اخبار روزعمومی

ماجرای عجیب عروسک تنبلی که فضانورد شد!/ چرا فضانوردان، این عروسک را انتخاب کردند؟

حزئیات اخبار مربوط به عروسک فضانوردان و مدت زمان اتصال به ایستگاه فضایی را از اینجا بخوانید.

به نظر می‌رسد در ماموریت کرو-۷ به فضا، یک عروسک تنبل به عنوان نشانگر گرانش صفر استفاده شده و رکورد سرعت برای یک تنبل را شکسته است.

در سفر تازه‌ای که چهار فضانورد در ماموریت کرو-۷ به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دادند، یک «تنبل» همراه آن‌ها بود. موگنسن به همراه سه همکارش، یعنی یاسمین مقبلی فرمانده ماموریت از ناسا، ساتوشی فوروکاوا از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و کنستانتین بوریسوف از شرکت فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکاسموس، با سرعتی بیش از ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت (۲۸۲۰۰ کیلومتر در ساعت) در حرکت بودند تا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند و در آنجا برای مدت ۶ ماه اقامت کنند.

در این سفر، عروسک ساشا که به عنوان “نشانگر گرانش صفر” شناخته می‌شد، وقتی وارد مدار فضاپیما می‌شد، در کابین شناور قرار می‌گرفت و به خدمه سیگنال می‌داد که در حال حاضر در محیط ریزگرانشی فضا قرار دارند.

موگنسن از طریق کنترل ماموریت اسپیس‌ایکس در هاثورن، کالیفرنیا، از طریق امواج رادیویی به زمین گفت: “می‌خواهم نشانگر صفر خود را که توسط سه فرزندم انتخاب شده، معرفی کنم. آن‌ها تنبل را انتخاب کردند، زیرا یکی از حیوانات مورد علاقه آنهاست.”

یاسمین مقبلی عروسکش را به فضا برد!

موگنسن از فضای کنترل ماموریت اسپیس ایکس در هاثورن، کالیفرنیا، به صورت رادیویی به زمین گفت: «می‌خواهم نشانگر صفر خود را که توسط سه فرزندم انتخاب شده است به شما ارائه کنم. آنها تنبل را انتخاب کردند زیرا یکی از حیوانات مورد علاقه آنهاست.

موگنسن توضیح داد که در سفر به کاستاریکا، او و خانواده‌اش توانسته‌اند تنبل‌ها را «در طبیعت» در محیطی خاص ببینند. موگنسن گفت: «ما در ساحل بودیم که یک تنبل بسیار جوان در درختان بالای سرمان ظاهر شد و به آن چسبید. این یک لحظه بسیار ویژه برای خانواده ما بود.

یاسمین مقبلی عروسکش را به فضا برد!

دلیل دیگری برای انتخاب این عروسک وجود دارد.

موگنسن می‌گوید: «این نامی است که فرزندانم دوست دارند من را صدا کنند و همسرم آن را تشویق می‌کند». همیشه وقتی جایی می رویم آخرین نفری هستم که از خانه بیرون می روم. من شخصا فکر می کنم دلیل خوبی برای آن دارم، اما آنها می گویند من کندترین آدم دنیا هستم.

معرفی نشانگرهای صفر را می توان به اولین فردی که در فضا پرواز کرد، یوری گاگارین، فضانورد دوران شوروی نسبت داد. در مأموریت سال 1961، او یک عروسک کوچک را با خود به فضا برد تا شناور بودن آن را تماشا کند. از آن زمان در سایر مأموریت های روسیه نیز همین کار انجام شد و به مرور زمان به یک رسم تبدیل شد.

یاسمین مقبلی عروسکش را به فضا برد!

وقتی SpaceX در سال ۲۰۱۹ آماده‌سازی برای پرواز فضانوردان را آغاز کرد، این سنت را که توسط سایر شرکت‌ها و ناسا نیز پذیرفته شده است، انجام داد. به زودی، ساشا با سایر نشانگرهای گرانش صفر در ایستگاه فضایی ملاقات خواهد کرد.
منتظر می‌مانیم که سرنشینان ماموریت کرو-۷ امروز در ساعت ۸:۳۹ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۰۹ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا