گیلان به شدت از آثار نمایشی و غیرواقعی در بخش فرهنگی رنج می برد. ما نیاز به پیوند بین هنر، مسجد و مردم داریم

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه تئاتر باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: مسجد می تواند در عرصه فرهنگ به وفاق کمک کند و امروز نیازمند پیوند هنر و مسجد و هنر و مردم هستیم.

بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، سید رسول منفرد، سرپرست حوزه هنری گیلان در نشست رسانه ای دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» استان گیلان که در حسینیه آل یاسین سلیمانداراب برگزار شد، حضور یافت. بخشدار رشت با اشاره به توان هنر و هنرمندان در حل معضلات اجتماعی گفت: امیدواریم روزی برسد که هنر و هنرمندان ما بتوانند مشکلات توده های مردم را حل کنند و در این راستا نیازمند تعامل هستیم. مدیریت فرهنگی دولتی با هنرمندان

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به رهبری شهید سید حسن نصرالله تصریح کرد: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی 1364 خانواده فلسطینی را به کلی نابود کرده است، اما نسل فلسطینی ها روز به روز در حال افزایش است. آینده روشن فلسطین “زنده تر”.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز به دنبال نسل کشی مسلمانان است، تصریح کرد: باید برای نسل هایی که اکنون داریم که سرشار از هوش، استعداد و هنر هستند ارزش قائل شویم.

منبد، امنیت و آرامش امروز را مرهون جانفشانی شهدا دانست و تاکید کرد: اگر امروز دور هم می نشینیم و از هنر، تئاتر و تئاتر حرف می زنیم، به خاطر شایستگی شهدای ماست که در دل شهر و روستا رشد کرده اند. .

وی در خصوص برگزاری نمایش «بچه های مسجد» در گیلان برای دومین سال پیاپی، ادامه داد: کار فرهنگی زمان بر است. متاسفانه گیلان از آثار نمایشی و غیرواقعی در عرصه فرهنگی بسیار رنج می برد. و این در حالی است که کار فرهنگی واقعی در دل شهرها اتفاق می افتد و نهادهای فرهنگی باید با شهرک ها هماهنگی کنند.

سرپرست حوزه هنری گیلان هدف از برگزاری نمایش «بچه های مسجد» را حضور در حاشیه شهر و دیدن استعدادها در کنار محرومیت ها دانست و تاکید کرد: از اهالی هیئت منطقه درخواست داریم. معتمدین و ائمه جماعات جامعه مساجد و گروه های نمایشی در این مراسم شرکت می کنند و استعدادهای هنری را کشف می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری گیلان به دنبال اثری واقعی است که در دل محلات و در دستان اهالی تئاتر استان اتفاق بیفتد، گفت: سال گذشته سه مسجد در این مراسم شرکت کردند که اکنون به رشد رسیده است. سال نه مسجد است و امیدوارم در سال های آینده افزایش یابد.

منفرد با بیان اینکه تئاتر باید جدی گرفته شود، افزود: مسجد می تواند در عرصه فرهنگ به وفاق کمک کند و امروز نیازمند پیوند هنر و مسجد و هنر و مردم هستیم.

مرتضی زحمتکش، مدیر اجرایی رویداد بچه های مسجد، در خصوص آغاز فعالیت این رویداد در تابستان 1402 توضیح داد: 14 مربی در 12 منطقه آستارا، خمام، سنگر، ​​کوچصفهان، معلولین، چیهل تن، حافظ آباد و حمیدیان خودشان شروع کردند.

وی مهدی یوسف زاده، رضا حقی، فرهاد رحمان زاده، مهدی کاشی و محمد پورجعفری را از اساتید هنری این رویداد دانست و افزود: تحقیق درباره افراد موفق و تاثیرگذار و مشکلات حوزه تولید متن آغاز شد و به دست مدیران رسید. .

مدیر اجرایی این رویداد از کارشناسی و ارزیابی 14 اثر خبر داد و با بیان اینکه 9 اثر به روی صحنه رفتند، گفت: «خود کرد را تدبیر نیت» به کارگردانی ملیحه پرهیزگار، «آلزایمر» به کارگردانی فریده هاشمی. «حاجت روا» به کارگردانی حمیدرضا و «فانوس» به کارگردانی بهار روا 27 مهرماه در مسجد چیهل تن رشت و پنج اجرای «شرتبندی» به کارگردانی محمدجواد جهانی، «فراموشی» به کارگردانی علیرضا حقیقی، «شکوفه» به کارگردانی. ساخته میلاد بیانی، «کاسه شیر» به کارگردانی محمدمهدی فرهمند و «حشمت جنگل» به کارگردانی مهران. مهر شهنازی 28 مهرماه در مسجد شقاجی (سنگر) اسلام آباد اجرا می شود.

زحمتکش از برگزاری مراسم اختتامیه در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) روستای برکده کوچصفهان در 29 مهرماه خبر داد و تاکید کرد: آرش ساربان، سید مصطفی موتورچی و محمد پورجعفری هیئت داوران این رویداد نمایشی را تشکیل می دهند.

محمد پورجعفری، عضو هیئت داوران رویداد «بچه های مسجد» در ادامه با بیان اینکه نیازمند فرهنگسرا در حاشیه شهر هستیم، یادآور شد: این فرهنگسراها نه تنها تأثیر فرهنگی دارند، بلکه به رشد اقتصادی نیز کمک می کنند. از محله

وی به نقش محوری مساجد در حاشیه شهر اشاره کرد و تاکید کرد: فعالیت های هنری می تواند جوانان و نسل جوان را از آسیب ها حفظ کند و امید را در دل آنها بیدار کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما