اخبار روز

یک میلیون و دویست هزار تومان روز چهارشنبه واریز می شود


به گزارش مانیبان، پیری بابیان اینکه در این طرح برخی آموزش های مهارتی و رفتاری مرتبط با بارداری و فرزندپروری و همچنین توانمندسازی خانواده ها (زنان) به آنها ارائه می شود.

وی ادامه داد: این طرح ملی به مدت 3 سال برنامه ریزی شده و امسال اولین سال اجرای آن است.

به گزارش اقتصاد 100، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین اظهار کرد: ارزش هر بسته غذایی اهدایی به زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال که بیشتر آن حبوبات و پروتئینی است بیش از پنج میلیون ریال است. که با منابع ملی تامین می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تامین کالابرگ به مادران نیز گفت: دولت در تامین منابع کالابرگ به خوبی عمل کرده است. در این مرحله از بهمن شروع ماه و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد، منابع به طور کامل فراهم شده است. برای ادامه پروژه کالابرگ در بودجه 1403 که در مجلس در حال بررسی است پیش بینی هایی انجام دادیم.

یارانه یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می گیرد. اما میزان این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

اهمیت انکار ناپذیر تغذیه نوزادان، دولت را بر آن داشت تا در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان و در قالب یارانه یسنا، یارانه مضاعف به خانواده های دارای نوزاد پرداخت کند.

این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی و در خانوارهای دارای فرزند زیر دو سال که در دهک اول بودند اجرا شد. . از درآمد دریافتی یارانه از طرح. یسنا 400 هزار تومان گرفت.

اما یارانه طرح یسنا از ابتدا اردیبهشت ماه ماه در سطح کشور اجرا شد تا تمامی مادران دارای فرزند زیر دو سال که در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور قرار دارند بتوانند از این یارانه بهره مند شوند. میزان یارانه طرح یسنا نیز از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت. در این حساب خانواده ای از دهک پایین در صورت داشتن دو فرزند با شرایط مذکور مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان علاوه بر یارانه نقدی انفرادی 400 هزار تومانی به حساب آنها واریز می شود.

مشمولان طرح یارانه یسنا که در پایان هر ماه پرداخت می شود، می توانند بسته های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، آجیل، میوه و سبزیجات و بسته های بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون دریافت کنند. و اقلام بهداشتی مواد شوینده مخصوص کودکان و مادران تا سقف 600 هزار دوز رایگان و در فروشگاه های پیمانکار خریداری کنید.

همچنین مادران سه دهک درآمدی اول می توانند با ورود به اپلیکیشن «شام» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند تا از مشمولیت یا عدم واجد شرایط بودن این طرح مطلع شوند.

مصوبه هیات وزیران مبنی بر «ادامه اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک در سال 1403» ابلاغ شد.

در این اطلاعیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه مورخ 2/9/1303 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: 1 – در اجرای جزء (1) و (2) بند (الف) تبصره (8) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و در راستای تداوم اجرای طرح الکترونیکی فهرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در سال 1403 نسبت به اجرای طرح مذکور در قانون اعتبارات مربوطه مصوب در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور طبق مصوبات هماهنگی اقتصادی دولت می باشد.

2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است بر اساس بند (پ) تبصره (16) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و تا زمان ابلاغ بند دوم قانون مذکور. به شرح بند فوق، در خصوص تخصیص اعتبارات برای کالاها به صورت بر اساس محاسبه و به نسبت میزان اعتبارات مقرر برای کالاها در جداول قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور.

تبصره – در اعمال این بند و برای تسویه مطالبات ذخیره طرفین قرارداد در طرح فجران، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است دویست میلیارد ریال از اعتبارات بودجه عمومی را به دستگاه مجری پرداخت کند. شرکت خدمات فناوری رفاه ایران (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

یارانه جدید 600 هزار تومانی از شنبه واریز می شود؟

در اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان، دولت تصمیم گرفت یارانه دو برابری به خانواده های دارای نوزاد در قالب یارانه یسنا پرداخت کند.

این یارانه، از ابتدا اردیبهشت ماه ماه در کشور و این یارانه به مادرانی که دارای فرزند زیر 2 سال و در 3 دهک اول هستند تعلق گرفت. میزان این یارانه از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان این یارانه می توانند اقلام بهداشتی از جمله پوشک، صابون و شامپو برای کودکان و مادران و همچنین بسته های حمایتی حاوی لبنیات، پروتئین ها، حبوبات، میوه جات و سبزیجات را تا سقف 600 هزار تومان به صورت رایگان در این شهر خریداری کنند. فروشگاه های طرف قرارداد برای خرید.

برای اینکه متوجه شوید مشمول این طرح هستید یا خیر، می توانید از طریق اپلیکیشن “شما” و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از شرایط خود مطلع شوید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره این طرح نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه قول داده است که بودجه این طرح نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یابد تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و این این طرح به رفع کامل سوءتغذیه در کشور کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ کودک دیگری مشکل اختلال رشد را نداشته باشد.

میزان یارانه مازاد این دسته از مادران تاکنون 400 هزار تومان بوده است. اما اکنون می توانند برای بسته های غذایی و بهداشتی اعتبار بخرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توضیح داد: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای فرزند مشمول طرح یسنا پیامک ارسال می شود و اعتبار حاصل از این طرح از حساب دارنده طرح برداشت می شود. پاداش مادرانی که در تمامی استان های کشور شرایط لازم را دارند و مشمولان این طرح قابل استفاده هستند که می تواند حدود 600 هزار تومان باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا