دانستنی ها

یک عادت ساده که می تواند از ۲ علت اصلی مرگ جلوگیری کند

پیاده روی سریع در روز می تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند. مطالعه ای که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است نشان می دهد که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از انواع خاصی از سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می دهد که دو عامل اصلی مرگ در میان بزرگسالان هست.

به گزارش فرارو به نقل از یاهو نیوز، این میزان فعالیت اندکی بیشتر از یک ساعت در هفته توصیه شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری است. در اینجا ضربان قلب شما در حالت استراحت 50 تا 60 درصد بیشتر است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اگر بتوانید هنگام راه رفتن صحبت کنید اما آواز نخوانید، متوجه خواهید شد که در سطح فعالیت مناسبی هستید. بنابراین، اگرچه پیاده‌روی در بیرون ممکن است شما را به آواز خواندن وادار کند، برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی پیاده‌روی، باید آواز خواندن را به پرندگان بسپارید!

این ارزیابی بزرگترین مطالعه ای است که تاکنون در این زمینه انجام شده است و داده های 196 مقاله و بیش از 30 میلیون شرکت کننده در نزدیک به 100 گروه مطالعاتی را جمع آوری می کند. بنابراین، نتایج مهم است.

کلینیک مایو با این یافته ها موافق است و بیان می کند که فعالیت بدنی نیازی به پیچیدگی ندارد. حتی چیزی به سادگی پیاده روی روزانه می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید. این خبر خوبی برای اکثر افرادی است که نمی توانند 30 دقیقه در روز، پنج روز در هفته را برای تمرینات سنگین اختصاص دهند. امکان قدم زدن در طبیعت، حداقل در پارک یا در میان درختان، مزایای فیزیکی آن را افزایش می دهد. اما یک پیاده روی سریع 10 دقیقه ای در میان درختان احتمالا برای بیش از 80 درصد از جمعیت ایالات متحده و بیش از 50 درصد از جمعیت جهان که در مراکز شهری یا جزایر گرم زندگی می کنند، گزینه ای نیست.

ایجاد فضاهای سبز و شهرهای قابل پیاده‌روی بیشتر نه تنها به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا به راحتی از این مزیت سلامتی بهره‌مند شوند، بلکه آلودگی خودروها را نیز کاهش می‌دهد. اگر 10 دقیقه پیاده روی گزینه خوبی برای شما نیست، فعالیت دیگری مانند رقص، دوچرخه سواری یا شنا را انتخاب کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا