اخبار روز

یک ادعا: حدود ۷۵ درصد مدارس غیرانتفاعی کشور شهریه زیر ۳۰ میلیون دارند :: بازتاب آنلاین

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۵ درصد مدارس سراسر کشور شهریه زیر ۳۰ میلیون دارند.

به گزارش بازتاب آنلاین، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در خصوص شهریه مدارس، الگویی را هر ساله ابلاغ می‌کنیم و این الگو به استان‌ها ابلاغ می‌شود که امسال زودتر از موعدی که مطرح شده است این را انجام دادیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: هم اکنون شهریه برای اکثر مدارس غیر دولتی تصمیم‌گیری شده است و شهریه‌ای را که اعلام می‌کنیم این عدد فقط مربوط به آن مدرسه است. ما شهریه سراسری برای کلیه مدارس غیر دولتی نداریم.

وی ادامه داد: حدود ۷۵ درصد مدارس ما در سراسر کشور شهریه زیر ۳۰ میلیون دارند و حدود یک و نیم درصد از مدارس ما شهریه بین ۸۶ تا ۹۶ میلیون دارند که اغلب در مناطق ۱ تا ۳ تهران هستند البته عوامل مختلفی بر روی این رقم تأثیرگذار است که یکی از این عوامل قیمت اجاره بهاست به عنوان مثال ما مدرسه‌ای را داریم که ماهانه حدود یک میلیارد تومان اجاره بها دارد. لازم به ذکر است که این مدارس اگر در پایه دوازدهم، کلاس کنکور برگزار کنند، ۱۵ درصد به شهریه‌شان اضافه می‌شود.

محمودزاده گفت: ما سامانه‌ای را داریم که با کد مدرسه وارد می‌شوید و شهریه مدرسه در آن پنل مدیریتی مدرسه دیده می‌شود و متناسب این الگو شما می‌توانید شهریه خودتان را در همان مدرسه پرداخت کنید برخی از مدارسی که شهریه آنها به هر دلیلی ابلاغ نشده است متناسب با شهریه سال گذشته پیش ثبت نام صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در بین این مدارس احتمال دارد تخلفاتی صورت بگیرد به عنوان مثال در بین ۱۸۰۰۰ مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه در سراسر کشور ممکن است یک و نیم درصد از این‌ها دارای تخلفاتی باشند که قانونگذار هم آن را مشخص کرده. مهم آن است که وزارت آموزش و پرورش بر اساس ماده ۱۵ قانون تأسیس مدارس غیردولتی الگوی شهریه دارد و متناسب با این الگوی شهریه شاخص‌ها را مشخص کرده و مدارس بر اساس این الگوی شهریه شهریه خودشان را گرفتند.

وی افزود: ما در سال اول که به این موضوع ورود کردیم حدود ۱۰۳۰ پرونده را در شورای عالی نظارت و بررسی وزارت آموزش و پرورش بررسی و برای آنها رأی صادر کردیم و در سال دوم این عدد به رقم پایین‌تری رسید و مشخص شد با برخورد جدی که صورت گرفت این رقم پایین آمد.

محمودزاده گفت: شهریه که ما اعلام کردیم در دوره ابتدایی برای ۲۵ ساعت تحصیل دانش‌آموز و ۱۲ ساعت فوق برنامه درسی و غیر درسی است و این شهریه از حدود ده و نیم میلیون شروع می‌شود تا اینکه می‌رسد به یک و نیم در صد از مدارس که به ۸۶ تا ۹۶ میلیون می‌رسند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه درسی مدرسه یک شهریه ثابت دارد و شهریه فوق برنامه یک مدرسه حداکثر می‌تواند ۴۰ درصد بیشتر از شهریه ثابت باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا