اخبار روز سینما جهان

یک جایزه ویژه از جشنواره آمریکایی و راهیابی یک فیلم کوتاه به جشنواره ایتالیایی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مستند «هما» به کارگردانی گلاره عباسی و تهیه کنندگی درسای شفیعی در چهارمین حضور خارجی خود در بیستمین دوره مسابقات جهانی فیلم جایزه ویژه این جشنواره آمریکایی را دریافت کرد.

مسابقه جهانی فیلم Accolade جایزه بشردوستانه سالانه خود را برای خدمات اختصاصی به عدالت اجتماعی، رفاه حیوانات، مسائل سیاسی، محیط زیست، سلامت، ناتوانی یا آگاهی آگاهانه ارائه می کند.

مستند «هما» داستان زندگی هما هماوندی است. زنی با اعتماد به نفس که در کمپ ترک اعتیاد کار می کند و مشکلات و محدودیت هایی که در زندگی دارد مانع از حضور او در عرصه اجتماعی نمی شود.

این مستند قبلاً دیپلم FicFusa را از کلمبیا دریافت کرده است و در جشنواره فیلم A Royal Chance و جشنواره فیلم مستند ملبورن استرالیا به نمایش درآمده است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از: مشاور کارگردان: پژمان تیمورتاش، مدیر پروژه: کتایون ارسنجانی، فیلمبردار: گلاره کیازند، تدوین: حمید نجفی راد، موسیقی: مهگل مقتدر، صدابردار: محمود کاشانی و نوید مهر با صدای عرفان ابراهیمی.

راه Tamina به Ischia، ایتالیا

با داستان کوتاه «تامینا» دومین ساخته مهدی ارحمی با ورود به جشنواره بین المللی ایسکیا ایتالیا که یکی از جشنواره های رده الف جهان است، پوستر این اثر با طراحی محمد شکیبا رونمایی شد.

این داستان کوتاه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی ارحمی که به تازگی در جشنواره خواهر فراری کن شرکت کرده است به بیست و دومین جشنواره بین المللی ایسکیا ایتالیا راه یافته است که از 17 تا 24 برگزار می شود. تیر در جزیره ایسکیا ایتالیا برگزار می شود. همزمان پوستر این فیلم با طراحی و اجرای محمد شکیبا منتشر شد.
در خلاصه فیلم داستانی «تمینه» که بر اساس پروژه مشترک مهدی ارحمی و فراز مقدم و با مشاوره فیلمنامه سولماز اعتماد نوشته شده است:
“من برای تحمل این همه درد خیلی جوان بودم…”
زهرا بهروزمنش، مرجان خاکساری، بهراد سله ورزی، سعید سالمی، راحله حیدری، توران رمضانی و دلسا خروش در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.
همچنین دیگر بازیگران فیلم کوتاه «تامینه» عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: محمدرضا شعبانپور، تدوین: مهرداد اکبری، طراح صحنه و لباس: حمیدا رسولی، صدابردار: احسان افشاریان، موسیقی: امیر مردشتی، صدابردار: امین جعفری، میکس و مستر: علیرضا ناصری، تصحیح رنگ و نور: فربد جلالی ، مجری طرح و تولید: میشم زرخانی، طراح گریم: مژگان عزتی، زمانبندی: مجید هخیت، دستیار اول کارگردان: علی خالدی، منشی صحنه: نیلوفر مرادی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا گلناری، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: ماندانا خانزاده ، شیما صاحب. گروه هنری، تصویربرداری: سجاد کریمی، محسن آزادی، امین علیمحمدی، دستیار صحنه و لباس: قدسیه خاک، مدیر تدارکات: علی اصغر زرکانی، مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی، طراح پوستر و لوگو: محمد شکیبا.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا