اخبار روز

گربه ها برای مرگ سایر حیوانات خانگی “سوگواری” می کنند

به گزارش روزنامه گاردین، محققان دانشگاه اوکلند در ایالت میشیگان که نتایج تحقیقات آنها در مجله Animal Behavioral Science منتشر شده است، در مقاله خود می نویسند: “گربه ها کمتر درگیر خواب، غذا خوردن و بازی هستند تا جلب توجه.” از انسان ها و «سایر حیوانات خانگی زمان بیشتری را صرف مخفی شدن، تنها بودن و جستجوی همراهان گمشده می کنند».

تصور رایج این است که گربه ها حیواناتی منزوی، گوشه گیر، مستقل و حتی خیانتکار هستند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که گربه ها از مرگ سایر حیوانات خانگی که با آنها زندگی می کنند، حتی مرگ سگ خانواده غمگین هستند.

بر اساس گزارش انتخاب؛ صاحبان گربه می گویند که در چنین لحظاتی گربه آنها از کم خوابی رنج می برد، اشتها را از دست می دهد و حتی صداهایی ایجاد می کند که یادآور زوزه های غم انگیز است. برخی دیگر از بازی های مورد علاقه خود دست می کشند و نیاز به توجه و نزدیکی بیشتر به صاحبان خود را ابراز می کنند.

محققان می گویند یافته های جدید این تصور رایج را که گربه ها «ضد اجتماعی» هستند به چالش می کشد و نشان می دهد که غم از دست دادن عزیزان ممکن است یک واکنش عاطفی جهانی باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان دانشگاه اوکلند در ایالت میشیگان آمریکا که نتایج تحقیقات آنها در مجله Animal Behavioral Science منتشر شده است، در مقاله خود می نویسند: «گربه ها کمتر در خواب، غذا خوردن و غیره شرکت می کنند.» بازی کردن. ، اما در مورد جلب توجه مردم و دیگران است. حیوانات خانگی زمان بیشتری را به مخفی شدن، گذراندن زمان تنها و جستجوی همراهان گمشده می گذرانند.

غم مرگ اعضای خانواده و همراهان که ما انسان ها آن را غم می نامیم در جوامع حیوانی نیز وجود دارد و سال ها پیش ثابت شد که مثلا فیل ها، دلفین ها و شامپانزه ها در چنین لحظاتی رفتارهای پیچیده ای از خود نشان می دهند، مانند این محافظ اجساد آنها خود را به بستگان مرده نشان می دهند.

مطالعه دیگری که اخیرا توسط محققان ایتالیایی انجام شد نشان داد که سگ ها نیز با مرگ حیوان خانگی دیگری رفتار خود را تغییر می دهند.

محققان دانشگاه اوکلند می گویند که احساس غم و اندوه گربه های خانگی کمتر آشکار می شود.

آنها در بخشی از تحقیقات خود می نویسند: “سگی که قبل از رام شدن و همراهی با انسان ها در یک گله زندگی می کرد، نسبت به مرگ حیوانی از نوع خود واکنش عاطفی بیشتری نشان می دهد، اما گربه ها به زندگی با انسان ها “زندگی با گربه های دیگر” عادت دارند توانایی آنها در پاسخ به مرگ سایر حیوانات خانگی که با آنها در همان محیط زندگی کرده اند نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

پروفسور جنیفر وانک، یکی یکی از نویسندگان این تحقیق جدید و استاد روانشناسی تطبیقی ​​در دانشگاه اوکلند گفت: تصور عمومی این است که گربه ها برخلاف سگ ها حیواناتی غیراجتماعی و منفرد هستند اما گربه های وحشی به صورت گروهی و درونی زندگی می کنند سلسله مراتب گروه “به نظر می رسد ما در توضیح ویژگی ها و شخصیت گربه ها اشتباه کرده ایم.”

اگرچه نتایج این مطالعه جدید این ایده را تقویت می کند که غم و اندوه در گربه های خانگی وجود دارد، اما احتمال دیگر این است که صاحبان غم خود را برای مرگ تجربه می کنند. یکی آنها آن را به شکل یک برآمدگی از حیوانات خانگی به گربه خود منتقل می کنند.

محققان دانشگاه اوکلند در بخشی دیگر از مقاله خود می نویسند: “بر اساس این فرضیه، می توان گفت که آن دسته از صاحبان حیوانات خانگی که خود غم و اندوه بیشتری را تجربه کرده اند، احتمال بیشتری دارد که تغییرات رفتاری شدیدتری مانند محرومیت را در گربه های خود تجربه کنند. “کم خوابی، بی توجهی به دیگران و گوشه گیری بیشتر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا