اخبار روز سینما

یاسمن مقبلی و انوشه انصاری مهمان رشیدپور می شوند!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، رضا رشیدپور به تشریح برنامه پیش رو «ساعت صفر» پرداخت. یکی پلتفرم ها و برای انتشار در شبکه خانگی با ارائه جزئیات مهر وی گفت: «ساعت صفر» برنامه ای گفتگو محور با فضایی متفاوت نسبت به «دید در شب»، «گذر شیشه ای» و «شب شیشه ای» است. موضوع یکسان است، یعنی یک مکالمه، اما ماهیت گفتگو و نتایج آن با دید در شب متفاوت خواهد بود. جهت‌گیری این برنامه به حوزه بین‌المللی اختصاص دارد و برای اولین بار است که در نظر داریم از میهمانانی از حوزه‌هایی غیر از جغرافیای ایران در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی پذیرایی کنیم.

وی افزود: یکسری گفتگوها ضبط شده و تعدادی هم در حال ضبط است و البته میهمانان ایرانی خواهیم داشت که مانند گذشته از چهره های فرهنگی، اجتماعی و هنری هستند. برنامه برنامه تقریباً مانند روز پخش خواهد بود، یعنی اینطور نیست که تولید تمام شود و سپس پخش را شروع کنیم، بلکه به موازات پخش یکی روی سکوها پخش خواهد شد. تولید را طبق مختصات روز ادامه خواهیم داد، بنابراین امیدوارم بتوانیم در عمل به اهدافی که در نظر گرفته ایم دست پیدا کنیم.

مجری مسابقه «سیم آخر» درباره بستر پخش و زمان پخش این برنامه گفت: با چند تریبون صحبت کرده ایم و در حال تصمیم گیری هستیم که کدام را انتخاب کنیم، پیش بینی هایی برای زمان پخش داریم تا بتوانیم داشته باشیم. چند قسمت قبل از عید نوروز و می توان برای این ایام پخش کرد زیرا نوروز زمان خوبی است و خانواده ها در کنار هم به دنبال محصولات سرگرم کننده فرهنگی می گردند و یا اینکه برنامه برای عید پخش می شود. فطر و بعد از عید نوروز.

رشیدپور در مورد اینکه آیا همزمانی نوروز و رمضان دلیل تاخیر در برنامه بوده است، گفت: مقایسه نوروز با ماه مبارک رمضان منافاتی با زمان بندی برنامه ندارد. اتفاقا ماه رمضان می تواند محرک های خاص و تمرکز بیشتری برای مخاطب ایجاد کند. در این مرحله، مخاطب می‌تواند برنامه گفتگومحور را آزادتر و با خیالی آسوده‌تر از زندگی اجتماعی دنبال کند. با فرا رسیدن نوروز و رمضان، مردم فرصت های زیادی برای مصرف محصولات رسانه ای خواهند داشت و شاید این یک نقطه قوت باشد. البته هنوز مشخص نیست این برنامه قبل از عید پخش می شود یا بعد از عید.

این مجری پیشکسوت تلویزیون درباره مهمانان این برنامه که تاکنون نام برخی از آنها ذکر شده است، گفت: مدت زمان هر قسمت از «ساعت صفر» حدود 60 دقیقه است و با توجه به تعداد زیاد حاضران در برنامه، همجواری فرهنگی ایران و ترکیه برگزیده هنرمندان ترک. ابراهیم تاتلیسس، الیاس یالسینتاس، عایشه گل جوشکون و ماهسون کرمیزیگل از جمله نام هایی هستند که برنامه های آنها در ترکیه ضبط و تکمیل شده و تعدادی هم اکنون در مرحله ضبط هستند.

وی درباره ضبط این گفتگوها و روند تولید برنامه توضیح داد: چهار استودیو برای ساعت صفر در دبی، استانبول، کیش و تهران داریم. هر چهار استودیو با ابعاد و مساحت کمی متفاوت، دارای مبلمان تقریباً مشابهی هستند. ما مهمانان مختلفی از مناطق مختلف داریم، آمریکایی، آلمانی و… که به دلیل جدید بودن نامشان را نمی برم، اما می توانم راغب علامه را مثال بزنم. برای مهمانان خلیج فارس که برای آنها استودیو در دبی داریم و برای کشورهای اروپای شرقی و غرب آسیا یا کشوری مانند لبنان که هنرمندان خوبی دارد و مورد علاقه ایرانیان است از استودیو استانبول استفاده می کنیم.

مجری «شب شیشه ای» در پاسخ به حضور چهره های زنانه و مطرح شدن نام های بیشتر مردانه گفت: یاسمن مقبلی و انوشه انصاری از مهمانان زن حاضر در برنامه هستند. نام سایر مهمانانی که ترتیب می دهیم را نمی آورم تا به دلایل مختلف مشکلی در برگزاری آنها پیش نیاید.

رشیدپور در بخشی دیگر از سخنان خود به شخصیت‌های درونی و دیالوگ‌هایی که با آن‌ها ترتیب داده است، اشاره کرد و توضیح داد: بارها گفته‌ام آسان‌ترین نوع برنامه‌نویسی دیالوگ است و سخت‌ترین نوع آن نیز دیالوگ است. به همین دلیل مصاحبه های زیادی با شخصیت های ایرانی انجام شده که احساس می کنم بیننده از دیدن سلبریتی ها در برنامه های گفت و گو به شدت خسته شده و سعی می کند دیگر این برنامه ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان در بین ایرانی ها بسیار سخت است، اما قول می دهم چهره های ایرانی که جلوی دوربین ظاهر می شوند بسیار متفاوت باشند و ویژگی هایی داشته باشند که قطعا جذابیت برای گفتگو ایجاد می کند، اما ما قطعا ستاره های سینما را انتخاب خواهیم کرد. و … خیلی کمتر

وی درباره قسمت فرعی این صحبت ها و اینکه چقدر می تواند بر متن تسلط داشته باشد، گفت: مثلاً غالب برنامه گفتگو این است که وقتی با خانم یاسمن مقبلی صحبت می کنیم، ممکن است بخواهیم فیلمی از این قورمه سبزی داشته باشیم. در اتاق، وگرنه کار اصلی است. این یک مکالمه است.

وی درباره اینکه چرا شبکه نمایش خانگی را برای برنامه و ادامه اجرا انتخاب کرده است، گفت: فکر می کنم شبکه نمایش خانگی بیشتر از من من را انتخاب کرد. من قطعاً ترجیح می‌دهم این برنامه‌ها در رسانه‌های بزرگی که گستره وسیعی دارند پخش شود. البته چنین برنامه هایی باید در تلویزیون ساخته شود. این وظیفه تلویزیون است که درباره فرهنگ، گردشگری و جاذبه های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه های تلویزیونی خانگی. این را بارها گفته ام. وقتی برنامه‌ای در تلویزیون داشتم، توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به آن سمت ببرم. بیایید مسابقه ای داشته باشیم! شاید حداقل آرمان های کار فرهنگی در سرم باشد که در یک مسابقه محقق نشد. پنل Now the Sun متفاوت بود، اما من واقعاً دوست نداشتم در یک برنامه خنده دار حضور داشته باشم. من به کاری که الان تولید می کنم خیلی علاقه دارم و راهی جز شبکه خانگی برای انتشار آن ندارم.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا