قسمت اول گردیزانی به کارگردانی سامان سالور خلبان خوبی بود. داستان جذاب، فیلمبرداری و تصاویر خوب و یک غافلگیری بزرگ باعث شد که سریال بیننده زیادی داشته باشد و بحث های زیادی در فضای مجازی در مورد آن و چند سکانس آن بارها بازنشر شود. حتی بیوگرافی و تصاویر فیلم های قبلی کیسان دیباج بازیگر نقش نیما در صفحات مختلف اینستاگرام و توییتر دیده می شد و رقص او در یک سریال با رقص او در این سریال مقایسه می شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای عروسی که با شادی شروع می شود، کم کم مشکل ساز می شود و به قتل عروس و داماد ختم می شود. همین برای جذب بیننده و کنجکاوی در مورد قسمت های بعدی کافی بود. اما تب بالا خیلی زودتر از حد انتظار عرق کرد. دو اپیزود بعدی این سریال «آشفته و غیرمنطقی» و حتی «کمدی» توصیف شد و بینندگانش را ناامید کرد. این سریال آنقدر ناامید کننده شده که حالا می توان فکر کرد که جذابیت قسمت اول برای مخاطب ایرانی شیفته عروسی در همین سکانس های مراسم عروسی بوده است. علاوه بر صحنه های رقص و آواز و پیانو زدن عروس و داماد که سابقه ای در سریال های ایرانی ندارد.

ضعیف و گیج

در میان آنچه مخاطبان درباره گرززنی نوشته اند، عبارت «یک سریال ضعیف» بیش از هر چیز دیگری به چشم می خورد. زیر پست اینستاگرامی پلتفرم پخش سریال، خیلی ها درباره قسمت سوم آن نوشته اند یکی یکی از ضعیف ترین سریال های ایرانی است که از شبکه تلویزیونی خانگی پخش شده است. برخی اشاره کرده اند که پس از سه قسمت هنوز نمی دانند شخصیت ها چگونه با یکدیگر مرتبط هستند. برخی از کاربران نیز نوشته اند که دیگر سریال را دنبال نمی کنند و تعداد نظرات انتقادی از بازی بد بازیگران کم نیست. خیلی ها گلایه کرده اند که فقط قسمت اول سریال جذاب بوده و بقیه پر از گاف های بصری و داستانی است.

دکوپاژ بد، فیلمنامه ناقص

نظر منتقدان درباره این سریال اصلا مثبت نیست. با وجود بازیگران متعدد و سرشناس سریال از جمله رویا نونهالی، حسن معجونی، مهدی حسینی نیا، الهام پاوه نژاد، پوریا رحیمی سام، سمیرا حسن پور و مهران غفوریان. یکی یکی از بزرگترین ایرادات بازیگران است. منتقدانی که در مورد سریال گفته و نوشته اند بر این عقیده اند که بازیگران گردن به گردن هستند. یکی آنها یکی از ضعیف ترین بازی های خود را در این مجموعه ارائه کرده اند. علاقه خاصی به بازی نونهالی که واقعاً بازیگر برجسته ای است و بازی او در نقش کوچکی در فیلم خانه روی آب هستند. بهمن آنها نوشتند فرمان آرا فراموش نشدنی است. یکی برخی از منتقدان به واکنش ها و رفتار او در روز بعد از کشته شدن دخترش در شب عروسی اش اشاره کرده و می گویند که این واکنش فقط از طرف کسی می تواند باشد که یکی یکی از آشنایان نزدیک او از دنیا رفته است و نه کسی که دخترش در شب عروسی به طرز فجیعی به قتل رسیده است. در مورد بقیه هم همینطور است. به صحنه سفره شام ​​که خانواده عروس و داماد دور هم نشسته اند و مشغول خوردن پیتزا هستند و مادر عروس می گوید غذا نه مزه دارد و نه مزه دارد، به ویژه اشاره شده است. که باید به وضعیت روحی او اشاره داشته باشد، اما دیالوگ آنقدر بد نوشته شده و بدتر عمل کرده که چنین کاربردی ندارد. حتی در مورد مهدی حسینی هم سن او با نقش پسر رویا نهالی همخوانی ندارد. همچنین ویژگی های سنی و ظاهری طناز با بازی ترلان پروانه که به شدت با شاهرخ با بازی پویا رحیمی سام در تضاد است.

دکوپاژ و کارگردانی سامان سالور یکی دیگر از موضوعات اصلی است که در نقدها به آن پرداخته شده است. در این نقدها از حرکات بد دوربین و نماهای بریده نشده صحبت می کنند که در نمای بلند خلاصه می شوند و به نماهای متوسط ​​و کلوزآپ تقسیم نمی شوند و تنوع دکوپاژ وجود ندارد و دوربین فقط از صورت یک سوژه به سمت سوژه حرکت می کند. چهره سوژه دیگر

اما در میان همه این انتقادات، موضوع اصلی متوجه فیلمنامه است. اینکه بعد از سه قسمت هنوز شخصیت ها به مخاطب معرفی نشده اند و آنها را با حدس زدن و با صحبت های پدر عروس و خواهر داماد می شناسند. یکی این یکی از برجسته ترین ایرادات به فیلمنامه است. علاوه بر شخصیت پردازی ها و دیالوگ های ضعیفی که در نقدها به آن اشاره شده است.

این سریال در ابتدای کار است و قسمت های زیادی در پیش دارد، اما وقتی در قسمت سوم به جایی می رسد که گاف ها و ضعف هایش با سریال بسیار ضعیف Sin of the Angel مقایسه می شود، به نظر می رسد که ادامه آن باید همراه باشد. معجزه به جای چیزی از پیش و حفظ مخاطبان خود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما