اخبار روز سینما

گزارش آماری از فیلم هایی که امسال کمتر از یک میلیارد تن فروش داشته اند، همگی هدر رفت

در بین فیلم هایی که از ابتدای سال اکران شده اند، هفت فیلم زیر یک میلیارد پلان فروخته اند که «ابی روشن» با بیش از 900 میلیون فروش کمترین و «این جمعیت قابل کنترل» با 120 فروش. میلیون. تامز بیشترین فاصله را با گیشه دارد. یک میلیارد دارند.

به گزارش بازتاب آنلاین، در تقویم اکران فیلم هایی که امسال اکران شده اند، هفت فیلم کمتر از یک میلیارد تومان فروش داشته اند که از این تعداد دو فیلم «روایت نه تمام سیما» و «شور عاشقی» به تازگی اکران خود را آغاز کرده اند. زیاد طول نکشید تا ظاهر شود

فروش کل فیلم های شناور.

«کوچه ژاپنی» فروش بسیار ناامیدکننده ای در گیشه داشت و با شکست بزرگی مواجه شد.

«این جمعیت قابل کنترل است.»، «کوچه ژاپنی»، «جرم»، «شور عشق»، «آبی»، «روایت ناقص سیما“و”آبی کمرنگ» هفت فیلمی هستند که کمتر از یک میلیارد پلان در جدول اکران امسال فروخته اند. مجموع تماشاگرانی که این هفت فیلم را دیدند 46203 بیننده بود که با جذب این تعداد مخاطب باکس آفیس آن به 2775118000 تومان رسید. در واقع این هفت فیلم تا یک هفته پس از اکران فیلم «یادگار جنوبی» فروش داشته اند.

فیلم هایی که کمتر از 200 میلیون فروختند

در تقویم اکران امسال، هفت فیلم،
«این جمعیت قابل کنترل» با گیشه 120 میلیون تومانی پرفروش ترین فیلم است.

فیلم “این جمعیت قابل کنترل است.“به کارگردانی محمد متین اوجانی در حال حاضر در انتهای جدول اکران امسال قرار دارد. این فیلم سی ام خرداد این ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. در حال حاضر 29 روز از اکران این فیلم می گذرد و تنها 2133 بیننده آن را تماشا کرده اند. با جذب این تعداد مخاطب، فروش فیلم اوجانی به 122 میلیون تومان رسید. «این جمعیت قابل کنترل» با 67 سالن و 329 نمایش به این رقم فروش رسیده است.

جدیدترین ساخته امیرحسین ثقفی پس از فیلم «این جمعیت قابل کنترل» نام دارد.کوچه ژاپنی» کمترین حجم فروش و مخاطب را داشته است. این فیلم بعد از چهار سال و 23 اکران شد خرداد ماه به پرده نزدیک شد. «کوچه ژاپنی ها» با ۹۱ سالن و نمایش در ۴۳۲ نمایش در ۳۵ روز توانست ۱۳۵ میلیون تومان فروش داشته باشد و ۲ هزار و ۳۶۹ بیننده را به سینماها جذب کند. این فیلم یک درام اجتماعی است که آماده نمایش سیاه و سفید است.

«جرماین فیلم سومین فیلم پرفروش امسال است و مانند دو فیلم دیگر حتی به 200 میلیون بازدید هم نرسیده است. این فیلم که در ژانر اکشن ساخته شده اولین تجربه کارگردانی رامین سهراب است و 70 روز از اکران آن می گذرد. “غرامت” 19 اردیبهشت ماه ماه روی اکران رفت و توانست 188 میلیون تومان بفروشد و 3533 نفر را در مدت اکران خود جذب کند.

فیلم هایی که بین 200 تا 500 میلیون فروش داشتند

در تقویم اکران امسال، هفت فیلم،
«نیلگون» از ابتدای اکران تا پایان تیرماه نتوانست به باکس آفیس 500 میلیون تومانی برسد.

“شور عشق” از جمله فیلم هایی است که نامش در میان مردمان پرتگاه دیده می شود. البته این فیلم مدت زیادی است که اکران نشده و تنها 2 هفته است که اکران شده است. این فیلم که به مناسبت ایام سوگواری دهه اول محرم اکران شده است، در این دو هفته با 158 سالن و 519 نمایش به فروش 266 میلیون تومانی دست یافته است. 5843 بیننده این فیلم تاریخی را تماشا کردند.

“نیلگون” اولین ساخته سینمایی «حسین سهیلی زاده» باید ساخته شود یکی بیایید با بازندگان مطلق پیش بینی امسال ملاقات کنیم. این فیلم که باید تمام شده آن را تمام شده دانست، از 29 فروردین اکران شده و با فروش 499 میلیون تومانی پنجمین فیلم پرفروش امسال محسوب می شود. 8585 بیننده این فیلم را دیده اند.

فیلم هایی که بیش از 500 میلیون تومان فروش داشته اند

در تقویم اکران امسال، هفت فیلم،
«ابی روشن» کمترین فاصله را برای رسیدن به مرز میلیارد تومان در میان فیلم های کم فروش دارد.

در جدول زیر دو فیلم وجود دارد.روایت ناتمام سیماساخته علیرضا صمدی وآبی کمرنگبه کارگردانی بابک خواجه پاشا بیش از 500 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم علیرضا صمدی دو هفته است که اکران می شود و فروش آن به حدی است که باعث می شود خود را با فیلم هایی که کمتر از یک میلیارد فروخته اند متمایز کند. اما «روایت ناتمام سیما» که از 22 تیرماه اکران خود را آغاز کرده است، تاکنون توانسته 9 هزار و 817 تماشاگر را به سینماها جذب کند و به فروش 650 میلیونی دست یابد. این فیلم در این مدت 909 بار اکران شده است.

«آبی کمرنگ“اثر بابک خواجه پاشا بالاترین میزان فروش را در بین اهالی پرتگاه دارد. این فیلم برای رسیدن به گیشه یک میلیارد تومانی سفر کوتاهی دارد. گفته می شود دومین تولید سینمایی خواجه پاشا از ابتدای اکرانش از تاریخ 23 خرداد ماه تاکنون با 174 سالن و نمایش در 1390 نمایش به فروش 914 میلیون تومانی دست یافته است. 14 هزار بیننده «ابی روشن» را تماشا کردند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا