اخبار روز

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند (+عکس)

به گزارش ایمنا، دمای شهرهای جهان در مقایسه با مناطق روستایی مشابه به دلیل پدیده ای به نام «جزیره گرمایی شهری» افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این، افزایش دما در سیاره زمین یک تهدید جدی برای بشریت تلقی می شود و تقریباً بر تمام جنبه های زندگی از سلامت تأثیر می گذارد و بر عموم و اقتصاد تا محیط زیست تأثیر می گذارد.

امواج گرما باعث گرمازدگی و کم آبی بدن می شود و مشکلات زیادی را برای سلامت انسان ایجاد می کند. در زیر شهرهایی را که با گرمای شدید دست و پنجه نرم می کنند و اگر راه حلی برای خنک کردن آنها پیدا نشود، در آینده نزدیک غیرقابل سکونت خواهند شد را نشان می دهیم.

فینیکس، آریزونا

بالاترین دما: 122 درجه فارنهایت

فینیکس که در قلب صحرای سونوران واقع شده است، با گرمای سوزان بیگانه نیست. تغییرات آب و هوایی این شهر کویری را به سمت مرزهایش گسترش می دهد. از آنجایی که میانگین دمای تابستان در تابستان به بالای 110 درجه فارنهایت می رسد، ساکنان این شهر تمایل دارند تهویه مطبوع خود را روشن کنند و به سایه پناه ببرند.

در واقع فینیکس یکی این شهر با آب و هوای بسیار گرم و خشک یکی از آفتابی ترین شهرهای جهان به شمار می رود و بارش برف پدیده ای نادر است. تابستان های این شهر بسیار گرم و طولانی و زمستان های آن معتدل و کوتاه است. در 26 ژوئن 1990، فونیکس 122 درجه فارنهایت سوزان بود، گرم ترین دمای ثبت شده در یک شهر بزرگ ایالات متحده.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

دوحه، قطر

بالاترین دما: 122.7 درجه فارنهایت

دوحه دارای آب و هوای بیابانی متلاطم با دمای متوسط ​​تابستان 106 درجه فارنهایت است و ساکنان اغلب در طول تابستان به اقامتگاه های دارای تهویه مطبوع پناه می برند. تابستان های این شهر گرم و طولانی و زمستان های کوتاه و گرم است. دوحه شهری با بارندگی کم است و تابستان ها معمولا بدون باران است.

در یکی در یکی از گرم ترین روزهای تاریخ، دمای هوا در پایتخت قطر در جولای 2010 به 122 درجه فارنهایت رسید و زندگی را برای ساکنان سخت کرد. اگرچه بورکینافاسو گرم ترین کشور جهان محسوب می شود، اما نام قطر در فهرست کشورهایی است که به طور مداوم دمای بالایی را تجربه می کنند.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

تربت، پاکستان

بالاترین دما: 128.7 درجه فارنهایت

توربت دارای آب و هوای بیابانی نیمه گرمسیری با میانگین دمای سالانه بیش از 103 درجه فارنهایت است که بالاتر از میانگین ملی پاکستان است. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر در 28 می 2017 با حدود 128 درجه فارنهایت گزارش شده است.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

رفها، عربستان سعودی

بالاترین دما: 130 درجه فارنهایت

رفح دارای آب و هوای بیابانی خشک با میانگین دمای تابستان 114 درجه فارنهایت است، بنابراین ساکنان از اهمیت حفظ آب و جستجوی سایه آگاه هستند. با این حال، کتاب رکوردها تصویری از گرمای شدیدتر را ترسیم می کند. در 25 آگوست 2006 دمای این شهر 130 درجه فارنهایت بود.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

العزیزیه، لیبی

بالاترین دما: 136.4 درجه فارنهایت

العزیزیه دارای آب و هوای گرم بیابانی با میانگین دمای تابستان 104 درجه فارنهایت است. در 13 سپتامبر 1922، این شهر حداکثر 136.4 درجه فارنهایت را ثبت کرد.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

کویت

بالاترین دما: 145 درجه فارنهایت

کویت آب و هوای گرم بیابانی دارد و تابستان ها بسیار گرم با دمای حدود 113 درجه فارنهایت است. این شهر در تاریخ 8 ژوئن 2019 با 145 درجه فارنهایت رکورد گرم ترین دمای ثبت شده در آسیا را به نام خود ثبت کرد.

تابستان های کویت بسیار طولانی است و در ماه های مارس و آوریل این شهر با طوفان های گرد و غبار روبرو می شود و بادهایی که از سمت شمال غربی می وزند شهر را با ماسه می پوشاند. گرما تأثیر منفی بر حیات وحش این شهر گذاشته است و گزارش‌های آژانس محیط زیست کویت می‌گوید بخش‌های وسیعی از این کشور در آینده غیرقابل سکونت خواهد بود.

گرمای هوا این شهرها را غیر قابل سکونت می کند

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا