اخبار روز

رئیس کل بانک مرکزی: کاهش تورم در اردیبهشت ماه1402

به نقل از شمانیوز، در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از کاهش 8.2 درصدی تورم شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت ماه ماه سال جاری نسبت به سال قبل ارائه کرد.

فرزین با اشاره به کاهش چشمگیر تورم ماهانه بخش مولد در اردیبهشت ماه 1402 نسبت به اردیبهشت ماه 1401-1400، گفت: تورم ماهانه اردیبهشت ماه 1402 به 3.2 درصد رسید، در حالی که این رقم در سال 1401 تا 1400، 5.8 و 9.7 درصد بوده است.

وی افزود: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت ماه امسال با کاهش 8.3 درصدی نسبت به ماه قبل به 32.4 درصد رسید، در حالی که تورم نقطه‌به‌نقطه در اردیبهشت ماه 1400 معادل 103 و 1 درصد بوده است

رئیس کل بانک مرکزی بخشی از این کاهش را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی در تنش های ارزی در چارچوب سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و پیش بینی کرد: در صورت تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی، هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد، مطمئن هستیم این اتفاق در کاهش تورم قیمت کالاها و خدمات در ماه‌های آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بازنگری آیین نامه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از دیگر موضوعاتی بود که اعضای این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا