اخبار روز

یارانه نقدی دولت جدید چه تغییری می کند؟ / زمان و میزان یارانه مرداد


به گزارش مانیبان؛ میزان یارانه تعیین شده برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان است. برای اطلاع از کمک هزینه نقدی خود می توانید به سایت پنجره خدمات ملی هوشمند دولت به نشانی «www.sso.my.gov.ir» مراجعه و با وارد کردن شماره تلفن همراه رئیس، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید. از خانه ضمناً در صورت اعتراض به میزان یارانه می توانید اعتراض خود را در این سایت ثبت و درخواست بررسی نمایید.

بر اساس این گزارش، تنها کافی است در صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام الکترونیکی محصول #500*1463 را شماره گیری کنید. در ادامه صفحه ای با 3 گزینه باز می شود که در این قسمت گزینه 2 یا مانده یارانه سرپرست را انتخاب کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را در صفحه جدید وارد کنید.

یارانه 300 و 400 هزار تومانی مرداد به دریافت کنندگان کمک هزینه ماهانه پرداخت خواهد شد. پیش بینی می شود این مرحله از کمک نقدی 300 تا 400 هزار تومانی تا مردادماه آخرین کمک مالی دولت ریاست جمهوری باشد.

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه یک دهم یارانه نقدی با کد ملی

سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه برخی خانوارها از لیست مشمولان یارانه حذف می شوند.

یارانه 300 و 400 هزار تومانی مرداد یارانه بگیران هر ماه پرداخت می شود. این مرحله از یارانه نقدی پیش بینی می شود. [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مرداد ماه آخرین یارانه دولت رئیس جمهور.

فرمان مسعود ریاست جمهوری پزشکیان اجرایی شد و احتمالا پس از مراسم تحلیف روز یکشنبه و معرفی اعضای کابینه، دولت اول جدید شهریور ماه برای یارانه جدید با سفارش. پزشکیان پرداخت شده

قبلا قرار بود امسال باشه شهریور میزان درآمد و میزان حقوق صاحبان خانوارها بررسی و ارزیابی مجدد می شود و برخی از خانوارها به دلیل افزایش ارزش دارایی از فهرست مشمولان یارانه حذف می شوند و برخی از آنها ممکن است عشر خود را داشته باشند. اما رصد ارشا آنلاین نشان می دهد که این تصمیم به بعد از تشکیل دولت جدید موکول شده است.

در مورد میزان یارانه سپرده مرداد در ماه 1403 دولت همچنان یارانه نقدی را طبق مراحل قبلی پرداخت خواهد کرد. و فعلا تغییری در یارانه ها ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است در این مرحله سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده و درخواست بررسی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی ثبت کرده بودند، در صورتی که دهک اول تا نهم بودند. . در بررسی انجام شده از سوی وزارت رفاه یارانه مربوط به مردادماه را بر اساس اعشار اعلامی دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدا مرداد ماه برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند و اگر بین دهک اول تا نهم باشند در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

به زودی درآمد یارانه بگیران بررسی می شود. به نظر می رسد هدف دولت از بازنگری هر ساله درآمد خانوارها و حذف برخی افراد با درآمد مطلوب، افزایش نسبت دهک های بالا باشد.

بر اساس قانون بودجه 1403، سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون در خصوص مراجعه افرادی که یارانه آنها حذف شده و حذف یارانه خانوارهایی که تحت پوشش حمایت دولت نیستند، اقدام کند.

بر اساس تبصره 8 بند 6 قانون بودجه سال 1403 «سازمان های دریافت کننده یارانه موظفند با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پرونده افرادی که یارانه از آنها برداشته شده است، رسیدگی کنند. همچنین حذف یارانه خانوارهایی که تحت حمایت دولت نیستند، طبق اساسنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه ها باید اقداماتی را انجام دهند. ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

یارانه نقدی به ازای هر نفر پرداخت می شود. یارانه خانوارهای دهک های اول، دوم و سوم که تحت پوشش کمیته مددکاری یا مددکاری هستند برای هر نفر 400 هزار تومان برآورد شده است. یارانه تشویقی در قالب اعتبار خرید نیز برای این گروه در نظر گرفته شده است. در صورت استفاده از آن، یارانه هر نفر در خانوار از دهک اول تا سوم به 620 هزار تومان می رسد.

یارانه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان است و از آنجایی که آنها مجاز به استفاده از یارانه تشویقی هستند، در نهایت می توانند میزان یارانه دریافتی خود را به 520 هزار تومان برسانند. خانوارهای دهک هشتم و نهم حتی در صورت استفاده از کوپن، مشمول یارانه تشویقی نمی شوند و همچنان یارانه نقدی 300 هزار تومانی به ازای هر نفر به حساب آنها واریز می شود.

افزایش 45 درصدی یارانه در قالب طرح یارانه تشویقی قرار بود در دوره 17 انجام شود. بهمن پارسال تا هفدهم. اردیبهشت ماه امسال به صورت موقت انجام می شود اما هنوز به طور رسمی توضیح نداده اند که آیا پرداخت یارانه تشویقی بعد از این تاریخ تمدید می شود یا خیر. هر خبر و تیتری که درباره ادامه پرداخت یارانه های تشویقی می بینید یا می خوانید، گمانه زنی بیش نیست.

گردش مالی برخی از کمک گیرندگان مربوط به حقوق شرکت است که باید در حساب شرکت باشد تا افراد از لیست دریافت کنندگان کمک هزینه حذف نشوند.

سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه برخی خانوارها از لیست مشمولان یارانه حذف می شوند.

بخشی از گردش مالی برخی افراد مربوط به حقوق شرکت هایشان است که عموما مدیریت ماهانه مبلغی را به حساب شخصی این افراد واریز می کند. این امر باعث افزایش حجم سرمایه و گردش مالی در حساب های شخصی افراد و حذف آنها از لیست عشرهای یارانه ای می شود. بنابراین لازم است این تراکنش مالی با حساب شرکت و حق برداشت وام گیرندگان انجام شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا