اخبار روز سینما

جواد رضویان یک شبه پیر شد! /گریم پیچیده و عجیب جواد رضویان در سریال جدیدش غوغا کرد!

جواد رضویان، با ایفای نقش یک شخصیت ۹۰ ساله، گریمی جذاب و پیچیده را در این سریال به اجرا در آورده است.

مهر نوشت: میثم قراگزلو طراح رنگ چهره سریال «فوفو مسافری از کامدو» درباره طراحی چهره این سریال که متنوع ترین قسمت آن محسوب می شود، گفت.

میثم قراگزلو طراح گریم سریال فوفو مسافری از کامادو در شبکه نمایش خانگی درباره اینکه آیا طراحی گریم متفاوت این سریال حاصل یک طراحی تیمی است یا اینکه خود طراح گریم است تصمیم گرفت بازیگران را به این ترتیب کنار هم قرار دهید. وی گفت: «فوفو، مسافری از کامادو» یک سریال کاملا متفاوت است. از طرفی در بسیاری از آثار سینمایی، کارهای سینمایی به صورت فردی انجام نمی شود، بلکه حاصل کار گروهی است. به همین دلیل نمی توان به صورت انفرادی در زمینه ماسک کاری در سینما کار کرد.

وی ادامه داد: ممکن است نام من به عنوان طراح رنگ چهره ذکر شود، اما باید تاکید کنم که دوستان، همراهان و دستیارانم که با من همکاری می کنند، اطمینان حاصل کنند که طراحی خوبی انجام شود و کار به نحو مطلوب و مطلوبی پیش برود.

پیچیده ترین گریم این سریال متعلق به جواد رضویان است

قراگزلو درباره اینکه کدام شخصیت در سریال «فوفو مسافری از کامدو» سخت ترین گریم را دارد، گفت: از کلمه سخت استفاده نمی کنم اما معتقدم جذاب ترین و پیچیده ترین گریم متعلق به این سریال جواد رضویان است، که گفته می شود شبیه یک پیرمرد 90 ساله است و جلوی دوربین می رود. برای این منظور از قطعه برای نشان دادن چهره پیرمرد استفاده می شود. قالب گیری این قطعات حدود دو هفته به طول انجامید و این امر مورد توجه قرار گرفت و همراه با کلاهک ها ادامه یافت.

وی درباره طراحی گریم شخصیت های فضایی که باید برای کودکان جذاب و در عین حال متفاوت باشد، گفت: در ابتدا تصمیم بر این شد که تصویری کاملا متفاوت برای طراحی شخصیت های فضایی در نظر بگیریم، اما پس از تامل فراوان ما به این نتیجه رسیدند: با لباس های بیشتری بازی می شود و تغییر در رنگ فضاها منعکس می شود. همچنین عناصر روی صورت افراد باید طوری طراحی شوند که فقط چشمان آنها ثابت بماند و بنابراین لباس فقط در شرایط مختلف تغییر می کند.

طراح گریم سریال «فوفو مسافری از کامدو» درباره عناصر به کار رفته در طراحی گریم این سریال که آن را برای کودکان جذاب می کند و یکنواخت نیست، گفت: در نهایت تصمیم گرفته شد که طراحی چهره، شخصیت های فضایی و همه چیز در مورد آنها باید زیبا و شیک دیده شود، بنابراین ما نیز از آن پیروی کردیم. نقش جواد رضویان دکتری خوش استایل به حساب می آمد که در شرایط خاص و با استفاده از تکنیک های خاص توانست شخصیتی ناز را به تصویر بکشد. البته باید تاکید کنم که همه بازیگران بسیار شیک و خوش رنگ و تمیز جلوی دوربین ظاهر شدند.

جواد رازویان

برنامه هایی که در دهه 60 پخش می شد عموماً ترسناک بودند

وی در پاسخ به این سوال که آیا حتی در دوران کودکی یا نوجوانی با وجود انبوه انیمیشن های خارجی برای تماشای این سریال وقت می گذاشتید و دلیل تماشا یا عدم تماشای آن چه بود، پاسخ داد: بله من هم خودم این سریال را می دیدم. به موقعیت های زیبا و نکات جالب توجه می شود و در عین حال بازیگران خوبی در آن ایفای نقش می کنند.

این طراح گریم درباره اینکه چقدر سعی کرده از تم ها یا طرح های تکراری دهه 60 دوری کند و طرح جدیدی برای آرایش بچه ها ارائه کند، گفت: برنامه هایی که در دهه 60 پخش می شد، عموماً ترسناک بودند، اگرچه وجود داشت. زیبایی پنهان در آنها بود. اما گویی سلیقه زمانه و ماهیت انتخاب بر اساس وحشت سریال بوده است. ما سعی نکردیم خود را از این بینش جدا کنیم، سعی کردیم خود را با آنچه کودکان می بینند و دوست دارند هماهنگ کنیم. این روزها بچه ها نه تنها کارتون های ایرانی بلکه برنامه ها و کارتون های سراسر دنیا را تماشا می کنند، بنابراین ذائقه آنها تغییر کرده و خوب را از بد تشخیص می دهند. این به طور مستقیم بر ماهیت انتخاب آنها تأثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که آنچه تولید می کنیم باید مناسب مخاطب و قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد، بنابراین سعی کردیم هر چه در توان داریم به مخاطب ارائه کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا