اخبار روز

گزارش ها مبنی بر استفاده اسرائیل از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی نگران کننده است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که به سرعت و شفاف این اتهامات را بررسی کند و همه عاملان احتمالی را مورد بازخواست قرار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش هایی مبنی بر استفاده ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به عنوان سپر انسانی را “ناراحت کننده” خواند و از اسرائیل خواست تا درباره این اتهامات تحقیق کند.

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما از اسرائیل می خواهیم که این اتهامات را به سرعت و شفاف بررسی کند و همه عاملان احتمالی را پاسخگو کند.

پاتل افزود: اسرائیل موظف است به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری گفت: حماس اعلام کرده که در مذاکرات دوحه شرکت نخواهد کرد. آیا تلاش می کنید که حماس در این مذاکرات شرکت کند؟ گفت: ما از این اظهارات آگاه هستیم. ما انتظار داریم همه مذاکره کنندگان به میز مذاکره بازگردند تا این مذاکرات به نتیجه برسد. ما معتقدیم این مذاکرات ادامه خواهد داشت.

پاتل در پاسخ به این سوال که اگر حماس شرکت نکند، فکر می کنید این مذاکرات چگونه ادامه خواهد داشت؟ وی مدعی شد: همکاران ما در منطقه اعلام کرده اند که نماینده حماس در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که رهبران آمریکا و مصر هفته گذشته بیانیه خود را اعلام کردند، اسرائیل بلافاصله تمایل خود را برای مشارکت و تکمیل مذاکرات اعلام کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان به اصولی پایبند است که رئیس جمهور آمریکا در پایان اردیبهشت ماه ماه در خصوص این مذاکرات اعلام کرد. ما به کار برای نهایی کردن آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم و این یک اولویت برای دولت ایالات متحده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا