در نوروز گذشته فصل چهارم سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان از تلویزیون پخش شد، سریالی که در سال های اخیر جای پایتخت را گرفته و مخاطبان زیادی هم پیدا کرده است. در این سال ها افراد زیادی به داستان فریبرز باغ پیشه و پریچر پیوسته اند و با این زوج جذاب به دهه های 50 و 60 سفر کرده اند تا گنجی زیرزمینی پیدا کنند. اما اگر «زیرخاکی 4» توانست مخاطب را با تلویزیون آشتی دهد، آمار مخاطبان 29 درصدی می گوید که چندان موفق نبوده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، طبق آمار فصل اول سریال «زیر خاکی» با 44 درصد پربیننده ترین سریال تلویزیونی در سال 2019 بوده و رضایت 74 درصدی بینندگان را به همراه داشته است.

فصل دوم این سریال با کمی افزایش تعداد بینندگان 45.2 درصد مخاطب داشته و رضایت مخاطبان نیز به همین نسبت افزایش یافته است و حدود 78.9 درصد از کسانی که این سریال را تماشا کرده اند از دیدن او راضی بوده اند. و بدین ترتیب قسمت دوم این سریال در صدر پرمخاطب ترین سریال پخش شده از صدا و سیما قرار گرفت.

فصل سوم سریال «زیرخاکی» که در نوروز 1401 پخش شد، بیشترین بیننده را در بین فصل های دیگر دارد.

با پخش دو فصل، اکنون «زیر خاکی» به عنوان سریال در بین مخاطبان پذیرفته شد و با پخش «زیر خاکی 3»، پرش مخاطب با افزایش 69.2 درصدی مخاطب و 86.3 درصد رضایت همراه شد. با رشد قابل توجهی داشت. طبق نظرسنجی های تلویزیونی در آن سال، این سریال بیش از 3 میلیون و 19 هزار و 799 بازدید (به طور متوسط ​​در هر قسمت 201 هزار بازدید) داشت و عنوان پرمخاطب ترین سریال نوروزی سال 1401 را از آن خود کرد. اما این سریال زمانی به این آمار رسید که در سال 1401 شبکه های افق، آی فیلم و تماشا هر کدام سه فصل این سریال را از ابتدا تا انتها پخش کردند. این در حالی است که نوروز «زیرخاکی 3» اولین بار در همان سال پخش شد و با احتساب تکرارها، در مجموع تنها در یک سال چهار بار پخش شد.

اما این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است. اگرچه سازمان صدا و سیما هنوز آمار رسمی خود را ارائه نکرده است. اما طبق آنچه در تلویزیون دیده می شود، کل مخاطبان این سریال 29 درصد است که به این معنی است که مخاطبان این سریال دو برابر شده است.

فصل چهارم زیرکخی نتوانست مخاطبان را جذب کند.
فصل چهارم «زیرخاکی» کمترین بیننده را در بین فصل های این سریال داشت.

اما دلیل این عدم موفقیت را کیفیت این سریال دانست؛ باید آنتن را بشناسید. وقتی آنتن تلویزیون پویایی خود را از دست می دهد، بهترین و عالی ترین سریال ها نیز در این آتش می سوزند و نمی توانند آن طور که باید مخاطب را جذب کنند و به اندازه پتانسیل مخاطب داشته باشند. به نظر می رسد «زیر خاکی» و «نون.خ» که این روزها از تلویزیون پخش می شود، در معرض آتش آنتن قرار گرفته اند (و خواهند شد) که اعتماد مخاطبان را تا حد زیادی از دست داده است. البته در این میان نمی توان این نکته را نادیده گرفت که مخاطبان تلویزیون عهد آخوت دستخوش هیچ سریال و سریال سازی نیستند و مخاطب می تواند از افت کیفیت حتی موفق ترین سریال های قدیمی چشم پوشی کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *