‌بندی کرد و اثر را یک جنایت ملی خواند. «قدرت‌های هیتالیا اکسیس» به ​​پخش خود ادامه داد، ولی شخصیت و تمام ارجاعات به کره جنوبی به دلیل واکنش منفی کاملا حذف شدند. امروزه فقط نسخه‌ی سانسور شده این انیمه همچنان در برخی از نقاط دنیا موجود است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

پانی پانی پومی (Puni Puni Poemy)

سال پخش: ۲۰۰۱

شرکت سازنده: جی. سی. استف

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۷.۱ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۶.۵ از ۱۰

نام «پانی پانی پومی» شبیه یک شعر زیبا و کودکانه به نظر می‌رسد؛ اما اجازه ندهید این نام شما را گول بزند. «پانی پانی پومی» یک اسپین آف از «حماسه اکسل» است که خود یک انیمه‌ی ممنوعه است و جای تعجب نیست که اسپین آف آن نیز ممنوع شده است. این انیمه دارای محتوای مشکل‌دار زیادی حول محور شخصیت‌های زیر سن قانونی است. برهنگی، صحنه‌های جنسی صریح و محتوای الهام گرفته از حرمسراها، موضوعاتی است که این انیمه را بسیار مشکل‌دار می‌کند؛ به‌خصوص که شخصیت‌های این انیمه جوان‌تر از آن هستند که هرگونه اشاره به این موضوعات در مورد آن‌ها از نظر قانونی، معنوی و در هر زمینه‌ی دیگری قابل قبول باشد. بنابراین، نیوزیلند این انیمه را کاملا برای تمام مخاطبین کشور خود ممنوع کرد. این انیمه ممنوعه مانند عناوین محبوبی مانند «دفترچه مرگ» یا «حمله به تایتان» بیننده‌های زیادی ندارد و بنابراین بسیاری از کشورها آن را نادیده گرفتند.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

دبیرستان دی ایکس دی (Highschool DxD)

سال پخش: ۲۰۱۲-۲۰۱۸

شرکت سازنده: تی. ان. کِی

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۷.۲ از ۱۰

با توجه به محبوبیت این انیمه، دیدن آن در لیست جالب است. این انیمه ممنوعه داستان ایسی هیودو، یک بچه دبیرستانی منحرف را دنبال می‌کند که در اولین قرار ملاقاتش با یک دختر کشته می‌شود، اما او توسط ریاس گرموری به عنوان یک شیطان تناسخ می‌یابد. حالا چطور می‌شود که یک انیمه در مورد آدم‌های منحرف و شیاطین توقیف در لیست انیمه‌های ممنوعه قرار می‌گیرد؟ کاملا مشخص است. محتوای انیمه بر روی بچه‌های فاسد دبیرستانی با ذهنیت منحرف متمرکز است. انیمه مملو از لحظات مشکل‌داری است که حتی ممکن است جدی‌ترین طرفداران انیمه را نیز منزجر کند. به همین دلیل است که نیوزیلند «دبیرستان دی ایکس دی» را به دلیل محتواهای مشکل‌دار آن با محوریت کودکان دبیرستانی ممنوع کرده است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

حمله به تایتان (Attack on Titan)

سال پخش: ۲۰۱۳-۲۰۲۳

شرکت سازنده: استودیو ویت- استودیو ماپا

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۹.۱ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۸.۵ از ۱۰

یکی دیگر از انیمه‌های محبوب این لیست، «حمله به تایتان» است که به دلیل تصاویر خونین، مشمئزکننده و آزاردهنده در چین در لیست انیمه‌های ممنوعه قرار گرفته است. در حالی که میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان عاشق این انیمه هستند، چین فکر می‌کند این نمایش خشونت بیش از حد زیادی را به تصویر می‌کشد که برای مخاطبان جوان‌تر بسیار ناسالم است. با این اوصاف، اگر ۱۸ سال به بالا دارید، تماشای انیمه «حمله به تایتان» را از دست ندهید. این انیمه واقعا یکی از بهترین انیمه‌های سریالی است که حتی با توجه به محتوای خشن آن، درس و نکات مهم زیادی را در خود گنجانده است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

دفترچه مرگ (Death Note)

سال پخش: ۲۰۰۶-۲۰۰۷

شرکت سازنده: استودیو مدهاوس

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۸.۹ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۸.۶ از ۱۰

«دفترچه مرگ» یکی از معروف‌ترین انیمه‌هایی است که تاکنون وجود داشته است که یکی از بهترین شخصیت‌های انیمه و داستان زندگی او را پس از اینکه دفترچه‌ی خطرناکی را پیدا می‌کند روایت می‌کند. این انیمه در حالی که وحشتناک، خونین و حتی گاهی ترسناک است، به راحتی برای مخاطبان در دسترس است. با این حال، هنوز کشوری وجود دارد که از دنیای سیاه این نمایش قدردانی نکرده است. «دفترچه مرگ» به دلیل محتوای آن در چین در لیست انیمه‌های ممنوعه قرار گرفته است. این انیمه در مورد مرگ، عدالت، قتل و خشونت است و بنابراین به علت امکان گذاشتن تأثیر منفی بر کودکان تماشای آن ممنوع شده است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

حماسه اکسل (Excel Saga)

سال پخش: ۱۹۹۹-۲۰۰۱

شرکت سازنده: جی. سی. استف

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۸.۹ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۸.۶ از ۱۰

«حماسه اکسل» بر اساس یک مانگای محبوب به همین نام است. این انیمه در مورد یک سازمان ایدئولوژیک مخفی است که هدف آن تسلط بر جهان است. تمامی قسمت‌های «حماسه اکسل» برای تماشا به راحتی در دسترس است؛ به جز آخرین قسمت آن به نام «خیلی دور». این قسمت از انیمه حتی در خود کشور ژاپن نیز ممنوع است! دلیل ممنوع شدن قسمت آخر در همه جای دنیا این است که بیش از حد خشن، جنسی و توهین‌آمیز است. نکته اینجاست که کارگردان انیمه، شینیچی واتانابه، عمداً آخرین قسمت را به این اندازه مشمئزکننده ساخته تا آن را جسورانه و فراموش‌نشدنی کند. آخرین قسمت از «حماسه اکسل» فقط بر روی دی‌وی‌دی‌هایی که آن زمان در ژاپن عرصه شدند موجود است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

آقای اوسوماتسو (Osomatsu San)

سال پخش: ۱۹۹۹-۲۰۰۱

شرکت سازنده: استودیو پیرو

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۷.۹ از ۱۰

«آقای اوسوماتسو» در ژاپن به دلیل مشکلات کپی رایت در لیست انیمه‌های ممنوعه قرار گرفته است. اپیزود اول این مجموعه به تمسخر انیمه‌های معروف از جمله «حمله به تایتان»، «ناروتو»، «ملوان ماه»، «دراگون بال زد» و … می‌پردازد. به این ترتیب به دلیل کپی رایت، قسمت اول سریال به کلی از پخش حذف شد. هنوز در هیچ وب‌سایتی قسمت اول این انیمه در دسترس نیست. شما می‌توانید نسخه دی‌وی‌دی انیمه را پیدا کنید، اما حتی تعداد زیادی از آن‌ها قسمت اول را شامل نمی‌شود و پیدا کردن قسمت اول این انیمه کار بسیار دشواری است.

۱۰ انیمه که تماشایشان ممنوع شده است! از «پوکمون» تا «دفترچه مرگ»  در حال تکمیل

میدوری (Midori)

سال پخش: ۱۹۹۲

شرکت سازنده: هیروشی هارادا

امتیاز کاربران IMDb به انیمه: ۴.۷ از ۱۰

امتیاز کاربران مای‌انیمه‌لیست: ۶.۴ از ۱۰

این انیمه داستانی بسیار تاریک، افسرده‌کننده و وحشتناک دارد و جنجالی‌ترین انیمه‌ی تاریخ به حساب می‌آید. این انیمه ممنوعه برخلاف دیگر آثار این لیست فقط در یک کشور ممنوع نیست؛ بلکه این انیمه در تمام نقاط زمین ممنوع اعلام شده است و در صدر تمام انیمه‌های ممنوعه قرار می‌گیرد! این انیمه‌ی محصول ۱۹۹۲ میلادی در مورد دختر جوانی است که مادرش فوت می‌کند (در واقع توسط موش‌ها به علت بیماری خورده می‌شود!). دختر با مردی آشنا می‌شود که به او می‌گوید اگر به چیزی نیاز داشت به او کمک می‌کند.

بنابراین، پس از مرگ مادرش، او به سراغ مرد می‌رود و در نهایت به سیرک مرد ملحق می‌شود که در آن‌جا مورد آزارهای وحشتناک و تعرض قرار می‌گیرد. در واقع «میدوری» درباره‌ی آزار جنسی کودکان با صحنه‌های تلخ غیرقابل تحمل است. تصاویر وحشتناک و ناراحت کننده این انیمه باعث آسیب دیدن بسیاری از بینندگان شده است؛ به‌خصوص یک صحنه‌ی انیمه که شامل چند توله سگ می‌شود. افرادی که اثر را تماشا کردند، می‌دانند کدام صحنه است! این انیمه که توسط یک شخص به تنهایی طی سال‌ها تلاش ساخته شده است، پس از پخش به کلی تمام آثاری که از آن موجود بود نابود شده و در تمام نقاط جهان در لیست آثار ممنوعه قرار گرفته است؛ از جمله خود ژاپن که تماشای آن را قدغن کرده است.

245245

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما