اخبار روز

گردشگری ارزان در مناطق آزاد

در زمینه خدمات گردشگری، 40 برنامه و جشنواره مشترک همواره در مناطق برگزار می شود تا در تابستان جذب گردشگر شود و اوقات خوشی را برای مسافران رقم بزند.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: جوهره و هدف گردشگری مناطق آزاد در درجه اول افزایش نشاط جامعه است که با رونق اقتصادی نیز محقق می شود.

محمد فرزاد میرزایی قلعه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال هاست که مناطق آزاد تجاری میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است به طوری که سفرها در چهار ماهه اول سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است. و البته لازم به ذکر است که در مناطق جنوبی کشور به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در فصل تابستان تعداد سفر به این مناطق محدود است.

وی از ویژه برنامه های مناطق آزاد برای ایام تابستان خبر داد و توضیح داد: 40 برنامه و جشنواره مشترک با تخفیف در حوزه خدمات گردشگری (تخفیف از 25 درصد تا 45 درصد) به منظور جذب گردشگر در مناطق برگزار می شود. در روزهای تابستان و برای ارائه هیجان به مسافران.

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی شورای عالی مناطق آزاد تجاری همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ویژه «به کیش برویم» خاطرنشان کرد: برای اولین بار جوامع مختلف خدمات گردشگری کیش به عنوان شرکای اصلی این سازمان همکاری می کنند. سازمان منطقه آزاد تجاری در قالب یک کنسرسیوم و در نتیجه برند کیش را زنده کرد.

وی افزود: این جشنواره در سراسر زنجیره ارزش گردشگری کیش به تخفیفات ویژه ای دست یافته است و امید است با برگزاری این جشنواره طعم گردشگری ارزان و خانواده محور به مسافران شیرین نیز برسد.

میرزایی قلعه تاکید کرد: جوهره و هدف اصلی گردشگری در مناطق آزاد افزایش نشاط جامعه و از این طریق دستیابی به رونق اقتصادی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا