اخبار روز سینما جهان

جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز با حضور یک داور ایرانی برگزار شد!/جزئیات

جایزه «پلی میان مرزها» در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز با حضور یک داور ایرانی (آرامه اعتمادی) به فیلم بلند داستانی «مرز سبز» به کارگردانی آگنیشکا هولاند رسید.

به گزارش خبار آنلاین از میان 10 فیلم شرکت کننده در این مسابقه، این جایزه به فیلم «مرز سبز» برای نمایش تصویر واقعی مهاجران و پناهندگانی که با خطر جان باختن در مسیر رفاه و آرامش نسبی از مرزها عبور می کنند، تعلق گرفت. فیلم بلند «بلوط پیر» به کارگردانی کن لوچ نیز به دلیل نمایش تصویری ناب و قابل تامل از مهاجرانی که سعی در ایجاد دوستی با شهروندان سرزمینی غیر از سرزمین مادری خود دارند، مورد ستایش قرار گرفت.
سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بلند «پالم‌اسپرینگز» از پانزدهم دی ماه در مرکز فرهنگی کالیفرنیا شروع به کار کرد و آرامه اعتمادی، فیلیپ مورا، ولادک یوشکیویچ، مارسی گاریوت، حمد زیدی و سوزان مورگان کوپر داوران جایزه «پلی میان مرزها» در این رویداد سینمایی بودند.
فیلم‌های پشت انبارهای کاه (آسیمنا پرودرو)، شوشانا (مایکل وینتر باتم)، خداحافظ طرابیس (لینا سوآلم)، دویدن روی ماسه‌ها (آدار شرافن)، خداحافظ جولیا (محمد کردفانی)، سلام سوئیس (پیتر لوئیزی)، در شعله‌های آتش (ضرار خان)، بلوط پیر (کن لوچ)، مرز سبز (آگنیشکا هولاند) و فیلم دشمن/حریف (میلاد عالمی) برای رقابت در این جشنواره حضور داشتند.
جایزه مستقل «پلی میان مرزها» توسط سایت سینمای بدون مرز به همت حسن تهرانی و هر ساله در ده ها جشنواره بین المللی از جمله جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز اعطا می شود. این جایزه که سابقه هفده ساله دارد و به بزرگانی چون آندره وایدا و اصغر فرهادی داده شده است به بهترین فیلمی تعلق می گیرد که بتواند تصویری از دور هم جمع شدن مردم جهان ارائه دهد.
جشنواره پالم اسپرینگز از 5 تا 15 ژانویه (15 تا 25 دی) برای علاقه مندان برگزار می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا