سبک زندگی

گروه خونی طلایی چیست؟ چرا اینقدر نادر است؟

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، چهار گروه خونی اصلی ترین وجود دارد و بر اساس وجود یا عدم وجود دو آنتی ژن A و B در سطح گلبول های قرمز طبقه بندی می شوند. همچنین پروتئینی به نام “Rh” وجود دارد که تعیین می کند گروه خونی (+) یا (-) باشد.

بیشتر بخوانید:

عکس این یک ماهی خوار غول پیکر است!

جونو روی «آیو» گذاشت!/ عکس

به گفته صلیب سرخ گروه های خونی 8 نوع شامل A مثبت، A منفی، B مثبت، B منفی، O مثبت، O منفی، AB مثبت و AB منفی است. اما کدام یک از این هشت مورد شایع تر است؟

رایج ترین گروه خونی چیست؟

عمومی ترین گروه خونی گروه خونی O مثبت 37 درصد از جمعیت جهان است. این گروه خونی تقاضای زیادی دارد زیرا «شایع ترین گروه خونی» است و دومین گروه خونی A مثبت رایج است که در «33 درصد از جمعیت قفقازی، 24 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار، 27 درصد از آسیایی ها، و … 29 درصد. درصد جمعیت به عنوان “آمریکای لاتین” دیده می شود.

به گفته صلیب سرخ، بیش از 600 آنتی ژن شناخته شده دیگر وجود دارد و عدم وجود یا وجود آنها باعث ایجاد “گروه های خونی نادر” می شود.

با این حال، از نظر آماری نادرتر از سایر گروه های خونی AB منفی است و تنها در 1٪ از هند و اروپایی ها، 0.3٪ از آفریقایی-آمریکایی ها، 0.1٪ از آسیایی ها و 0.2٪ از آمریکایی های لاتین تبار دیده می شود.

صلیب سرخ می گوید خون B منفی نیز نادر است و در “2 درصد از هند و اروپایی ها، 1 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار، 0.4 درصد از آسیایی ها و 1 درصد از لاتین تبارها” رخ می دهد.

گروه خونی طلایی چیست؟

بر اساس گزارش دیسکاوری، Rh-null نادرترین گروه خونی است و “خون طلایی” در نظر گرفته می شود. خون Rh-null بر اساس عدم وجود کامل آنتی ژن در سیستم Rh، بزرگترین سیستم گروه خونی طبقه بندی می شود.

دیسکاوری می گوید تنها 43 نفر در جهان دارای این گروه خونی هستند و تنها 9 اهداکننده فعال وجود دارد.

این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا