اخبار روز

گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه قطر با باقری کنی درباره تحولات منطقه

به گزارش بازتاب آنلاین؛ وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت و گوی تلفنی داشته است.

بر اساس این گزارش، دو طرف روابط دو کشور و راه های تقویت و توسعه آن را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) ایرنا، وزارت امور خارجه قطر افزود: آل ثانی و باقری کنی آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش های میانجیگری مشترک برای پایان دادن به جنگ در منطقه را مورد بررسی قرار دادند. منطقه دادند

این گزارش می افزاید در این رایزنی تلفنی هر دو طرف ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تنش های جاری در خاورمیانه، بر برقراری صلح و کاهش تنش در منطقه نیز تاکید کردند.

گروه های مقاومت فلسطین 7 اکتبر 2023 (15 مهر در سال 1402 عملیات غافلگیرانه ای را از غزه (جنوب فلسطین) به نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند. برای مبادله اسیران بین حماس و اسرائیل یک دوره روزه یا استراحت ایجاد شد. این نقض یا آتش بس موقت هفت روز و در نهایت ده روز به طول انجامید آذر در 1 دسامبر 2023 پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین انجام شد، منجر به کشته شدن 1139 اسرائیلی شد. وزارت بهداشت فلسطین با انتشار آخرین آمار اعلام کرد که از 7 اکتبر 2023 (15 اکتبر 1402) بیش از 40 هزار شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

بیش از 10 ماه از حمله رژیم صهیونیستی می گذرد و بسیاری از نوار غزه در میان محاصره فلج کننده و مسدود شدن جریان غذا، آب سالم و دارو ویران شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا