عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه ایران در عملیات وعده صادق انجام داده است، همان پایبندی به محور قرآنی و قوانین منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا، سیداحمد خاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت در امامزاده سید اسحق(ع) ساوه با اشاره به اهمیت و ابعاد عملیات صادق 2 اظهار داشت: این عملیات یک اقدام قهرمانانه بود که با مشارکت و مشارکت مردم انجام شد. همدردی همه نیروهای مسلح ایران.

وی با بیان اینکه امروز برخلاف استکبار رژیم صهیونیستی و حامیانش موشک های جمهوری اسلامی از داخل کشور شلیک می شود و در مناطق نظامی رژیم کودک کش صهیونیستی فرود می آید، گفت: آنچه ایران در این زمینه انجام داده است. … عملیات وعده صادق با محوریت قرآن و قوانین منشور سازمان ملل متحد.

خاتمی یادآور شد: در منشور حقوق و حقوق بین الملل مهمانان از مصونیت سیاسی برخوردارند و آنچه انجام شد یک اقدام قانونی و قرآنی در راستای خونخواهی از میهمان شهید جمهوری اسلامی و در راستای دفاع بود. از حقوق مشروع جبهه مقاومت

وی افزود: اگرچه استکبار و رژیم صهیونیستی امروز در اخبار خود میزان خسارات وارده به اسرائیل غاصب را به طور کامل سانسور کرده اند، اما سانسور آنها گواه بر شدت خسارت و غافلگیری مجدد آنها از عملیات وعده حق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ایران در این عملیات نیز مانند جنگ تحمیلی از حقوق مشروع خود دفاع کرد و بدون شک در صورت اشتباه رژیم غاصب صهیونیستی، واکنش ایران تندتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم نگران اقدامات کوته فکرانه رژیم صهیونیستی هستند، افزود: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در جبهه های مختلف در غزه، لبنان، سوریه و یمن می جنگد و گشودن یک جبهه جدید در ایران برای شما دشوار خواهد بود زیرا موشک های ایرانی آماده عملیاتی دیگر علیه صهیونیست ها هستند.

خاتمی تصریح کرد: کشورهای استکباری و استعمارگر مانند آمریکا و انگلیس عملیات مشروع صادق 2 را محکوم کردند که بار دیگر سیاست های خصمانه خود را نسبت به مردم ایران نشان دادند.

وی گفت: ایران اسلامی در جنگ تحمیلی از بیرون در مقابل حملات رژیم بعث دفاع کرد اما در داخل همین کشورها تسلیم شدند که امروز عملیات صادق را محکوم و از جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی دفاع کردند. صدام سلاح می فروخت و آنها مهمات می فروختند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و عضو شورای خبرگان رهبری با گرامیداشت مقام شامخ شهدا یادآور شد: این شهید به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جهادگر بزرگ، پرچمدار مقاومت بود. او در رأس منطقه بود و این راه را با شهادتش جاودانه کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :