اخبار روز سینما

گرفتن مجوز از دانشگاهیان و مراجع برای حل مشکل فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت الله اکران می شود؟

روح الله سهرابی با بیان اینکه سازمان سینمایی برای حل مشکل فیلم «قاتل و وحشی» از دانشگاهیان و مراجع تاییدیه گرفته است، آیا با این کار فیلم حمید نعمت الله توقیف می شود؟

به گزارش بازتاب آنلاین، روح الله حجازی مدیر کل نظارت بر اکران فیلم های سینمایی سازمان سینمایی درباره اکران فیلم «قاتل و وحشی» گفت: با وجود توقیف چندین ساله، مذاکراتی با برخی مراجع و دانشگاهیان داشته ایم، پیگیری کنید. آپدیت هایی نیز انجام شد و در نهایت موفق شدیم تائیدیه را دریافت کنیم.”

«قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله اولین بار در سال ۱۳۹۷ در سی و هشتمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. در آن زمان به دلیل مشکلات ملکی فرصت حضور در جشنواره را از دست داد. سال بعد دوباره برای شرکت در جشنواره درخواست داد. او این بار به دلیل مشکل موهای تراشیده لیلا حاتمی و گوش های متمایزش نتوانست در جشنواره شرکت کند. در چهلمین جشنواره فجر نتوانست دوباره در جشنواره حضور پیدا کند.

از آن لحظه به بعد هر از چندگاهی اظهارنظرهایی درباره «قاتل و بربر» شنیده می شد و هر بار مسئولان پاسخ می دادند که تا اصلاحات مدنظر سازمان سینمایی انجام نشود، مجوز نمایش داده نمی شود.

پوستر بین المللی «قاتل و وحشی» با تصویر لیلا حاتمی با موهای تراشیده.

تا ساعت 6 اسفند ۱۴۰۱ پس از چهار سال بازداشت و سه بار ممانعت از حضور در جشنواره فیلم فجر، مجوز نمایش فیلم «کتیل و وحشی» صرفاً برای اکران در خارج از کشور صادر شد. روح الله سهرابی در عین حال اعلام کرد که فیلم «قاتل و وحشی» به دلیل مسائل مربوط به پوشش این بازیگر در وضعیت نامشخصی قرار دارد و این فیلم تنها در خارج از ایران پروانه نمایش گرفته است.

وی توضیح داد: اگرچه مضمون فیلم فضایی آتش زا و خشن دارد و مخاطب خاصی را به خود جذب خواهد کرد، اما وحشت و خشونتی که در فیلم حاکم است دلیل اکران نشدن این اثر نیست و تنها تصاویر بازیگر زن با موهای تراشیده شده مانع از این امکان در کارهای مصادره می شود».

اکنون پس از پنج سال ساخت این فیلم، سهرابی اعلام کرده است: در خصوص این فیلم علیرغم توقیف چندین ساله آن، با برخی مراجع و دانشگاهیان بحث و گفت و گو کرده ایم و پیگیری هایی نیز انجام شده است. بالاخره موفق به دریافت تاییدیه شده اند.”

وی توضیح بیشتری در این باره نداده و مشخص نیست چه زمانی اعلام می شود.

«قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله و با بازی لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حق دوست و… محصول سال 1397 است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا