دانستنی ها

کاهش خطر حمله قلبی با این ادویه محبوب!

قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن به حساب می آید که البته باید با مراقبت از آن سالم نگه داشت. به این راحتی نیست. بسیاری از عوامل خطر، از جمله فشار خون بالا و ورزش نکردن در طول روز، همگی می توانند علت حمله قلبی باشند که در کشورهای بزرگ هر 40 ثانیه اتفاق می افتد. برای یک نفر اتفاق می افتد.

تقریبا 30 درصد از این افراد که دچار حمله قلبی یا حمله قلبی می شوند می میرند. 50 درصد آنها زنده می مانند زیرا زودتر به بیمارستان می رسند، اما در نهایت قلبشان ضعیف می شود. اما خوشبختانه نوعی غذا وجود دارد که می تواند از خطر مرگ ناشی از حمله قلبی جلوگیری کند که در این قسمت درباره آن صحبت خواهیم کرد.

فلفل چیلی، ادویه ضد سکته

خوردن فلفل چیلی یا فلفل قرمز تا چهار بار در هفته خطر مرگ بر اثر حمله قلبی را کاهش می دهد. مطالعه ای در سال 2019 در ایتالیا انجام شد و تأثیر فلفل چیلی یا پاپریکا تند را بر خطر مرگ ناشی از حمله قلبی بررسی کرد. محققان 22800 شرکت کننده را در این مطالعه شرکت کردند و سبک زندگی آنها را بررسی کردند. آنها دریافتند که خوردن این فلفل تا چهار بار در هفته می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

کاهش خطر مرگ و میر سکته قلبی با چیلی

این فلفل خطر مرگ بر اثر سکته را کاهش می دهد. محققان هنوز در حال بررسی فواید سلامتی غذاهای مختلف برای پیشگیری از حملات قلبی هستند. با این حال، آنها دریافته اند که اگر این فلفل ها را حتی یک بار در هفته یا بیشتر بخورید، خطر مرگ بر اثر هر نوع سکته مغزی کاهش می یابد.

البته هنوز متوجه نشده اند که چرا این فلفل تاثیر مثبت دارد، اما مطمئن هستند که تا حد زیادی از سکته و خطر مرگ جلوگیری می کند.

اثرات مثبت فلفل تند در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از سکته مغزی. صرف نظر از رژیم غذایی سالم. ممکن است کل رژیم غذایی خود را تغییر نداده باشید، اما خوردن فلفل قرمز حداقل چهار بار در هفته می تواند موثر باشد. بنابراین مجبور نیستید متفاوت غذا بخورید. برای حالت دادن بهتر و کاهش خطر، همان غذایی را که می خورید در فلفل تند آغشته کنید.

هشدار برخی پزشکان؛ چیلی به‌تنهایی کافی نیست

البته برخی از پزشکان نسبت به استفاده از فلفل تند و رژیم غذایی ناسالم هشدار داده اند. برخی از کارشناسان معتقدند که فقط باید فلفل تند را به غذای خود اضافه کنید زیرا معتقدند فلفل قرمز فواید زیادی دارد و رعایت رژیم غذایی مهم نیست، برخی دیگر معتقدند در صورت مصرف فلفل چیلی یا فلفل تند باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. این کار رو نکن هیچ نتیجه ای نخواهی گرفت بنابراین، علاوه بر فلفل تند، باید از غذاهای ارگانیک، سبزیجات و میوه های تازه نیز استفاده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا