اخبار روز

گونه جدیدی از انسان 50 هزارساله در فیلیپین کشف شد!/ جزئیات + عکس

اخیراً، بقایای گونه‌ای ناشناخته از انسان در غار کالائو در فیلیپین کشف شدند. به گفته دانشمندان، این بقایا حدود ۵۰ هزار سال قدمت دارند.

این گونه جدید که به نام «Homo luzonensis» شناخته می‌شود (با توجه به جزیره Luzon که در آن کشف شده)، با انسانان مدرن صلة دوری دارد و بر اساس محققان، اطلاعات ارزشمندی درباره فرآیند تکامل بشر ارائه خواهد کرد.
این گونه مورد بحث با جمع‌آوری ۱۲ قطعه استخوان از داخل غار کالائو کشف شده است. اگرچه به نظر ممکن است این تعداد بقایا در نگاه اول کمتر به نظر برسد، اما دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از آنها، که تعلق به دو بزرگسال و یک جوان دارند، تاریخچه Homo luzonensis را تخمین بزنند.
در پستانداران، معمولاً تعادلی بین اندازه دندان و ابعاد کلی بدن وجود دارد.

دندان مولر انسان جدید 50000 ساله در فیلیپین

استخوان‌های باقیمانده شامل تعدادی دندان، انگشت، و بخشی از استخوان ران هستند که از نظر ساختار، تفاوت‌هایی با انسان امروزی دارند. به عنوان مثال، دندان‌های کشف شده نسبت به دندان‌های انسان امروزی کوچکتر هستند که طبق گفتهٔ پروفسور فیلیپ پایپر، ممکن است نشانه‌ای از کوچک‌بودن جثهٔ این گونه انسان پیش از تاریخ باشند؛ زیرا در پستانداران، معمولاً (با احتمال استثناها) تطابقی بین اندازهٔ دندان و ابعاد کلی بدن وجود دارد.
با استفاده از استخوان‌های به دست آمده، پژوهشگران توانسته‌اند موقعیت Homo luzonensis در درخت تکامل انسان را شناسایی کنند و شباهت‌های آن با نئاندرتال‌ها، انسان‌های مدرن، و به‌خصوص هومو فلورسینس (انسان‌های کوچکی که در سال ۲۰۰۳ کشف شده و به عنوان هابیت های اندونزی شناخته می‌شوند) را برجسته سازند.

دندان های کشف شده نسبتا کوچکتر از دندان های انسان مدرن هستند

اما عجیب ترین نزدیکی این گونه به گونه های دیگر انسان، شباهت آن به «استرالوپیتکوس» یا دماغه جنوبی است که دو میلیون سال پیش در آفریقا می زیسته است. در واقع، دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا شباهت بین این دو گونه از طریق وراثت به هومو لوزوننسیس رسیده است یا شرایط زندگی باعث شده تا آنها ویژگی‌های مشابهی داشته باشند.

لازم به ذکر است که نتایج تحقیقات مورد بحث در مجله Nature منتشر شد و تحقیقات برای شناسایی کامل هومو لوزوننسیس همچنان ادامه دارد.

منبع: دیجیاتو

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا