اخبار روز

یک آشپزخانه 1000 ساله در ترکیه کشف شد!/ زیبایی منحصربفرد این آشپزخانه در ترکیه! (تصاویر)

آشپزخانه کشف شده در ۱۰۰۰ سال پیش را از اینجا مشاهده کنید.

گروه باستان‌شناسان با انجام تحقیقات در “قلعه خارپوت” در ترکیه، مؤید آثار یک آشپزخانه باستانی را در این محل کشف کردند. این قلعه تاریخی به نام “خارپوت” به عنوان یک نماد مهم از تاریخ آناتولی مشهور است و با بررسی‌های متعدد در آن، همواره گنجینه‌های جدیدی از اطلاعات را ارائه می‌کند. در آخرین کاوش‌ها، تخلفات باستانی یک آشپزخانه هزار ساله و یک آب‌انبار دوهزار و پانصد ساله در این مکان کشف شد.

منطقه آناتولی، به‌عنوان مرکز امپراتوری‌ها، مسیرهای تجاری و فرهنگ‌های متنوع شناخته می‌شود. این منطقه به واسطه موقعیت جغرافیایی‌اش به‌عنوان پلی بین شرق و غرب، فرصتی مناسب برای آمیختگی آداب و رسوم، باورها و نوآوری‌ها ارائه داده و تبدیل به یک مرکز فرهنگی و تاریخی پربار شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که خبرگزاری آناتولی درباره نتایج کاوش‌های اخیر در «قلعه خارپوت» منتشر کرده، بقایای یک آشپزخانه هزار ساله، هفت تنور، تکه‌های دیگ و سایر ظروف در این قلعه پیدا شده است. اعتقاد بر این است که برای تهیه ضیافت های نجیب استفاده می شده است. این کشف دریچه جدیدی را به زندگی روزمره خانواده سلطنتی و درباریان آنها باز کرده است.

در این محل، باستان‌شناسان نیز به جمع آوری بقایای یک آب‌انبار پیچیده به سن ۲۵۰۰ سال و همچنین کارگاهی برای فلزسازی که به مدت ۷۰۰ سال پیش از اینجا تعلق داشته، پرداخته‌اند.

با توجه به ادامه کاوش‌ها و تحقیقات تیم باستان‌شناسان در این قلعه، منتظریم که یافته‌های ارزشمند و جدیدی در حوزه باستان‌شناسی از این محل منتشر شود.

آشپزخانه هزار ساله را کشف کنید
آشپزخانه هزار ساله را کشف کنید

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا