اخبار روز

گرمازدگی ۲۲۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش 10 درصدی آمار گرمازدگی در کشور گفت: در تیرماه امسال 225 نفر به دلیل گرمازدگی در بیمارستان بستری یا تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه هموطنان به دلیل دمای بالای هوا در معرض خطر گرمازدگی هستند، اظهار داشت: گرمازدگی اختلالی در تنظیم دمای بدن است که وقتی انسان فعال است، گرما در بدن او ایجاد می شود بدن باید بتواند گرمای اضافی را دفع کند و تعادل ایجاد کند تا سلول های بدن بتوانند در دمای 37 درجه سانتیگراد به فعالیت خود ادامه دهند. زمانی که بدن نتواند گرمای اضافی را دفع کند یا دمای محیط به قدری بالا باشد که این تعادل دمایی به هم بخورد، دمای بدن افزایش می‌یابد و سلول‌های بدن دیگر نمی‌توانند کار طبیعی خود را انجام دهند، در نتیجه بدن واکنش نشان می‌دهد و منجر به بروز علائم می‌شود. تشنگی، تعریق، تنفس سریع و افزایش ضربان قلب.

وی افزود: گرمازدگی در موارد شدید می تواند باعث از دست دادن هوشیاری، کما و حتی مرگ شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: افراد مبتلا به گرمازدگی عمدتاً با علائم ضعف و بی حالی به اورژانس مراجعه می کنند و فراوانی این علائم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، به طوری که در تیرماه امسال این علائم وجود داشت. 225 مورد گرمازدگی قطعی که منجر به بستری شد و گزارش شد که درمان در بیمارستان انجام شده است.

وی گفت: توصیه اصلی ما پیشگیری از گرمازدگی است. برای این کار نباید در اوج گرما بین 11 تا 17 روز از خانه خارج شوید. افراد در معرض خطر عبارتند از: سالمندان، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن که توصیه می کنیم در ساعات گرم از خانه خارج نشوند و سایر افرادی که باید کارهای مهم خود را به ساعات اولیه صبح موکول کنند.

یکتاپرست افزود: امروزه افراد باید از لباس های نخی گشاد و رنگ روشن، کلاه آفتابی لبه دار و عینک آفتابی معمولی استفاده کنند تا تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر بدن خود کمتر شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا