دانستنی هاعمومی

بهترین راه بازیابی و تعمیر کاشی های شکسته و ترک خورده!

در این مطلب روش و مراحل تعمیر کاشی شکسته و ترک خورده بدون تعویض آن توضیح داده شده است.

برای ترک های سطحی می توانید از چسب اپوکسی استفاده کنید. چسب اپوکسی خمیری است که می‌توانید آن را روی ترک‌ها بمالید و با یک ابزار نازک روی ترک‌ها کار کنید. سپس رزین اپوکسی را رنگ کنید تا با رنگ کاشی ها مطابقت داشته باشد.

به گزارش ابزارمگ مراحل ترمیم ترک های سرامیکی را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

تعمیر کاشی های ترک خورده بدون تعویض آنها: یک فرآیند گام به گام

  • تجهیزات خود را بررسی کنید
  • سطح مورد نظر را تمیز کنید
  • اپوکسی را روی یک تکه مقوا مخلوط کنید
  • ترک ها را با اپوکسی پر کنید
  • روی اپوکسی رنگ کنید

مرحله 1: تجهیزات خود را بررسی کنید

هنگام تعمیر کاشی، تمام مواد مورد نیاز خود را آماده کنید.

  • مخلوط اپوکسی شفاف
  • دستکش
  • کاردک یا یک تکه چوب (مثلاً چوب بستنی)
  • مقوا
  • برس نازک و ظریف

اگر ترک کمی عمیق است، بهتر است از چاقوی بتونه استفاده کنید.

مرحله 2: سطح مورد نظر را تمیز کنید

قبل از مخلوط کردن اپوکسی، سطح کاشی یا سرامیک را تمیز کنید. اگرچه گرد و غبار معمولاً هنگام مخلوط کردن با اپوکسی مشکلی ایجاد نمی کند، بهتر است قبل از شروع کار، سطح را با یک محصول تمیزکننده مانند آب و صابون تمیز کنید.

مرحله 3: اپوکسی ها را مخلوط کنید

رزین اپوکسی دو جزئی است و بنابراین در دو ظرف مجزا عرضه می شود. این چسب به دلیل دوام و انعطاف پذیری بالا، اغلب در پروژه های کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این مقاله به بررسی تاثیر آن بر روی ترک های سطح کاشی و سرامیک می پردازیم.

بعد از اینکه اپوکسی را مخلوط کردید، معمولا زمان زیادی برای استفاده از آن ندارید. چون زود سفت می شود آنقدر سفت می شود که نمی توان آن را جدا کرد. بنابراین دقت کنید که رزین اپوکسی را دقیقاً روی قسمت ترک خورده بمالید.

مرحله 4: شکاف ها را پر کنید

اپوکسی بهترین گزینه برای شکستگی های کوچک و ترک های سطحی است. اگر با شکستگی یا ترک شدید روبرو هستید، اپوکسی مناسب شما نیست. استفاده از اپوکسی بر روی ترک‌ها و شکستگی‌های بزرگ‌تر، آشفتگی زشتی ایجاد می‌کند و ظاهر خوبی ندارد.

ترک ها را با چسب پر کنید و چسب اضافی را با چاقوی بتونه بردارید. بعد از اتمام کار طبق دستور روی چسب صبر کنید تا چسب خشک شود.

معمولاً چند روز طول می کشد تا چسب اپوکسی کاملاً خشک شود. اگر نمی خواهید کسی در این مدت پا روی کاشی ها بگذارد، باید یک تابلو نصب کنید. علامت باید بزرگ و قابل مشاهده باشد. با این حال، مراقب باشید که آنها را روی مخلوط اپوکسی قرار ندهید.

آیا راه هایی برای خشک شدن سریع وجود دارد؟آیا رزین اپوکسی بیشتری وجود دارد؟

برای خشک شدن سریعتر اپوکسی می توانید از لامپ حرارتی یا بخاری استفاده کنید. اگر این کار را انتخاب کنید، باید دما را ثابت نگه دارید. نوسانات دما می تواند باعث تغییر شکل رزین اپوکسی شود، بنابراین دمای محیط باید حداقل به مدت 24 ساعت ثابت بماند.

به یاد داشته باشید که رزین اپوکسی سمی است. بنابراین، آن را در فر گرم نکنید.

علاوه بر این، برخی از کاشی ها به گرما حساس هستند. اگر اپوکسی را خیلی سریع گرم کنید، کاشی ممکن است ترک بخورد یا خود اپوکسی تغییر شکل دهد. همچنین سفت کننده بیشتری اضافه نکنید زیرا باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای اپوکسی می شود.

مرحله 5: روی اپوکسی رنگ کنید

پس از خشک شدن کامل اپوکسی، می توانید روی آن رنگ کنید. اگر از رزین اپوکسی مات استفاده می کنید، ممکن است تغییر رنگ ایجاد شود. نقاشی این مشکل را حل می کند.

برای این کار از یک برس ظریف استفاده کنید. بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا نقاط کوچک و ظریف را با دقت رنگ آمیزی کنند. سایر قسمت ها نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا