اخبار روز

یک هفته بدون نشستن؛ تست سلامت عجیب یک یوتیوبر

لوکاس بال، یوتیوبری به نام پیگمی، سعی کرد تمام کارهای خود را به مدت یک هفته ایستاده انجام دهد تا تاثیر اجتناب از نشستن را درک کند.

به گزارش زومیت، تصور کنید یک هفته تمام باسن خود را روی هیچ سطحی قرار ندهید. یعنی: هنگام تماشای تلویزیون روی مبل دراز نکشید، هنگام کار روی صندلی اداری ننشینید و از صندلی توالت استفاده نکنید.

لوکاس بال، یوتیوب‌بر محبوب معروف به پیگمی در یوتیوب، تصمیم گرفت هفت روز ننشیند. جای تعجب نیست که ایستادن مداوم کارهای روزمره مانند رانندگی و کار را بسیار پیچیده تر می کند. انگیزه بال برای انجام این کار نگرانی های سلامتی بود و نه فقط بدلکاری.

پیگمی در معرفی این آزمایش توضیح می دهد که آمریکایی ها به طور متوسط ​​9.5 ساعت در روز می نشینند. زمانی که نشستن طولانی مدت و عدم فعالیت بدنی با چاقی و تعدادی از بیماری های مرتبط با چاقی مرتبط باشد.

به گفته پیگمی، نشستن مزمن با مشکلاتی مانند کمردرد، اختلال عملکرد ستون فقرات، تحلیل مفاصل، وضعیت نامناسب در پشت، گردن و شانه‌ها و مشکلات عروقی در پاها و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی مرتبط است. مطالعات، سبک زندگی بیش از حد بی تحرک را با کاهش حجم مغز و افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط دانسته اند. به همین دلیل به افراد دارای مشاغل اداری و میزی توصیه می شود که به طور مداوم ننشینند و در حین کار از جای خود بلند شده و حرکت کنند.

پیگمی ها یک میز ایستاده خریدند تا بتواند در حالت ایستاده به کارش ادامه دهد. اولین چیزی که او متوجه شد تأثیر فوری سکون بر روده ها بود. او می‌گوید: «احساس می‌کردم همه چیز به آرامی در مسیر درست پیش می‌رود.

پیگمی پس از پنج روز آزمایش خود را به دلیل درد مفاصل، وضعیت بدنی نامناسب و خستگی شدید متوقف کرد. او پس از تجزیه و تحلیل و مقایسه تصاویر قبل و بعد، متوجه شد که دارای خمیدگی یا کیفوز بالاتنه قابل توجهی است. نقص در ستون فقرات باعث کیفوز یا قوز و گرد شدن نامناسب شانه ها می شود که می تواند ارثی یا اکتسابی باشد.

تمام تغییراتی که در بدن کوتوله رخ می دهد منفی است نبود. او متوجه شد که شکل ستون فقراتش بهتر شده و انحنای بیشتری دارد. او همچنین دریافت که کار در حالت ایستاده باعث افزایش بهره وری او تا حدود 30 درصد می شود، اگرچه این مزیت با افزایش خستگی در طول روز کاهش می یابد.

پیگمی حدود 450 گرم وزن اضافه کرد، احتمالاً به این دلیل که بیش از حد معمول غذا می خورد تا حواس خود را از درد و خستگی در پاهایش پرت کند. به نظر او مهمترین اثر کار پشت میز ایستاده، بهبود هضم است. نظر شما چیست؟ آیا می توانید از نشستن طولانی مدت اجتناب کنید؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا