اخبار روز

گران ترین شهرهای جهان برای مهاجران در سال 2024

بر اساس گزارش هزینه زندگی 2024 دانشگاه مرسر، هزینه های بالای مسکن باعث شده شهرهای رقیب ضرر کنند و زوریخ، ژنو، بازل و برن پیشتاز هستند. نیویورک با یک پله سقوط به هفتم رسید. لندن با 9 پله افزایش نسبت به رتبه بندی سال قبل در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در گزارش مرسر آمده است که افزایش هزینه مسکن و تورم مشکلاتی را برای مهاجران ایجاد کرده است. ایوان ترابر، کارشناس دانشگاه مرسر، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که چالش‌های هزینه‌های زندگی تأثیر قابل‌توجهی بر سازمان‌های چندملیتی و کارکنان آن‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، ترابر می گوید که هزینه های بالای زندگی می تواند مردم را به کاهش مخارج یا حتی تلاش برای رفع نیازهای اولیه خود سوق دهد. برای جبران این چالش ها، کارفرمایان ممکن است بسته های جبرانی را ارائه دهند که شامل مزایای مسکن یا یارانه یا سایر حمایت ها می شود.

هفت شهر ایالات متحده از جمله لس آنجلس در رتبه دهم، هونولولو در رتبه دوازدهم و سانفرانسیسکو در رتبه سیزدهم در بین 20 شهر برتر قرار گرفتند. سیدنی با رتبه 58 گران ترین مکان در اقیانوس آرام بود. تورنتو در رتبه 92 گران ترین شهر کانادا و بمبئی با رتبه 136 گران ترین مقصد در هند بوده است.

مرسر هزینه های نسبی بیش از 200 کالا و خدمات از جمله مسکن، حمل و نقل، غذا، پوشاک و کالاهای مرتبط را اندازه گیری کرد.

به گزارش بلومبرگ، هنگ کنگ در چین، سنگاپور، زوریخ، ژنو در سوئیس، بازل در سوئیس، برن در سوئیس، نیویورک در ایالات متحده، لندن در انگلستان؛ ناسائو، باهاما و لس آنجلس در ایالات متحده، برترین شهرهای جهان برای مهاجران هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا