اخبار روز

یک دایره سنگی مرموز در آمریکا که قبل از اهرام مصر ساخته شده است

تینا مزدکی: بر اساس تحقیقات انجام شده، میدان سنگی دایره ای به قطر حدود 20 متر از دو دیوار تشکیل شده است که مرکز مشترک آن از سنگ های بی شکل به صورت عمودی بر روی زمین قرار گرفته است. این بنای تاریخی در سایت باستان شناسی Callacpuma در شمال پرو، تقریباً 3000000 متر بالاتر از سطح دریا در نزدیکی قله ای از کوه های آند در لبه غربی آمریکای جنوبی واقع شده است.

محققان با استفاده از تکنیک‌های تاریخ‌گذاری رادیوکربن دریافتند که اولین ساخت میدان دایره‌ای حدود 4750 سال پیش رخ داده است. جیسون توهی، انسان شناس دانشگاه وایومینگ و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این سازه حدود 100 سال قبل از اهرام بزرگ مصر و تقریباً همزمان با استون هنج ساخته شده است.

میدان دایره ای نمونه ای از معماری عظیم مگالیتیک است که به سازه های ماقبل تاریخ ساخته شده از سنگ های بزرگ اشاره دارد. بر اساس این مطالعه در کالاکپوما یافت شد یکی این یکی از اولین نمونه های معماری تشریفاتی یادبود و مگالیتیک در قاره آمریکا است. بنای یادبود از سنگ های بزرگ، مستقل و عمودی ساخته شده است. به گفته محققان، این نوع ساخت و ساز هرگز در رشته کوه های آند گزارش نشده است و با سایر مکان های تاریخی این منطقه متفاوت است.

در مورد افرادی که میدان گرد را ساخته اند اطلاعات کمی در دست است، اما شکل و اندازه بنا و همچنین کمبود آثار خانگی در اطراف آن نشان می دهد که عملکرد آن احتمالاً ماهیت تشریفاتی داشته است. محققان بر این باورند که این مکان احتمالاً محل ملاقات و مکان تشریفاتی برای برخی از قدیمی‌ترین افراد ساکن در این بخش از دره کاجامارکا بوده است. این مردم عمدتاً به عنوان شکارچی-گردآورنده زندگی می کردند و احتمالاً در اواخر زمان خود شروع به پرورش محصولات کشاورزی و اهلی کردن حیوانات کردند.

معماری یادبودهای تشریفاتی با پیچیدگی اجتماعی در جوامع بشری باستان همراه است، اما ریشه آن به خوبی شناخته نشده است.

منبع: نیوزویک

۵۸۳۲۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا