دانستنی ها

یک شربت جادویی عالی برای تابستان

شربت گل پانرک یکی از شربت های با طراوت و خوشمزه است که از گل پانرک تهیه می شود، این شربت یکی از شربت های سنتی ایرانی مانند شربت سکانجبین است. این شربت را می توانید در رنگ ها و طعم های مختلف تهیه کنید. این شربت علاوه بر خوشمزه بودن، خواص درمانی زیادی نیز دارد.

به گزارش پرشین وی، پانرک طعم خاصی ندارد اما می توان به این نکته اشاره کرد که گل پانرک تب بر و کاهش دهنده دمای بدن، درمان سرماخوردگی، درمان خشکی، علاوه بر خواص بی نظیری که در پیشگیری و درمان گرمازدگی دارد. سرفه و مشکلات تنفسی و البته اشتها را تحریک می کند. در ادامه با طرز تهیه شربت پنیر گل همراه باشید.

طرز تهیه شربت پنیر

برای شروع 3 قاشق غذاخوری گل رازیانه را در نصف لیوان آب خیس می کنیم و اجازه می دهیم 30 دقیقه در آب بماند. بعد از نیم ساعت مخلوط را صاف کنید. مخلوطی که در این مرحله به دست می آوریم به رنگ آبی است.

داخل قابلمه 2 لیوان آب سرد و 4 لیوان شکر میریزیم و بعد از اینکه شکر آب شد و شروع به جوشیدن کرد، آب نصف لیموترش تازه را اضافه میکنیم.

بعد از 10 دقیقه جوشیدن، نصف لیوان گلاب و زاغفران را اضافه کرده و 15 دقیقه بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی اجاق برداشته، مخلوط را در ظرفی بریزید و بگذارید خنک شود. به دمای اتاق برسد.

در مرحله آخر به میزان لازم شربت را داخل لیوان می ریزیم و تخم ملاسی را که قبلا در آب خیس کرده بودیم اضافه می کنیم سپس عصاره آبی گل پانرک را اضافه می کنیم. قابلمه پنیر شما آماده است.

چند متر سفال برای تهیه شربت گل

شربت گل پانرک سبز: عصاره گل پانرک + شکر + آب + زعفران

شربت گل پرتقال: جوهر گل + شکر + آب + آبلیمو + زعفران

شربت گل پانرک آبی: عصاره گل پانرک + شکر + آب

شربت گل صورتی: اسانس گل + شکر + آب + آبلیمو

خواص درمانی و تغذیه ای شربت گل پانرک

گل پانیرک گیاهی باشکوه با خواص درمانی و تغذیه ای فراوان است. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظ کبد است. گل پانیرک همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی مانند ویتامین های A، B، C، E، اینولین، موسیلاژ، فنل ها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، کلسیم، منیزیم، روی، سلنیوم و پتاسیم است.

از عصاره گل پانسیرک برای تسکین درد ناشی از جراحات پوستی، کاهش التهاب، درمان سرفه، کاهش تورم گلو و درمان عفونت کلیه استفاده می شود. همچنین می توان برگ های این گیاه را مستقیماً روی پوست آسیب دیده قرار داد تا از عفونت جلوگیری کرده و زخم را سریع تر التیام بخشد.

این حتی درد و سوزش ناشی از خراش و بریدگی را کاهش می دهد.

گل پانرک به دلیل محتوای موسیلاژ بالایی که دارد، یک آرام بخش طبیعی است که می تواند به بهبود التهاب در سیستم های ادراری، گوارشی و تنفسی کمک کند.

از جمله خواص پنیر به عنوان داروی گیاهی، پنیر ضد سنگ کلیه است. آب شنبلیله ادرار آور است و می تواند به درمان درد مثانه و از بین بردن سنگ کلیه کمک کند. مشاهده شده است که روغن پنیر و همچنین روغن پنیر یک روش درمانی موثر برای سنگ کلیه است.

با افزودن روغن کشک به داروهای گیاهی مختلف می توان از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کرد که می تواند درد و ناراحتی کلیه را تسکین دهد. اگر سنگ کلیه باعث درد و حرکت در کلیه یا حالب می شود، باید از چای پنیر بابونه استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا