اخبار روز سینما

گزارشی از همه چیزهایی که ساخت قسمت دوم «سن پترزبورگ» را بیش از یک دهه به تعویق انداخت

طلسم قسمت دوم فیلم «سن پترزبورگ» بالاخره شکسته شد و امروز جمعه هشتم اعلام شد که بازتاب آنلاین به زودی جلوی دوربین خواهد رفت. در حال حاضر پیمان قاسم خانی مشغول نگارش فیلمنامه است و او و محسن تنابنده بازیگران اصلی آن خواهند بود..

به گزارش بازتاب آنلاین، «سن پترزبورگ» در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی بهروز افخمی بر اساس فیلمنامه پیمان قاسم خانی ساخته شد و پس از استقبال چشمگیر از این فیلم، اعلام شد که «سن پترزبورگ ۲» نیز ساخته خواهد شد. . اما علیرغم تمایل حمید الفریان، تهیه کننده این فیلم برای ساخت قسمت دوم، هیچگاه فرصتی به وی داده نشد.

اولین بار در سال 1391 بود که حمید فدهیان تهیه کننده «سن پترزبورگ» درباره ساخت قسمت دوم این فیلم صحبت کرد. در آن زمان محسن تنابنده در سریال «شاهگوش» داود میرباقری بازی می کرد و طلبکاران توضیح داده بودند که این فیلم به کارگردانی بهروز افخمی است و قرار است تا پایان بازی محسن تنابنده در پروژه میرباقری منتظر بمانند.

مدتی بعد اعلام شد که با عجله معاهده قاسم خانی امکان تولید آن وجود ندارد و یک سال بعد «سن پترزبورگ» اکران شد که عملاً نشد.

بهروز افخمی قسمت اول «سن پترزبورگ» را 15 سال پیش در سال 1387 فیلمبرداری کرد.

پرادیان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که فیلمنامه این نمایش توسط پیمان قاسم خانی و امیرمهدی جوله نوشته می شود و قسمت قابل توجهی از آن در روسیه فیلمبرداری می شود. وی بعداً در گفت‌وگوی دیگری توضیح داد: این روزها پیمان قاسم خانی مشغول ساخت «خوب، بد، جلف ۲» است و منتظر هستم تا مراحل ساخت فیلمش تمام شود و سپس نگارش فیلمنامه «سن پترزبورگ ۲» را از سر بگیرم. زیرا در حال حاضر فیلمنامه این اثر ناقص است و ما فقط یک پیش نویس داریم و نمی خواهم نگارش “سن پترزبورگ 2” را به شخص دیگری بسپارم.

دیگر خبری از تولید فیلم نیست. نبود پرادیان تا این که سال گذشته اعلام کرد پس از اتمام ساخت «برخورد با شعبده باز» قطعا این پروژه را اکران خواهد کرد. در عین حال بهروز افخمی در مصاحبه ای گفت: زیاد جدی نگیرید، آقای پرادیان هر از گاهی این جمله را می گویند و بعد هیچ اتفاقی نمی افتد، البته اگر قرار باشد در آینده این کار را شروع کنند. چند ماه، “من قطعا کارگردان نیستم، اما واقعا فکر نمی کنم این بار چنین اتفاقی بیفتد.”

او تاکید کرده بود که به دلیل مشغله کاری دو شخصیت اصلی اش، پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده، نمی توان آنها را برای بازی در این پروژه جذب کرد و با توجه به دستمزدهای بالای این دو بازیگر، صرفه اقتصادی ندارد.

حالا در خبرها آمده است که کارگردانی قسمت دوم این فیلم به جای بهروز افخمی به بازتاب آنلاین سپرده شده است. پیمان قاسم خانی هم اکنون نگارش این فیلم را آغاز کرده و احتمالا تا پایان سال فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد. محسن تنابنده و پیمان قاسم خانی در این کمدی نقش آفرینی می کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا