اخبار روز

یک مکث 5 ثانیه ای در حین مشاجره می تواند از بدتر شدن رابطه بین زوج ها جلوگیری کند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک مکث کوتاه پنج ثانیه ای در طول مشاجره بین زوج ها می تواند از تشدید مشاجره جلوگیری کند و بر آتش مشاجره بیفزاید.

به گزارش یورونیوز، اگرچه ممکن است این امر بدیهی به نظر برسد، اما این اولین بار است که یک مطالعه به صورت علمی کاهش پرخاشگری را پس از استراحت های اجباری نشان می دهد.

روانشناسان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند برای اندازه‌گیری تأثیر وقفه‌های اجباری بر مشاجره، بازی‌ای را توسعه دادند که در آن زوج‌ها هر چقدر که می‌خواهند صداهای ناخوشایند را برای شریک زندگی خود ایجاد می‌کنند.

در این آزمایش که شامل 81 زوج بود، شرکت کنندگان در 30 مرحله بازی شرکت کردند و دوره های استراحت در فواصل زمانی مختلف رخ داد.

در این مطالعه از یک دوربین 360 درجه با قابلیت ضبط صدا استفاده شد و محققان از هوش مصنوعی پیشرفته و یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل پاسخ های احساسی استفاده کردند. آنها دریافتند که مکث پنج ثانیه ای به اندازه مکث های اجباری طولانی تر مؤثر است.

آنا مک کوری، دانشجوی دکترا در دانشکده روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه سنت اندروز بریتانیا، که این تحقیق را رهبری می‌کرد، می‌گوید: «اجبار کردن زوج‌ها به استراحت پنج ثانیه‌ای به اندازه استراحت 10 یا 15 دقیقه‌ای مؤثر بود. – مکث دوم. این نشان می‌دهد که حتی کوچک‌ترین وقفه‌ها می‌تواند به آرام کردن بحث‌ها کمک کند.»

وی افزود: این یک ترفند ساده، رایگان و موثر برای کاهش احساسات منفی در حین مشاجره است.

خانم مک‌کاری و همکارانش دریافتند که زوج‌ها تمایل دارند خود را با سطح پرخاشگری شریک‌شان تطبیق دهند، حتی زمانی که این میزان پرخاشگری بالا باشد. با این حال، اعطای یک مهلت کوتاه، این الگوی انتقام‌جویی را شکست و منجر به کاهش تهاجم کلی شد.

با این حال، محققان می گویند این استراتژی محدودیت های خاص خود را دارد و در درجه اول برای مدیریت درگیری های سطح پایین و جلوگیری از تبدیل آنها به درگیری های جدی تر مناسب است.

خانم مک‌کاری می‌گوید: «در برخورد با مشاجرات روزمره که زوج‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند و می‌توانند تشدید شوند، مؤثر است، و این رویکرد برای مثال در مواردی که خشونت خانگی رخ می‌دهد مؤثر است». یکی اعمال آن برای زوجین نامناسب است.

نتایج مطالعات جدید در مجله علمی “Nature” منتشر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا