اسماعیل گرجی پور از شارژ کارت های بانکی خرید سبد غذایی کودکان بدغذا در ماه جاری خبر داد و گفت: بیش از 134 هزار کودک پنج تا 59 ماهه دچار سوءتغذیه در سال جاری برای خرید سبد غذایی کارت بانکی دریافت می کنند.

به گزارش مانیبان، وی هنگام اعلام این خبر گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر رفع فقر در کشور و در راستای تحقق وعده های دولت دولت چهاردهم سرپرستان خانوار بیش از 134 هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه (کوتاه قد، کم وزن، لاغری شدید)، برای خرید سبد غذایی از طریق طرح کارت الکترونیک کارت بانکی دریافت کنند.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح امنیت غذایی کودک از ابتدای سال جاری در دو مرحله اجرا شده است، گفت: این برنامه تا پایان سال ادامه دارد. . .

وی درباره سرانه پرداخت اعتبار خرید سبد کودک که از طریق طرح پاداش الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، گفت: برای 125 هزار و 642 کودک بدغذایی دهک یک تا پنج مبلغ یک میلیون و 100 هزار نفر است. تومان و برای 8 هزار و 783 کودک مبتلا به سوءتغذیه در دهک های ششم و هفتم مبلغ 660 هزار تومان برای تهیه سبد غذایی حاوی اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خوشبختانه تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این طرح در سال 1403 به صورت ماهانه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد و میزان آن. مجموع وجوه برای هر مرحله تقریباً 144 میلیارد تومان برای خرید اقلام است. اینها مواد غذایی است که برای دسترسی آسان به حساب سرپرستان خانوار ذینفع واریز می شود و مشمولان می توانند از مبلغ تخصیص یافته استفاده کنند.

وی گفت: در این راستا مقرر شد اعتبار خرید سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار سرپرست خانوار دارای کودک سوء تغذیه زیر پنج سال قرار گیرد.

گورجی پور یادآور شد: این سبد غذایی از 16 عنصر هرم اساسی غذایی تشکیل شده است.

وی افزود: اقلام سبد تعیین شده در اختیار خانوار بوده و در تمامی فروشگاه های طرف قرارداد کاتالوگ الکترونیک قابل دریافت است.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه شناسایی کودکان واجد شرایط این طرح افزود: این گونه کودکان با پایش شاخص های آنتروپومتریک کودک (اندازه گیری وزن و قد و مقایسه با منحنی رشد) در مراکز بهداشتی درمانی و منازل به منظور کاهش سوء تغذیه (لاغری، کم وزن و کوتاه قد) و پس از جمع آوری داده ها در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اطلاعات مورد نیاز توسط وزارت بهداشت ارسال می شود. درمان و آموزش پزشکی به وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی.

گورجی پور ابراز امیدواری کرد: با اجرای این برنامه بتوان به کاهش سوءتغذیه (لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد) کودکان و همچنین ارتقای امنیت غذایی و افزایش کیفیت خدمات مشاوره تغذیه ای به مادران از طریق کارشناسان تغذیه در سال 1398 دست یافت. مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد مادران در زمینه تغذیه مناسب و رشد کودکان.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما